تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- هلند قانون «بی‌طرفی اینترنت» را تصویب کرد
- یک چهارم کاربران امریکایی فیس‌بوک دروغ می‌گویند
- ترس جداشدن از تلفن همراه، بزرگ‌ترین فوبیای جهانی
- گوگل و نقض قانون کپی رایت
- پیام تبریک پدر علوم ارتباطات ایران درباره بزرگداشت علمی دکتر مهدی محسنیان‌راد
- تلاش وبلاگ‌نویسان برای جلوگیری از خدمات ویندوز لایو
- کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی برنامه‌سازان رادیو در تهران
- سیل واردات نوت‌بوک به ایران در سال ۱۳۹۰
- رایزنی چین و آمریکا برای توقف جنگ سرد سایبری
- دستور وزیر ارتباطات برای استفاده از ایمیل ملی

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: جمعه، 22 اردیبهشتماه 1391  

 

بزرگان پردازش ابری

 
 

معرفی سرویس‌های رایگان ذخیره‌سازی وب  

 
 

جنگ میان شرکت‌های تکنولوژی برای رقابت بر سر محصولات و خدمات جدید همیشه جدی بوده و هست. غول‌های تکنولوژی که مدت‌ها سرگرم رقابت در حوزه شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های وابسته آنها بودند، حالا وارد عرصه جدید رقابتی به نام سرویس‌های کلاد یا همان رایانش ابری شده‌اند. با تغییر سبک زندگی دیجیتالی افراد و افزایش نیاز به سرویس‌های ذخیره‌ای آنلاین، سرویس‌های کلاد به تدریج به وجود آمده و بر تعداد کاربران آنها افزوده شده است.

به این ترتیب پدیده جدید کلاد آنقدر در میان کاربران محبوب شد که به سرعت نمونه‌های مختلفی از آن ارائه شد و در دسترس قرار گرفت؛ سرویس‌هایی با امکانات کاربردی و البته متفاوت. حالا دیگر نوبت غول موتور جست‌وجوی اینترنتی بود که یک بار دیگر شانس موفقیتش را در عرصه رقابتی جدیدی بیازماید. به این ترتیب بود که Google Drive قبل از آنکه به صورت رسمی معرفی شود، توسط «ساندر پیچای» مدیر بخش کروم و برنامه‌های کاربردی شرکت گوگل به صورت اشتباهی و روی یک وبلاگ معرفی شد. این سرویس جدید به تدریج امکانات مختلفش را برای کاربران عرضه کرد، اما از هفته گذشته به صورت رسمی در دسترس کاربران قرار گرفته است.

همان‌طور که پیچای گفته بود: Google Drive یک فضای کلاد است که شما می‌توانید در آن اسنادتان را بسازید، به اشتراک بگذارید، نگهداری کنید و روی آنها کار کنید. شما مي‌توانید از این سرویس برای نگهداری پروژه‌های گروهی استفاده کنید و به تمام اسناد، ویدئوها، عکس‌ها و فایل‌های پی دی اف در همه جا دسترسی داشته باشید. با Google Drive می‌توانید اسناد را به شکل کاملا امن همیشه قابل دسترس نگه دارید. آنها توسط هر دستگاهی که بتواند به اینترنت وصل شود قابل دسترسی خواهند بود. مطمئن باشید هر اتفاقی بیفتد اسناد شما همیشه آنجا خواهند ماند.» با این همه از نظر بسیاری Google Drive در ظاهر همان سرویس اسناد گوگل یا Google Docs است که کمی تغییر کرده و امکاناتی شبیه Dropbox به آن اضافه شده است.

صرفنظر از امکانات و ویژگی‌هایی که Google Drive در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، این روزها کاربران به خاطر تنوع سرویس‌های ذخیره‌ای کلاد عرضه شده، دچار سردرگمی شده‌اند. حالا کاربران یک سوال مهم را در ذهنشان دارند: این سرویس‌ها می‌توانند انتخاب خوبی برای نگهداری یا تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات باشند یا خیر و یا به طور کلی‌تر کدام سرویس از بقیه بهتر و مطمئن‌تر است. درست به همین دلیل هم در اینجا بعضی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین سرویس‌های ذخیره‌ای کلاد از جهات مختلف با یکدیگر مقایسه و بررسی شده‌اند.

Google Drive: این سرویس می‌تواند 30 نوع فایل با فرمت‌های مختلف را در محیط مرورگر باز کند. این در حالی است که سرویس‌های دیگری مانند Dropbox و بعضی دیگر تنها این کار را در محیط وب صورت می‌دهند. علاوه بر راحتی کار با آن، نقطه قوت این سرویس در محیط وب و هماهنگی آن با دیگر سرویس‌های گوگل یعنی Gmail، سیستم‌‌عامل آندروید و شبکه اجتماعی گوگل پلاس است. بعضی از کارشناسان معتقدند که Google Drive شباهت زیادی با SkyDrive شرکت مایکروسافت دارد. با اینکه این سرویس 5 گیگابایت فضای رایگان را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، اما کاربران برای استفاده از کلیه امکانات این سرویس باید به صورت ماهانه 49/2 دلار برای 25 گیگابایت، 99/4 دلار برای 100 گیگابایت و 99/9 دلار برای 200 گیگابایت پرداخت کنند.

Drop Box: سرویس کلاد DropBox برای هماهنگ‌سازی فایل‌ها در ابزارهای متنوع به‌کار گرفته می‌شود. کاربران می‌توانند فایل‌های خود را در کامپیوتر رومیزی داخل فولدر مخصوصی ذخیره کرده و آن را در تبلت، گوشی موبایل یا لپ‌تاپ خودشان هم داشته باشند. استفاده از خدمات DropBox بسیار راحت و در حد کپی کردن ساده است. این سرویس تنظیمات خاص و پیچیده‌ای ندارد و به همین دلیل بسیاری از کاربران حرفه‌ای و مبتدی به راحتی می‌توانند با آن کار کنند، اما DropBox تنها 2 گیگابایت فضای رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد و کاربر باید هر چه را که می‌خواهد منطبق یا سینک کند، در فولدر مخصوص Dropbox قرار دهد. برای تهیه حجم اضافی Dropbox بد نیست بدانید که باید برای فضای50 گیگابایتی 9/9 دلار به صورت ماهانه، برای 100 گیگابایت 99/19دلار به صورت ماهانه پرداخت که نسبتا گران است. اما قطعا با حضور رقبای قوی این قیمت‌ها به زودی ناچارا کاهش پیدا خواهند کرد.

Apple iCloud: هر چند این سرویس محبوبیت DropBox را ندارد، اما اگر می‌خواهید فقط فایل‌های متنی را بین دستگاه‌های دیجیتالی‌تان منتقل کنید، انتخاب خوبی است. اغلب برنامه‌های کاربردی و نرم‌افزارهای اپل با این سرویس سازگاری داشته و از هر کامپیوتر مک دیگری در هر جایی می‌توان به آخرین تغییرات دسترسی داشت. کار با این سرویس نسبتا ساده است و کاربران حرفه‌ای و مبتدی به راحتی می‌توانند با آن کار کنند. علاوه بر 5 گیگابایت فضای رایگانی که این سرویس در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، برای 10 گیگابایت فضای بیشتر کاربران باید 20 دلار، برای 20 گیگابایت فضای بیشتر سالانه 40 دلار و برای 50 گیگابایت فضای بیشتر هم باید سالانه 100 دلار بپردازند.

SkyDrive: مایکروسافت با ارائه این سرویس که به خاطر هماهنگی با نرم‌افزارهای ویندوز نظر کاربران زیادی را به خودش جلب کرده، توانسته جایگاه خوبی در عرصه رقابتی کلادها به‌دست بیاورد. این سرویس علاوه بر 7 گیگابایت فضای رایگان، به کاربران قدیمی‌اش 25 گیگابایت فضای مجانی هم می‌دهد. امکان ویرایش گروهی و هماهنگ‌سازی سریع آن یکی از نقاط قوت این سرویس است. این سرویس اما امکان اشتراک‌گذاری فایل در سیستم‌های مک و همچنین دانلود فایل‌ها به صورت آفلاین در موبایل‌‌هاي هوشمند و تبلت‌ها را ندارد. این سرویس به ازای 45 گیگابایت فضای بیشتر 10 دلار برای یک سال، 75 گیگابایت فضای بیشتر 25 دلار برای یک سال و 125 گیگابایت فضای بیشتر 50 دلار در سال از کاربرانش دریافت می‌کند.

روزنامه دنیای اقتصاد
ندا لهردی

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed