تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- واکنش کاربران ایرانی‌ نسبت به حذف نام خلیج فارس در نقشه‌های گوگل
- تجهیز ایستگاه‌های متروی نیویورک به وای.فای
- اعمال نفوذ اف.بی.آی برای شنود راحت‌تر شبکه‌های اجتماعی و ایمیل
- انتشار شماره ۸۴ فصلنامه رسانه
- اعلام نتیجه بررسی مقالات هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک
- معاون صدا: آماده راه اندازی رادیو گردشگری هستیم
- هیات منصفه مطبوعات مدیر مسوول روزنامه روزگار را مجرم نشناخت
- تأسیس «کانون خبرنگاران افتخاری هلال احمر» در سراسر کشور
- کاهش استفاده از شبکه‌های اجتماعی در شرکت های تجاری
- ثبت طولانی‌ترین مصاحبه تلویزیونی در گینس

 

گروه خبری: پژوهش در رسانه

تاریخ ارسال: یکشنبه، 17 اردیبهشتماه 1391  

 

انتشار شماره ۸۴ فصلنامه رسانه

 
 

هشتاد و چهارمین شماره فصلنامه علمی – ترویجی وسایل ارتباط‌جمعی «رسانه»، (ویژه بهار و تابستان 1390)، از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.  

 
 

هشتاد و چهارمین شماره فصلنامه علمی – ترویجی وسایل ارتباط‌جمعی «رسانه»، (ویژه بهار و تابستان 1390)، از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.

به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، در این شماره که دو شماره اخیر فصلنامه در یک شماره، منتشر شده، مقالات متنوعی از نویسندگان و پژوهشگران حوزه رسانه و ارتباطات به چاپ رسیده است.

نخستین مقاله، به تأثیر رسانه‌های مجازی بر جنبش وال استریت پرداخته است. این مقاله در صدد است تا جایگاه و تقش رسانه‌های مجازی در شکل‌گیری و تداوم «جنبش وال استریت را اشغال کنید» که یک جنبش اعتراض‌آمیز نسبت به بی‌عدالتی‌‌های موجود در نظام سرمایه‌داری و لیبرالیسم غرب است را بررسی نماید.

«تبیین هنجارهای توسعه عدالت زبانی در رسانه با رویکرد قرآنی»، عنوان دومین پژوهشی است که به تشریح موضوع خنثی نبودن زبان در ارتباطات اجتماعی می‌پردازد. نویسنده در این بررسی با رجوع به آیات قرآن کریم و تفسیر المیزان، درصدد دستیابی به الزامات و هنجارهای به کارگیری زبان درارتباط با مخاطبان است که رسانه‌ها می‌توانند در خط مشی‌گذاری محتوای زبانی خود در دستور کار قرار دهند.

«بیداری اسلامی و ایران هراسی: تحلیل گفتمان مطبوعاتی خبری» نام سومین مقاله‌ای است که در این شماره آمده است. در این بررسی، نویسندگان مقاله به تبیین نقش تعیین‌کننده جمهوری اسلامی ایران در بیداری اسلامی و موج ایران‌هراسی نشأت گرفته از آن در سطح رسانه‌های بین‌المللی، می‌پردازند.

چهارمین مقاله به موضوع «درآمدی بر مدل آرمانی کنترل استراتژیک با ایجاد سازمانی مورد مطالعه سند افقی رسانه ملی» اختصاص دارد. در این بخش، بر اهمیت برنامه‌ریزی و کنترل در سازمان‌های رسانه‌ای بسیار تأکید شده و نویسندگان مقاله با مرور مدل‌ها و نظریات کنترل استراتژیک در تلاشند تا مدل مناسبی را برای کنترل سند افق رسانه ملی ارائه دهند.

«مطبوعات رضا خانی، طرح اندیشه ایرانشهری و مشروعیت‌سازی برای حکومت پهلوی»، پنجمین مقاله از این شماره فصلنامه است که در آن چگونگی عملکرد مطبوعات و نشریات دوره رضا خانی، به عنوان ابزار تبلیغاتی دستگاه حاکم، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مقاله ششم، به موضوع «آیین زنده، ارتباط زنده» اختصاص دارد. پژوهشگران در این مطالعه، با به‌ کارگیری شیوه اسنادی – کتابخانه‌ای، به معرفی ساختار مناسب برای ارائه آیین‌ها و مناسک مذهبی در تلویزیون می‌پردازند.

«نگاهی به نحوه حضور علم در رسانه‌های نوین»، عنوان هفتمین مقاله‌ای است که در آن به نحوه حضور علم در رسانه‌های نوین و امکانات و فرصت‌هایی می‌پردازد که این رسانه‌ها در اختیار فعالان عمومی‌سازی علم قرار داده‌اند. نوشته حاضر ضمن مروری کوتاه بر تعاریف و مبانی ارتباطات علم، فعالیت‌های علمی – عمومی در اینترنت را مورد بررسی قرار می‌دهد.

«نظرسنجی از بازدیدکنندگان هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها»، نام هشتمین مقاله در این شماره از فصلنامه است که در آن تلاش می‌شود با انعکاس و بازتاب نظرات و افکار بازدیدکنندگان نمایشگاه، شناخت دقیقی از دیدگاه آنان نسبت به نمایشگاه و وضعیت موجود ارائه دهد.

آخرین بخش از مطالب فصلنامه نیز شامل «فهرست گزیده مقالات ارتباط جمعی در مطبوعات است» که جهت آشنایی بیشتر خوانندگان با موضوعات و مطالعات این حوزه گردآوری و ارائه شده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed