تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: میکروبلاگ

تاریخ ارسال: جمعه، 27 مردادماه 1391  

 

خرید و فروش هوادار در توییتر

 
 

یکی از ملاک‌های مشهور و محبوب بودن فرد در توییتر، تعداد هواداران یا همان followerهای اوست.  

 
 

یکی از ملاک‌های مشهور و محبوب بودن فرد در توییتر، تعداد هواداران یا همان followerهای اوست.

برخی افراد که گویا در مشهور شدن خیلی عجله دارند(!) یا می‌خواهند از راه فروش تبلیغات برای خود کسب درآمد کنند، راه دیگری برای بالا بردن سطح محبوبیت خویش برمی‌گزینند: خرید هوادار در توییتر.

به گزارش ایتنا، این موضوع صرف‌نظر از درست یا نادرست بودن آن، اکنون با رشد همراه بوده و به موضوع قابل‌توجهی تبدیل شده است.

مرکز مطالعاتی باراکودا لبز (Barracuda Labs) در تحقیقات اخیر خود پیرامون این پدیده، به نتایج قابل ملاحظه و هشدارآمیزی رسیده است.

بنا به گفته این مرکز، اصل ماجرا به تاریخ ۱۵ ژانویه سال ۲۰۰۷ باز می‌گردد، یعنی زمانی که قدیمی‌ترین حساب جعلی توییتر به نامkrails @ ساخته شد.

در حال حاضر ۷۲ هزار و ۲۱۲ حساب جعلی منحصر به فرد در توییتر وجود دارد که ۶۱ درصد آنها، عمری کمتر از سه ماه دارد.

به گزارش ایتنا، برخی یافته‌های مرکز باراکودا لبز به این شرح است:

۱. ۵۵ درصد حساب‌های غیرواقعی توییتر، به طور متوسط ۲۰۰۰ هوادار دارد.

۲. خرید ۱۰۰۰ حساب جعلی، به طور متوسط ۱۸ دلار آب می‌خورد.

۳. ۲۰ فروشنده در سایت ebay و نیز ۶۰ سایت دیگر، به فروش هوادار توییتری مبادرت می‌ورزند.

۴. ۵۳ درصد کاربرانی که به خرید هوادار اقدام کرده‌اند، بین ۴۰۰۰ تا ۲۶۰۰۰ هوادار دارند.

۵. توییتر ۱۰ درصد این حساب‌های جعلی را شناسایی و مسدود کرده است.

با توجه به قرائن، احتمالاً در آینده اخبار بیشتری در خصوص این تجارت عجیب و نامانوس به گوش خواهد رسید.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook