تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: جمعه، 17 شهریورماه 1391  

 

در آمریکا ۷۵ درصد بی‌خانمان‌ها از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند

 
 

استفاده از شبکه‌های اجتماعی به حدی گسترش یافته است که حتی افرادی که سقفی بالای سر خود ندارند، از این شبکه‌ها برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده می‌کنند. نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ۷۵ درصد از بی‌خانمان‌ها در آمریکا از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. 

 
 

استفاده از شبکه‌های اجتماعی به حدی گسترش یافته است که حتی افرادی که سقفی بالای سر خود ندارند، از این شبکه‌ها برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده می‌کنند. نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ۷۵ درصد از بی‌خانمان‌ها در آمریکا از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

به گزارش وب‌سایت همکاران سیستم از وب سایت zdnet، دانشگاه آلاباما در مطالعه جدیدی دریافته است که بخش زیادی از بی‌خانمان‌ها در آمریکا از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. ۷۵ درصد از بی‌خانمان‌هایی که در این مطالعه شرکت کرده‌اند، گفته‌اند جزء کاربران شبکه‌های اجتماعی هستند. در این مطالعه که نتایج آن در ژورنال علمی Computers in Human Behavior منتشر شده است، حدود ۲۳۷ دانشجو و ۶۵ فرد بی‌خانمان شرکت کرده‌اند.

یکی از یافته‌های جالب این مطالعه این است که استفاده از شبکه‌های اجتماعی در هر دو گروه از الگوی یکسانی پیروی می‌کند. در این مطالعه ۹۰ درصد از دانشجویان گفته‌اند از شبکه‌های اجتماعی توئی‌تر و فیس بوک استفاده می‌کنند. تعداد بی‌خانمان‌هایی که از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند در مقایسه با دانشجویان کمتر گزارش شده است، اما این گروه نیز از نظر مدت زمانی که صرف فعالیت‌های آنلاین می‌کنند، همانند دانشجویان هستند. افراد بی‌خانمان شرکت کننده در این مطالعه گفته‌اند به طور متوسط روزی یک ساعت را صرف فعالیت‌های آنلاین می‌کنند.

تحلیل گران در تفسیر داده‌های به دست آمده از این مطالعه گفته‌اند مفهوم شکاف دیجیتالی باید مورد بازنگری قرار گیرد، چون همه به اینترنت دسترسی دارند و فقط نحوه استفاده از این فناوری در میان گروه‌های مختلف متفاوت است. البته آن‌ها گفته‌اند شکاف و تفاوت موجود در نحوه استفاده از اینترنت کم اهمیت است.

مطالعه دیگری نیز که توسط دانشگاه دیتون انجام شده است، نشان می‌دهد که بی‌خانمان‌ها چگونه از شبکه‌های اجتماعی برای رفع نیاز‌ها و حل مشکلات خود استفاده می‌کنند. در این مطالعه مشخص شد که بی‌خانمان‌ها از شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای پیدا کردن خدمات اجتماعی مورد نیاز خود استفاده می‌کنند. آن‌ها مثلاً از طریق این رسانه‌ها درمی یابند که کجا می‌توانند جایی برای خوابیدن پیدا کنند و کجا می‌توانند یک وعده غذای گرم بخورند.

قرار است نتایج این مطالعات در هفدهمین نشست سالانه انجمن جامعه‌شناسی آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook