تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- «قهوه تلخ»، موضوع نخستین پایان نامه کارشناسی ارشد در حوزه شبکه نمایش خانگی
- فراخوان هفتمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت
- احتمال سرمایه‌گذاری اپل در توییتر
- نگاهی به سیر صعودی کاربران فیس‌بوک
- روزانه حداکثر دو ساعت از صفحه نمایش استفاده کنید
- حذف برخی فیلم‌های المپیک لندن از یوتیوب
- تاثیر سریال‌های تلویزیونی در انتخاب نام نوزادان
- چهل درصد کاربران نرم‌افزارهای خود را به‌روز نمی‌کنند
- برآورد زیان اقتصادی توقف توییتر در ۴۰ دقیقه
- آغاز طرح ساماندهی آگهی نامه‌ها

 

گروه خبری: پژوهش در رسانه

تاریخ ارسال: دوشنبه، 9 مردادماه 1391  

 

«قهوه تلخ»، موضوع نخستین پایان نامه کارشناسی ارشد در حوزه شبکه نمایش خانگی

 
 

جلسه دفاع از نخستین پایان‌نامه کارشناسی ارشد ارتباطات با موضوع شبکه نمایش خانگی کشور و محوریت سریال قهوه تلخ، روز گذشته در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار شد. 

 
 

جلسه دفاع از نخستین پایان‌نامه کارشناسی ارشد ارتباطات با موضوع شبکه نمایش خانگی کشور و محوریت سریال قهوه تلخ، روز گذشته در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، پایان‌نامه مذکور با عنوان «بررسی تاثیر سریال طنز قهوه تلخ در آسیب‌های فرهنگی» به تحقیق در خصوص تاثیرگذاری محصولات شبکه سینمای خانگی کشور در آسیب‌های فرهنگی مخاطبان شبکه و با محوریت سریال قهوه تلخ به عنوان یکی از شاخص‌ترین و پرتیراژترین محصولات این شبکه که حجم وسیعی از نظرات موافق و مخالف را در سطح جامعه و رسانه‌های مختلف گروهی به خود اختصاص داد پرداخته بود.

مصطفی محمودی در جلسه دفاع از پایان‌نامه یاد شده عنوان داشت: این پایان‌نامه حاصل یکسال فعالیت مستمر پژوهشی و تحقیقی است که خوشبختانه به عنوان اولین پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی موضوع شبکه سینمای خانگی کشور را دستمایه قرار داده است.

به گفته وی در این تحقیق تعداد پانصد نفر از شهروندان تهرانی در رده‌های سنی 15 تا 35 سال در پنج نقطه جغرافیایی شهر تهران با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده مورد مطالعه قرار گرفته و به پاسخگویی درباره سوالات مطرح شده پرداخته و درباره پیام‌های گوناگون مستتر در این سریال اظهار نظر کرده‌اند.

ابراز مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه محقق بود كه از نظر روایی صوری و محتوایی تأیید شد. به گفته مصطفی محمودی در پایان تحقیق و پژوهش مشخص شد که بیش از 70 درصد از شهروندان تهرانی معتقدند كه سریال قهوه تلخ در نگاه تاثیر گذار به آسیب‌های فرهنگی موفق بوده و به ترتیب پیام‌هایی با محتوای آموزشی، طنز، انتقادی و واقع گرایی داشته است.

از دیدگاه مخاطبین، صداقت، افزایش تلاش برای رفاه خانواده، انعطاف پذیری در مورد نظرات دیگران، رعایت حقوق دیگران، كمك به دیگران، شركت در فعالیت‌های خیریه، برخورد بیش از پیش با خونسردی، ترجیح به بودن در كنار خانواده، كاهش بدگویی از دیگران، كاهش تمسخر، استهزا و رفتار نامناسب از جمله رفتارهایی بود كه پس از مشاهده سریال قهوه تلخ در آنها تقویت شده بود.

این پژوهشگر با اشاره به نتایج تاثیرگذار و مثبت این مجموعه، انجام پژوهش‌های جدی، مستمر و علمی توسط موسسات ویدئو رسانه در بخش خصوصی و همچنین راه اندازی و احیای مجدد مرکز مطالعات و تحقیقات سینمایی در سازمان سینمایی کشور و حمایت از پروژه‌های دانشجویی مرتبط با حوزه سینما و شبکه نمایش خانگی توسط سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی، موسسه رسانه‌های تصویری را خواستار شد.

گفتنی است در پایان جلسه دفاعیه، اساتید حاضر مرکب از استاد دکتر علی اکبر فرهنگی (استاد راهنما ی پروژه) دکتر سید وحید عقیلی و دکتر طهمورث شیری (اساتید مشاورپروژه) و دکتر محمد سلطانی فر(استاد داور پروژه) به اتفاق آرا پایان نامه مذکور را با درجه ممتاز و بالاترین نمره مورد تایید قرار دادند. در این جلسه همچنین حجت الاسلام محمد علی زم (رییس انجمن صنفی ویدئو رسانه کشور) دکتر حمیدرضا نوروزی (رییس اتحادیه موسسات ویدئو رسانه کشور) نصراله قادری (مدیر انتشارات نمایش مرکز هنرهای نمایشی) جمعی از دانشجویان و اساتید رشته علوم ارتباطات اجتماعی و تعدادی از دست اندرکاران رسانه‌های گروهی حضور داشتند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed