با کاهش 8 درصدی عرضه جهانی تلویزیون در سه ماهه اول 2011 تاثیر رکود اقتصادی جهانی بر عملکرد شرکت های سازنده تلویزیون هم مشخص شد.
به گزارش فارس به نقل از کانزاس سیتی، اولین بار در سه ماهه دوم سال 2009 بود که کاهش جهانی عرضه تلویزیون با آغاز بحران اقتصادی در سطح جهانی کلید خورد. حال با تداوم و تشدید بحران مردم هم رغبت کمتری برای خرید تلویزیون های جدید از خود نشان می دهند.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی موسسه NPD DisplaySearch، در سه ماهه اول سال 2011 در مجموع 51 میلیون واحد جدید تلویزیون روانه بازارهای جهانی شده است. یکی دیگر از علل کاهش عرضه تلویزیون، کاهش عرضه تلویزیون های ال سی دی به بازارهای دنیا بوده که در یک سال اخیر به طور مرتب ادامه داشته است.
د رحالی که قیمت تلویزیون های ال سی دی کمتر از حد انتظار کاهش یافته، مردم به خصوص در کشورهای در حال توسعه کماکان به خرید تلویزیون های قدیمی تر سی آر تی علاقه دارند. در میان تلویزیون های ال سی دی مردم بیشتر ترجیح می دهند تلویزیون های 40 اینچ به بالا را خریداری کنند در عین حال خرید تلویزیون های پلاسما هم کاهش قابل ملاحظه ای نشان می دهد.