تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- فیس‌بوک اعتیادآور است / کم سوادها بیشتر در معرض خطر هستند
- ویروس «پرندگان خشمگین» هم آمد
- آی.فون پروژکتور می‌شود / تماشای فیلم‌های آنلاین روی پرده
- پیامدهای فروش کلیه به خاطر خرید آی.فون و آی.پد
- فیس‌بوک خطر اختلالات غذایی را افزایش می‌دهد
- عرضه عینک متصل به اینترنت برای اولین بار
- تشدید کنترل وب و ایمیل در انگلیس به بهانه مقابله با تروریسم
- سمینار «مسایل و چالش‌های مطبوعاتی» خردادماه برگزار می‌شود
- تلاش مایکروسافت برای پرکردن شکاف بخش صنعت و دانشگاه در آمریکا
- چاپ پیام‌های توییتر بر روی دستمال توالت

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: یکشنبه، 27 فروردینماه 1391  

 

فیس‌بوک اعتیادآور است / کم سوادها بیشتر در معرض خطر هستند

 
 

براساس یک گزارش فیس‌بوک منجر به اعتیاد به این پایگاه اینترنتی می‌شود و این رفتار بیشتر افرادی که سطح درآمد کمتر و تحصیلات پایین‌تری دارند را تهدید می‎کند.  

 
 

براساس یک گزارش فیس‌بوک منجر به اعتیاد به این پایگاه اینترنتی می‌شود و این رفتار بیشتر افرادی که سطح درآمد کمتر و تحصیلات پایین‌تری دارند را تهدید می‎کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برخی محققان، فیس‌بوک را به عنوان فعالیتی که عادت را شکل می دهد تعریف کرده و اظهار می دارند کاربرانی که زمان زیادی در این سایت صرف می کنند افرادی هستند که در زندگی احساس خوشبختی کمتری می کنند.

محققان دانشگاه گوتنبرگ اظهار داشتند که بسیاری از کاربران فیس‌بوک به محض اینکه کامپیوتر خود را روشن می کنند وارد سایت فیس‌بوک می شوند و این رفتار می تواند به یک اعتیاد تبدیل شود. همچنین افراد و گروه های کم درآمد و دارای تحصیلات کمتر بیش از سایرین در معرض این خطر قرار دارند.

براساس گزارش دیلی میل، بیش از 85 درصد از کاربران اظهار می دارند که آنها روزانه از فیس‌بوک استفاده می کنند و نیمی نیز اظهار داشته اند که به محض روشن شدن کامپیوتر خود وارد فیس‌بوک می شوند. 25 درصد از کاربران اظهار می دارند که اگر نتوانند به طور مرتب وارد فیس‌بوک شوند احساس ناخوشایندی دارند.

این تحقیق سوئدی از یک هزار نفر 18 تا 73 ساله انجام شده و بعد تاریک این شبکه اجتماعی را نشان می دهد.

لیف دنتی دانشجوی دکترای روانشناسی دانشگاه گوتنبرگ اظهار داشت که فیس‌بوک به عادت ناخودآگاه در برخی از افراد تبدیل شده است. اکثر شرکت کنندگان در این تحقیق اظهار داشتند که با بازشدن صفحه مرورگر اینترنتی خود وارد فیس‌بوک می شوند، رفتاری که پس از تکرار به یک اعتیاد تبدیل خواهد شد.

در این تحقیق مشخص شدکه زنان 81 دقیقه و مردان 64 دقیقه در روز وقت خود را درفیس بوک سپری می کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed