تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- پیامک بانک‌ها را از شمول پیامک‌های انبوه و تبلیغاتی مستثنی کردند
- شورایعالی اطلاع‌رسانی «الکسا»ی بومی راه‌اندازی می‌کند
- تا سال ۲۰۱۶ تبلت‌ها بازار نوت‌بوک را کساد می‌کنند
- کتاب «اسرار و ابزار طنزنویسی» رونمایی و نقد می‌شود
- استعفای سه تن از اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران تهران
- تلاش گوگل برای فرار از مجازات کمیسیون اروپا
- «نهادهای امنیتی و قضایی تحت شرایط بسیار خاص بر پیامک‌ها نظارت می‌کنند»
- مجوز ۶۲ نشریه صادر شد
- فناوری جدید جایگزین شبکه جی.‌پی.‌اس
- ناجا با همکاری ارشاد کتب غیرقانونی را از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری می‌کند

 

گروه خبری: پیامک

تاریخ ارسال: جمعه، 16 تیرماه 1391  

 

پیامک بانک‌ها را از شمول پیامک‌های انبوه و تبلیغاتی مستثنی کردند

 
 

قطع سرویس پیامکی‌ بانک‌ها، یکی از ممانعت‌های مشترکان برای درخواست قطع پیامک‌های انبوه‌ است، اما در دستورالعمل بهمن‌ماه 90 رگولاتوری، با رفع این نقیصه، پیامک‌های بانکی پیام اطلاع رسانی محسوب می‌شود و قطع نخواهد شد.  

 
 

قطع سرویس پیامکی‌ بانک‌ها، یکی از ممانعت‌های مشترکان برای درخواست قطع پیامک‌های انبوه‌ است، اما در دستورالعمل بهمن‌ماه 90 رگولاتوری، با رفع این نقیصه، پیامک‌های بانکی پیام اطلاع رسانی محسوب می‌شود و قطع نخواهد شد.

به گزارش فارس، بهمن ماه 90 بود که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی، خبری و اطلاع رسانی مستلزم کسب اجازه قبلی از مشترک است.

این سازمان دلیل این تصمیم خود را رفع مزاحمت ناشی از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و اطلاع رسانی و رعایت حریم خصوصی عنوان کرد و قرار شد از آن پس، اپراتورهای تلفن همراه برای ارسال پیامک انبوه، قبلا موافقت مشترک را گرفته باشند و برای اطمینان، تاییدیه نیز دریافت کنند.

به این ترتیب روش‌های غیر فعال سازی پیامک انبوه از سوی اپراتورها اعلام شد.

اما علیرغم تمایل به قطع پیامک انبوه در برخی از مشترکان، اشتراک برخی سرویس‌ها، مانع از این کار می‌شود.

یکی از سرویس‌هایی که امروز کاربران زیادی بین مشترکان تلفن همراه دارد، سرویس اطلاع رسانی پیامکی بانک‌ها است.

بانک‌ها با این سرویس، امکانات بسیاری از جمله اطلاعات مانده حساب و تراکنش‌ها را به صورت لحظه ای به مشتریان خود ارائه می‌کنند و بی‌شک می‌توان سرویس‌ بانک‌ها را یکی از فراگیرترین و کاربردی‌ترین امکانات جنبی حال حاضر تلفن‌همراه دانست.

پیش از این، اگر کسی از اپراتور تقاضای قطع پیامک تبلغاتی را داشت، تمام پیامک‌ها به غیر پیامک‌های فرد به فرد، برای مشترک قطع می‌شد و مشترک تنها پیامک‌هایی که فقط برای او ارسال شده‌اند را می‌دید.

به این ترتیب مشترک هیچ پیامک دیگری دریافت نمی‌کرد و سرویس‌ اختصاصی که با تمایل در آن عضو شده بود، نیز قطع می‌شد.

همین نقیصه باعث شده که هم اکنون نیز برخی مشترکان علیرغم عدم تمایل به دریافت پیامک تبلیغی، درخواست غیر فعال سازی سرویس را ندهند.

اما این نقیصه هم اکنون بر طرف شده است.

زیرا از نظر رگولاتوری در دستور العمل منع ارسال تبلیغ بدون اجازه، پیامک‌های بانکی بحث اطلاع رسانی هستند، نه تبلیغات.

از نظر رگولاتوری، نظرسنجی پیامکی اپراتورها در خصوص تمایل یا عدم تمایل مشترک به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، تنها شامل پیامک‌های تبلیغاتی انبوه است که از طرف شرکت‌ها ارسال می‌شود و پیامک‌ ارسالی از سوی بانک‌ها، بحث اطلاع‌رسانی است و قطع نخواهد شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed