تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- فعالیت ۸۵۰۰ فروشگاه اینترنتی در ایران
- مجله «فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی» درجه علمی پژوهشی گرفت
- «قهوه تلخ»، موضوع نخستین پایان نامه کارشناسی ارشد در حوزه شبکه نمایش خانگی
- فراخوان هفتمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت
- احتمال سرمایه‌گذاری اپل در توییتر
- نگاهی به سیر صعودی کاربران فیس‌بوک
- روزانه حداکثر دو ساعت از صفحه نمایش استفاده کنید
- حذف برخی فیلم‌های المپیک لندن از یوتیوب
- تاثیر سریال‌های تلویزیونی در انتخاب نام نوزادان
- چهل درصد کاربران نرم‌افزارهای خود را به‌روز نمی‌کنند

 

گروه خبری: تبلیغات صوتی-تصویری

تاریخ ارسال: دوشنبه، 9 مردادماه 1391  

 

كدام ابزارهای تبلیغاتی در ایران موثرترند؟

 
 

تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد كه سیستمهای نوین تبلیغاتی در تغییر رویكرد مصرف‌كنندگان ایرانی در هنگام خرید كالا و خدمات جایگاه چندانی ندارند.  

 
 

تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد كه سیستمهای نوین تبلیغاتی در تغییر رویكرد مصرف‌كنندگان ایرانی در هنگام خرید كالا و خدمات جایگاه چندانی ندارند.

به گزارش ایسنا، در حالی كه در كشورهای پیشرفته، اینترنت، شبكه‌های ماهواره‌ای و بیلبوردهای تبلیغاتی نقش تعیین‌كننده‌ای در تبلیغات كالا و خدمات دارند، نظرسنجی انجام شده از سوی مركز افكارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نشان می‌دهد كه این ابزارهای تبلیغاتی تاثیرگذاری چندانی در ایران ندارند.

براساس نتایج نظرسنجی ایسپا صدا و سیما با 34.4 درصد بیشترین سهم را در بین ابزارهای تبلیغی موثر بر رویكرد مصرف‌كنندگان ایرانی در هنگام خرید كالا و خدمات داشته است. خانواده، دوستان و آشنایان با اختلاف اندك یعنی 34 درصد از این لحاظ در رتبه دوم قرار گرفته و مطبوعات نیز با تنها 10.2 درصد رده سوم را به خود اختصاص دادند.

به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت كه مصرف‌كنندگان ایرانی بیشتر تاثیر تبلیغاتی را در حوزه خرید كالا و خدمات از صدا و سیما و خانواده و دوستان و آشنایان خود می‌گیرند.

قرار گرفتن خانواده، دوستان و‌آشنایان در رتبه‌ دوم موثرترین ابزارهای تبلیغاتی در كشورمان نشان می‌دهد كه فرهنگ شفاهی در بین ایرانی‌ها همچنان حرف اول را می‌زند و شركتهای تولیدی و صنعتی می‌توانند از این طریق موفقیت چشمگیری در فروش محصولات خود و افزایش سهم در بازار به دست بیاورند.

همچنین اینترنت، بیلبوردهای تبلیغاتی، ماهواره و پیامك نیز در رده‌های بعدی موثرترین ابزارهای تبلیغاتی در بین مصرف‌كنندگان ایرانی قرار گرفتند. جالب اینجاست كه در نظرسنجی ایسپا گزینه‌ای تحت عنوان "سایر ابزارهای تبلیغی" وجود دارد كه سهم آن به تنهایی بیشتر از ابزارهای تبلیغاتی ماهواره و پیامك است.

از سوی دیگر پیامك در حالی به عنوان ضعیف‌ترین و ناكارآمدترین ابزار تبلیغی در ایران معرفی شده كه طی چند سال اخیر بسیاری از شركتهای تولیدی و خدماتی ارسال پیامكهای تبلیغاتی خود را گسترش داده‌اند كه البته بسیاری از افراد نیز از ارسال بدون اجازه این پیامكها ناراضی هستند.

از نظرسنجی ایسپا می‌توان این طور نتیجه گرفت كه در ایران با وجود ورود فناوریهای نوین و تجهیزات پیشرفته تبلیغاتی ابزارهای سنتی تبلیغ مانند صدا وسیما، مطبوعات و از آنها مهمتر تبلیغات دهان به دهان (خانواده، دوستان و آشنایان) همچنان موثرترین شیوه برای تبلیغ كالا و خدمات است. به طوری كه این سه روش به تنهایی حدود 80 درصد نقش در تصمیم‌گیری‌ مصرف‌كنندگان ایرانی در هنگام خرید دارند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed