مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد گفت: به منظور برنامه ریزی و نظارت دقیق بر محتوای آگهی نامه های تبلیغاتی، به عنوان منابع تبلیغاتی و اطلاع رسانی مکتوب طرح ساماندهی آگهینامهها آغاز شده است.
به گزارش دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد احسان الله حجتی با اشاره به پایان مهلت تعیین شده برای ثبت اطلاعات شناسنامهای کانونهای آگهی و تبلیغاتی که اقدام به چاپ آگهی نامه می کنند، گفت: بعد از اطلاع رسانی از طریق سامانه الکترونیکی این دفتر، 67 کانون برای ثبت اطلاعات خود در مهلت مقرر اقدام کردند.
وی با تأکید بر لزوم ساماندهی وضعیت آگهی نامهها گفت:به منظور برنامه ریزی و نظارت دقیق بر محتوای آگهی نامه های تبلیغاتی، به عنوان منابع تبلیغاتی و اطلاع رسانی مکتوب که در سطح شهر تهران توزیع می شوند، اطلاع از تعداد و مشخصات کانون هایی که مبادرت به چاپ آگهی نامه می نمایند، ضروری می نمود و در همین راستا، ثبت اطلاعات این کانون ها در دستور کار قرار گرفت."
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد تصریح کرد: در این ارتباط هماهنگیهای لازم با مدیران مسئول کانونهای آگهی و تبلیغات صورت گرفته و تا کنون برخی کانونها، آگهی نامههای خود را برای بررسی به این دفتر ارسال کرده اند.
حجتی اضافه کرد: ستادی نیز به منظور رصد و بررسی این آگهی نامهها در محل این دفتر تشکیل شده که کارشناسان ذیربط، آگهی نامهها را با توجه به قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور، شمارگان و عدم استفاده از واژه ها و اسامی بیگانه بررسی می کنند.
وی اضافه کرد: کانونها موظفند 2 نسخه از آگهی نامههایی را که قرار است چاپ کنند به این دفتر ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرد و بعد از رفع مشکلات احتمالی، اجازه انتشار در شمارگان مشخص شده را خواهند یافت.
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد همچنین صیانت از زبان و ادبیات فارسی و حمایت از حقوق مصرف کننده را از مهم¬ترین اهداف این طرح عنوان کرد.