تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- فیس‌بوک خطر اختلالات غذایی را افزایش می‌دهد
- عرضه عینک متصل به اینترنت برای اولین بار
- تشدید کنترل وب و ایمیل در انگلیس به بهانه مقابله با تروریسم
- سمینار «مسایل و چالش‌های مطبوعاتی» خردادماه برگزار می‌شود
- تلاش مایکروسافت برای پرکردن شکاف بخش صنعت و دانشگاه در آمریکا
- چاپ پیام‌های توییتر بر روی دستمال توالت
- پرمراجعه ‏ترین وب‌سایت‌های کاربران ایرانی در سال ۱۳۹۰
- گاردین «سه بچه خوک» را به دادگاه کشاند
- مروری بر نظام رسانه‌ای ژاپن
- زندگی برای فیس‌بوک یا فیس‌بوک برای زندگی؟

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: یکشنبه، 27 فروردینماه 1391  

 

فیس‌بوک خطر اختلالات غذایی را افزایش می‌دهد

 
 

محققان آمریکایی با نشانه رفتن انگشت اتهام خود به سوی فیسبوک و سیستمهای اشتراک گذاری عکس و نظرخواهی، نشان دادند که این شبکه های اجتماعی خطر اختلالات غذایی را افزایش می دهند.  

 
 

محققان آمریکایی با نشانه رفتن انگشت اتهام خود به سوی فیسبوک و سیستمهای اشتراک گذاری عکس و نظرخواهی، نشان دادند که این شبکه های اجتماعی خطر اختلالات غذایی را افزایش می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج تحقیق جدیدی که در مرکز اختلالات غذایی بالتیمور انجام شده است، نشان می دهد که شبکه های اجتماعی چون فیسبوک تاثیر بسیار منفی روی افرادی می گذارند که از مشکلات اضافه وزن رنج می برند و می توانند آنها را به سوی اختلالات غذایی حاد سوق دهند این مشکل به ویژه نوجوانان را تهدید می کند.

این پژوهشگران به طور نمونه 600 کاربر فیسبوک در سنین بین 16 تا 40 سال را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که بیش از نیمی از این شرکت کنندگان زمانی که به عکسهای خود نگاه می کنند و آنها را با عکسهایی که دیگران در این شبکه ها به اشتراک می گذارند مقایسه می کنند از بدن خود ناراضی هستند.

75 درصد از کاربران سایت مارک زاکربرگ اظهار داشتند معتقدند که باید لاغر شوند و حتی سیستمهای نظرخواهی (کامنت گذاری) نیز به بهتر شدن این موقعیت کمکی نمی کنند.

براساس گزارش نیویورک دیلی نیوز، به گفته شرکت کنندگان در این تحقیق، دوستان آنها به دفعات قضاوتهای خود را درباره وضعیت زیبایی شناختی آنها بیان می کنند اما این نظرات نمی توانند مفهوم جعلی لاغر و زیبا بودن را در این کاربران تقویت کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed