تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- پرمراجعه ‏ترین وب‌سایت‌های کاربران ایرانی در سال ۱۳۹۰
- گاردین «سه بچه خوک» را به دادگاه کشاند
- مروری بر نظام رسانه‌ای ژاپن
- زندگی برای فیس‌بوک یا فیس‌بوک برای زندگی؟
- موفقیت‌تان را حفظ کنید
- معرفی کتاب: مطبوعات در آسیای مرکزی
- مفاهیم فناوری اطلاعات؛ نرم افزارهای اجتماعی
- ایمیل چاپار جایگزین سرویس‌های خارجی نخواهد شد
- «کندی اینترنت»، مصداق غش در معامله نیست؟
- تبلت‌ها در سبد کالاهای ضروری خانواده‌های بریتانیایی

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: جمعه، 26 اسفندماه 1390  

 

موفقیت‌تان را حفظ کنید

 
 

ورود فیس‌بوک به بورس در مصاحبه با مدیرعامل لینک‌داین  

 
 

این روزها ورود شرکت‌های اینترنتی نوظهور به بازار سهام به یکی از خبرهای جنجالی دنیای تکنولوژی تبدیل شده است. شرکت LinkedIn اما اولین شرکت اینترنتی بود که در ماه مه سال میلای گذشته وارد بورس و سهامش عرضه شد. روند عرضه سهام شرکت‌های اینترنت در بورس اما با عرضه سهام اولیه Facebook به اوج خودش رسید و حسابی خبرساز شد. سهام این شرکت قرار است در بهار امسال به صورت رسمی عرضه شود.

با این همه به عقیده بسیاری از کارشناسان بورس، عرضه سهام اولیه شرکت LinkedIn برخلاف عرضه سهام اولیه بعضی از شرکت‌های دیگر کاملا موفق بود. عرضه سهام اولیه این شرکت با قیمت پایه 45 دلار انجام شد و سهام فروخته شده این شرکت در همان روز اول به دو برابر میزانی که انتظار می‌رفت، رسید. این اتفاق درآمد چشمگیری را برای این شرکت به همراه آورد و قیمت سهام آن به سرعت بالا رفت. در حال حاضر سهام شرکت LinkedIn با قیمت 85 دلار برای هر سهم معامله می‌شود.

درست به همین دلیل هم وب‌سایت معتبر Business Insider به تازگی مصاحبه‌ای با «جف وینر» مدیر عامل شرکت LinkedIn انجام داده است و در آن با او درباره روند موفقیت‌های شرکتش، نظرش در مورد عرضه سهام اولیه Facebook در بورس و تاثیر آن بر دنیای تکنولوژی صحبت کرده است. این مصاحبه را در اینجا می‌خوانید:

شما در آخرین گزارش مالی شرکت‌تان افزایش درآمد قابل توجهی را تجربه کرده‌اید. این رشد از کجا می‌آید؟

در حال حاضر به طور متوسط در هر ثانیه دو نفر عضو شبکه اجتماعی LinkedIn می‌شوند و انتظار داریم این روند در آینده سرعت بیشتری هم پیدا کند. به طور کلی اما ما 60 میلیون عضو جدید در سال 2011 داشته‌ایم. این رقم برابر است با افرادی که در 6 و نیم سال اول فعالیت ما به عضویت این شبکه اجتماعی حرفه‌ای و تجاری درآمده‌اند. در حال حاضر تعداد دفعات بازدید از صفحات وب سایت ما با سرعت بیشتری نسبت به تعداد بازدید کنندگان ثابت ما افزایش پیدا می‌کند. این بسیار خوب است و به این معناست که ما می‌توانیم روی عضویت افراد بیشتری در شبکه اجتماعی خودمان حساب کنیم.

آیا سرویس جدید جمع آوری اخباری که شما در سال گذشته معرفی کردید، توانسته تاثیری بر افزایش تعداد اعضای شما بگذارد؟

به نظر من محصولات و خدمات مختلفی هستند که می‌توانند به افزایش تعداد اعضای ما منجر شوند. فکر می‌کنم LinkedIn که سال گذشته با ورود به بورس تولد دوباره‌ای داشته، ارزش خاصی به اعضایش می‌دهد. درست به همین دلیل هم هست که امروز بیش از 300 هزار ارائه دهنده محتوای وب هستند که کلید به اشتراک گذاری در LinkedIn را در صفحات وب خودشان قرار داده‌اند. این ارائه‌دهندگان محتوای وب اغلب کاربرانی حرفه‌ای و تجاری دارند و اصلا به همین دلیل تمایل دارند با ما همکاری کنند. ما این روزها شاهد افزایش بی‌سابقه تعداد اعضای شبکه اجتماعی LinkedIn هستیم که صفحه خودشان در این شبکه را بر اساس سلایق و نظراتشان تغییر می‌دهند. علاوه بر اینها گروه‌های زیادی عضو شبکه ما هستند و تعدادشان در حال افزایش است. در حال حاضر بیش از یک میلیون گروه عضو شبکه ما هستند. آنها برای اینکه بتوانند مخاطبان ومشتریان خاص خودشان را پیدا کنند، LinkedIn را انتخاب می‌کنند. یکی از پر طرفدارترین سرویس‌های ما سرویس مخصوص کاربران موبایل است که استفاده از آن به سرعت هم رشد می‌کند.میزان استفاده از این سرویس در فصل چهارم سال 2011 رشد سالانه 350 درصدی داشته است و 15 درصد از کل تعداد بازدیدهای ما را در اختیار دارد.

سرویس موبایل در شبکه اجتماعی LinkedIn چقدر درآمدزا بوده است؟

ما تصمیم گرفتیم از سرویس موبایل‌مان پول در نیاوریم. ما فقط می‌خواهیم مطمئن شویم که سلیقه و نیاز کاربران را درست شناخته‌ایم و فکر می‌کنم در این راه موفق بوده‌ایم، چون حالا سرویس موبایل LinkedIn برای کاربرانش به یک پدیده اعتیادآور تبدیل شده است. کاربران سرویس موبایل این شبکه اجتماعی حالا به سرعت در حال افزایش هستند. آنها این راه را برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات تجربیات تجاری خودشان انتخاب کرده‌اند. ما این روزها روی پلت‌فرم تبلیغاتی خودمان روی گوشی‌های موبایل کار می‌کنیم. پیش‌بینی می‌کنیم این پلت‌فرم بیشتر در میان کاربران سیستم عامل iOS فعال باشد تا در میان کاربران موبایل‌های هوشمند آندرویدی.

به Facebook نگاه کنید؛ به نظر من مدل تجاری آنها به این صورت است که به پلت‌فرمی برای تمام تعاملات اجتماعی تبدیل شوند. آیا مدیران LinkedIn هم تمرکز این چنینی برای یک هدف عمومی دارند؟

ما به این کار علاقه زیادی داریم و بیشتر تمرکزمان روی قسمت‌هایی است که مورد نظر کاربران و اعضای ما قرار دارد. ما با افزایش میزان تعامل و همکاری با ارائه دهندگان محتوای وب و حتی تولیدکنندگان برنامه‌های کاربردی و نرم‌افزارها سعی داریم اکوسیستم خودمان را در میان شبکه‌های اجتماعی دیگر به وجود بیاوریم. ما در حال حاضر سعی داریم جایگاه‌مان را به عنوان یک شبکه اجتماعی تجاری که به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا با همکاران‌شان در جاهای مختلف دنیا مرتبط شوند و ایده‌ها و تجربیاتشان را به اشتراک بگذارند، حفظ کنیم. سرویس‌های ما نه تنها برای گروه‌ها و شرکت‌ها، بلکه برای افراد حرفه‌ای هم در دسترس قرار دارد.

LinkedIn در کدامیک از کشورهای جهان پرطرفدار است؟

بعد از ایالات متحده آمریکا، هندوستان با بیش از 13 میلیون نفر کاربر، دومین کشور بزرگ جهان برای کاربران LinkedIn است. برزیل هم یکی دیگر از کشورهایی است که با رشد اقتصادی‌ای که در سال‌های اخیر داشته، تعداد کاربران و اعضای زیادی در LinkedIn دارد. چین هم در میان کشورهای آسیایی بیشترین تعداد اعضا را در شبکه اجتماعی ما دارد.

LinkedIn اولین شرکت اینترنتی بود که وارد بازار بورس شد و موج جدیدی از عرضه سهام اولیه شرکت‌های نوظهور را به راه انداخت. چه چیزی برای یک شرکت سهامی عام متفاوت است؟

روش تجاری ما از زمان ورود به بازار بورس تغییر چندانی نکرده است. بسیاری از من می‌پرسند که سورپرایز بزرگ شما بعد از ورود به بازار سهام چه بود؟ جواب خاصی برای آنها ندارم، چون ما با زیرساخت‌ها، نیروهای کار متخصص، توانایی شناخت دقیق و درست نیازهای کاربران و همراهی با سلیقه بازار حتما می‌توانستیم زمانی به چنین موفقیتی دست پیدا کنیم. به همین دلیل نمی‌توانم بگویم این موفقیت دور از انتظار بود.

نظرتان درباره شرکت‌هایی مانند Facebook که در راه ورود به بورس هستند، چیست؟

مارک (زوکربرگ) و تیمی که در Facebook کار می‌کنند، دارند کار بزرگی انجام می‌دهند. آنها به نصیحت و مشورت من نیازی ندارند. اما به طور کلی پیشنهاد من برای تمام شرکت‌هایی که در راه ورود به بازار سهام هستند، این است که تا زمانی که آمادگی کافی و لازم برای این کار را ندارند، آن را انجام ندهید. نکته دیگری که در این مورد اهمیت زیادی دارد این است که این شرکت‌ها بتوانند موفقیت‌شان در زمان ورود به بورس را ادامه دهند و حفظ کنند. به نظر من Facebook می‌تواند این موفقیت را به دست بیاورد و آن را حفظ کند.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
ندا لهردی

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed