تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- هلند قانون «بی‌طرفی اینترنت» را تصویب کرد
- یک چهارم کاربران امریکایی فیس‌بوک دروغ می‌گویند
- ترس جداشدن از تلفن همراه، بزرگ‌ترین فوبیای جهانی
- گوگل و نقض قانون کپی رایت
- پیام تبریک پدر علوم ارتباطات ایران درباره بزرگداشت علمی دکتر مهدی محسنیان‌راد
- تلاش وبلاگ‌نویسان برای جلوگیری از خدمات ویندوز لایو
- کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی برنامه‌سازان رادیو در تهران
- سیل واردات نوت‌بوک به ایران در سال ۱۳۹۰
- رایزنی چین و آمریکا برای توقف جنگ سرد سایبری
- دستور وزیر ارتباطات برای استفاده از ایمیل ملی

 

گروه خبری: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

تاریخ ارسال: شنبه، 23 اردیبهشتماه 1391  

 

دستور وزیر ارتباطات برای استفاده از ایمیل ملی

 
 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نامه ای خطاب به رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستور داد: برای حفظ امنیت اطلاعات استفاده از ایمیل های خارجی مانند یاهو و جی میل برای اپراتورها ممنوع شود.  

 
 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نامه ای خطاب به رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستور داد: برای حفظ امنیت اطلاعات استفاده از ایمیل های خارجی مانند یاهو و جی میل برای اپراتورها ممنوع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا تقی پور در نامه خود به محمد کرم پور تاکید کرد: "مطابق اسناد و قوانین موجود، حفظ امنیت اطلاعات در حوزه فناوری اطلاعات از جمله اهداف ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه کشور است و از آنجا که ایمیل های عمومی همچون یاهو و جی میل یکی از ابزارهای خروج اطلاعات از کشور است، دستور فرمایید اپراتورها در ارسال ریزمکالمات مشتریان به صورت الکترونیکی نسبت به رعایت موارد ذیل اقدام عاجل و آنی به عمل آورند:

1- عدم استفاده از ایمیل هایی با میزبانی خارجی و ایمیل های عمومی نظیر یاهو، جی میل ، هات میل و MSN

2- استفاده از ایمیل با میزبانی داخلی که فهرست آن بر روی سایت مرکز توسعه مدیریت اینترنت قرار دارد و به صورت مرتب به روز می شود."
برهمین اساس و در پی نامه ارسالی وزیر ارتباطات، مرکز توسعه مدیریت اینترنت فهرست نهایی ارائه دهندگان خدمات پست الکترونیکی (رایانامه) داخلی را اعلام کرد که براساس آن تمامی دستگاههای اجرایی ملزم به استفاده از ایمیل ملی با آدرسهای ایران دات آی آر، پست دات آی آر و chmail شدند.

سازمان فناوری اطلاعات ایران شناسایی ارائه دهندگان خدمات ایمیل داخلی را در راستای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه، حمایت از صنعت فناوری اطلاعات و اجرای قانون استفاده از حداکثر توان فنی و مهندسی کشور در دستور کار قرارداد و براساس آن پست الکترونیکی ایران به نشانی http://mail.iran.ir/Mail ، پست الکترونیکی پست به نشانی http://mail.post.ir و پست الکترونیکی چاپار به نشانی https://www.chmail.ir را برای ارائه خدمات معرفی کرد.

این پست های الکترونیکی می تواند آدرس پست الکترونیکی کلیه دستگاههای موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری با دامنه دات آی آر و gov.ir باشد؛ همچنین کلیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی داخلی با دامنه دات آی آر و ac.ir و کلیه بانکها با دامنه دات آی آر می توانند از این ایمیل های داخلی استفاده کنند.

در این راستا مرکز توسعه مدیریت اینترنت تاکید دارد که فهرست ارائه دهندگان ایمیل داخلی بطور مستمر به روزآوری خواهد شد و کلیه ارائه دهندگان خدمات پست الکترونیکی که آمادگی ارائه این خدمات را برای عموم دارند می توانند خود را به این مرکز معرفی کنند.

در همین حال وزیر ارتباطات با ابلاغ بخشنامه ‌ای به تمام دستگاههای اجرائی استفاده از پسوند دامنه کشوری "دات آی آر" را در پورتال‌ دستگاههای دولتی الزامی اعلام کرد.

براساس نامه تقی پور، استفاده از پسوند دامنه کشوری "ir." در کلیه وب‌سایت‌ها، پرتال‌ها دستگاه مرکزی، سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات تابعه دستگاه‌های اجرائی با رعایت مواردی اجباری است که در این نامه آمده است:

" با توجه به ماده (46) قانون برنامه پنجم توسعه، این وزارت مکلف به ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور است و در این راستا ضروری است دستور فرمایید کلیه سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه آن دستگاه نسبت به انجام موارد ذیل اقدام لازم را به عمل آورند:

1ـ استفاده از پسوند دامنه کشوری ".ir" در کلیه وب‌سایت‌ها، پرتال‌ها دستگاه مرکزی، سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات تابعه با رعایت موارد ذیل اجباری است:

1ـ1ـ وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مستقل و سازمان‌هاو ادارات تابعه آنها با پسوند ".gov.ir

1ـ2ـ سازمان‌ها و نهادهای غیردولتی و غیرانتفاعی مانند شهرداری‌ها، انجمن‌ها و غیره با پسوند ".org.ir"

1ـ3ـ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با پسوند ".ac.ir"

1ـ4ـ مدارس با پسوند ".sch.ir"

2ـ بدیهی است استفاده از پسوندهای عمومی نظیر .org.com وغیره برای دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی به عنوان پسوند اصلی ممنوع است و در صورت ثبت دامنه‌های فوق باید به دامنه اصلی مطابق مشخصات بند 1 منتقل شود.

3ـ ضروری است میزبانی وب‌سایت‌ها و پرتال‌های فوق در داخل کشور انجام گیرد و مدیران وب‌سایت‌ها و پرتال‌ها با مراجعه به سایت ثبت دامنه‌های کشوری (www.nic.ir) علاوه بر ثبت nsهای اینترنتی، نسبت به ثبت nsهای اینترانتی اقدام نمایند.

4ـ در صورتی که میزبانی وب‌سایت‌ها و پرتال‌های فوق به صورت داخلی و توسط خود دستگاه انجام می‌شود، لازم است نسبت به اتصال مرکز داده خود به شبکه ملی اطلاعات از طریق لینک اینترانتی اقدام نمایید. در غیر این صورت مراکز داده داخلی این موضوع را انجام خواهند داد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed