تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- حرف آخر آی.‌تی را شورای عالی فضای مجازی می‌زند
- همه «ملی»های وزارت ارتباطات
- ۱۱ ‬اسطوره‮ ‬خشونت‮ ‬رسانه‮‌‬ای
- روزنامه‌نگاری بدون دانش اقتصادی
- بلومبرگ و رویترز: آیندگان اخبار
- آسوشیتد پرس چگونه خبرنگاران خود در کره‌شمالی را انتخاب کرد
- نیمی از کاربران اینترنت به دنبال سرگرمی هستند
- تمدید مهلت ثبت‌نام بیمه تكمیلی تا اول اردیبهشت‌ماه
- سال ۹۰ همه استان‌های كشور دارای روزنامه شدند
- ۸۵ درصد مردم جهان از طریق ایمیل و ۶۲ درصد از طریق شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر در ارتباط هستند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: یکشنبه، 27 فروردینماه 1391  

 

گوگل جایگزین والدین می‌شود

 
 

مطالعه جدیدی نشان داده است که موتور جست و جوگر گوگل اولین محل مراجعه کودکان برای کسب اطلاعات و یافتن پاسخی برای سوالاتشان است. 

 
 

مطالعه جدیدی نشان داده است که موتور جست و جوگر گوگل اولین محل مراجعه کودکان برای کسب اطلاعات و یافتن پاسخی برای سوالاتشان است.

به گزاش وب‌سایت همکاران سیستم به نقل از وب سایت zdnet، موسسه ساینس سیتی (Science City) در شهر بیرمنگام بریتانیا با انجام یک نظرسنجی از بین 500 کودک بین 6 تا 15 ساله دریافته است که 94 درصد از این کودکان از موتور جست و جوگر گوگل استفاده می‌کنند که نیمی از آنها حداقل پنج بار در روز به این جست وجوگر اینترنتی مراجعه می‌کنند. 18 درصد از این کودکان هم گفته‌اند روزی بیشتر از ده بار به گوگل مراجعه می کنند. 54 درصد از این کودکان به صراحت گفته‌اند که گوگل اولین محل مراجعه آنها برای کسب اطلاعات است.

این مطالعه نشان داده است که اگر کودکان پاسخ مورد نظر خود را در گوگل نیافتند به دانشنامه آنلاین ویکی پدیا مراجعه می‌کنند. فقط 3 درصد از این کودکان گفته‌اند در صورتی که اطلاعات مورد نیاز خود را از گوگل به دست نیاورند، سوالات خود را از معلمانشان می‌پرسند. 9 درصد نیز گفته‌اند که هرگز برای یافتن پاسخ سوالاتشان به معلمان مراجعه نمی‌کنند.

فقط معلم‌ها نیستند که نقششان در سایه استیلای گوگل کمرنگ‌تر از گذشته شده است. حتی پدر و مادر نیز نقش و اهمیت خود به عنوان منبع اطلاعات را از دست داده‌اند. نظرسنجی موسسه ساینس سیتی نشان می‌دهد که 34 درصد از کودکان بر این باورند که پدر و مادرشان به هیچ وجه توانایی کمک به آنها در زمینه تکالیف درسی را ندارند. 14 درصد از این کودکان نیز گفته‌اند پدر و مادر خود را به اندازه کافی باهوش نمی‌دانند.

علاقه کودکان به گوگل و دیگر منابع اینترنتی و دیجیتال حتی از مراجعه آنها به کتاب‌ها و منابع چاپی نیز کاسته است. نیمی از کودکانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند گفته اند هرگز به یک دانشنامه چاپی مراجعه نکرده‌اند. 19 درصد از آنها حتی گفته‌اند تاکنون هرگز از فرهنگ لغت چاپی نیز استفاده نکرده‌اند.

پژوهشگران این موسسه بریتانیایی دریافته‌اند که استفاده از فناوری‌های همراه در بین کودکان در حال افزایش است. حدود 31 درصد این کودکان گفته‌اند از آیپد، کیندل فایر یا رایانه شخصی خود برای کتاب خواندن استفاده می‌کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed