تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- هلند قانون «بی‌طرفی اینترنت» را تصویب کرد
- یک چهارم کاربران امریکایی فیس‌بوک دروغ می‌گویند
- ترس جداشدن از تلفن همراه، بزرگ‌ترین فوبیای جهانی
- گوگل و نقض قانون کپی رایت
- پیام تبریک پدر علوم ارتباطات ایران درباره بزرگداشت علمی دکتر مهدی محسنیان‌راد
- تلاش وبلاگ‌نویسان برای جلوگیری از خدمات ویندوز لایو
- کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی برنامه‌سازان رادیو در تهران
- سیل واردات نوت‌بوک به ایران در سال ۱۳۹۰
- رایزنی چین و آمریکا برای توقف جنگ سرد سایبری
- دستور وزیر ارتباطات برای استفاده از ایمیل ملی

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: شنبه، 23 اردیبهشتماه 1391  

 

یک چهارم کاربران امریکایی فیس‌بوک دروغ می‌گویند

 
 

حدود ۲۵ درصد از مشترکان و کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک در مورد اطلاعات و مشخصات فردی خود دروغ می گویند و دلیل اصلی آن نه فقط خودنمایی و بزرگ‌نمایی، بلکه در مواردی به خاطر حفاظت از اطلاعات خصوصی است.  

 
 

حدود ۲۵ درصد از مشترکان و کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک در مورد اطلاعات و مشخصات فردی خود دروغ می گویند و دلیل اصلی آن نه فقط خودنمایی و بزرگ‌نمایی، بلکه در مواردی به خاطر حفاظت از اطلاعات خصوصی است.

به گزارش ایتنا شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌نویسد که در روزهای اخیر گزارشی تحت عنوان «فیس‌بوک و حریم خصوصی» منتشر شده که در آن، روش‌های کاربران فیس‌بوک در زمینه انتشار و اشتراک اطلاعات شخصی آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

براساس نظرسنجی و سرشماری که از دو هزار خانواده آمریکایی صورت گرفته، حدود ۲۵ درصد از کاربران می‌گویند که به خاطر حفاظت از اطلاعات خصوصی خود مطالبی که در صفحه فیس‌بوک منتشر می‌کنند غیرواقعی است.
میزان کسانی که این کار را می‌کنند در سرشماری که دوسال پیش انجام شده فقط ۱۰ درصد بود.

نهاد فعال در زمینه حقوق مصرف کنندگان و کاربران شبکه‌های اجتماعی که این تحقیقات را انجام داده می‌گوید دلیل افزایش انتشار مطالب غیرواقعی روی این شبکه اجتماعی نگرانی کاربران در مورد اطلاعات خصوصی آنهاست.

براساس یافته‌های این گزارش بسیاری از کاربران خواستار تنظیم و تصویب یک قانون جامع برای حفاظت از اطلاعات خصوصی افراد هستند که تمام موسسات و شرکت‌های ارتباطی و تجاری را از جست‌وجو و ردیابی اطلاعات خصوصی افراد منع کند.

شبکه خبری سی ان ان می‌افزاید که حفاظت از حریم و اطلاعات خصوصی افراد محدودیت‌های زیادی دارد.
به عنوان مثال طبق مقررات فیس‌بوک مشترکان باید نام واقعی خود را ثبت کرده و حتی اگر از یک آدرس ایمیل ساختگی استفاده کنند باز هم آن آدرس با نام و مشخصات اصلی فرد مشترک مرتبط خواهد بود.

برخی از مشترکان شبکه فیس‌بوک برای جلوگیری از دسترسی دیگران به خصوص کارفرمایان به اطلاعات شخصی آنها، صفحه فیس‌بوک خود را با اسم ناقض خود ثبت کرده و یا تاریخ تولد خود را تغییر داده‌اند تا از سرقت اطلاعات شخصی آنها توسط سارقان اینترنتی جلوگیری کنند.

طبق یافته های این نظرسنجی، علاوه بر حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی، کاربران به دلایل دیگری اطلاعات غیرواقعی در صفحات فیس‌بوک خود منتشر می‌کنند.

این دلایل عبارتند از عدم نشر اطلاعاتی که در صورت افشای آن ممکن است دردسر آفرین باشد، در مواردی که نام حرفه‌ای هر فرد با نام واقعی‌اش یکسان نیست و بالاخره در مواردی که کاربران صرفا برای شوخی و گمراه کردن دیگران اطلاعات نادرست می‌دهند.

با این همه به نظر می‌رسد که هنوز هم اکثریت بزرگی از کاربران فیس‌بوک اطلاعات درستی در مورد خود منتشر می‌کنند.

به گفته برخی از کارشناسان، شبکه های اجتماعی نظیر فیس‌بوک چنان پر طرفدار و گسترده شده‌اند و میزان رد و بدل شدن اطلاعات شخصی آنقدر پردامنه شده است که در نهایت خصوصیات و اطلاعات شخصی کاربران را برملا می‌کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed