تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- تخلفات انتخاباتی رسانه‌ها
- ۲۷ درصد مردم ایران رادیو گوش می‌دهند
- میکروب‌های روی موبایل خبرنگاران را بشناسید
- نقش آندروئید در بهداشت دهان: مسواکی که به تلفن همراه وصل می‌شود
- ساخت لپ‌تاپ‌های آینده با دفتر یادداشت روزانه
- گوگل از عینک با فناوری بالا رونمایی می‌کند
- دسترسی برخی دانشگا‌ه‌ها به وب‌سایت‌های علمی قطع است
- ایجاد رشته پدافند سایبری در دانشگاه مالک اشتر
- مایکروسافت جست‌و‌جوگر بینگ را شخصی‌تر می‌کند
- هکرها سایت شرکت اداره کننده یک زندان را از کار انداختند

 

گروه خبری: تبلیغات اینترنتی

تاریخ ارسال: دوشنبه، 8 اسفندماه 1390  

 

تخلفات انتخاباتی رسانه‌ها

 
 

تبلیغ نامزدها در رسانه‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند ممنوع است 

 
 

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هیچ یک از مطبوعات متعلق به سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، نهادها و مؤسساتی که به دولت یا شهرداری‌ها وابسته هستند همچنین نشریات مؤسساتی که حتی یک ریال از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، حق تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی به هیچ شکلی را ندارند.

پدرام پاک‌آیین در گفت‌وگو با فارس با بیان این مطلب اظهار داشت: اداره‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روند فعالیت مطبوعات و رسانه‌ها در ایام انتخابات به‌صورت خاص نظارت دارد.

وی ادامه داد: التزام رسانه‌ها به حدود قانونی و ایفای رسالت رسانه‌ایی از شاخص‌های نظارت اداره کل مطبوعات داخلی است.

حمایت از مطبوعاتی که طرح دیدگاه‌‌های مختلف را جایگزین منازعات جناحی می‌کنند

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر‌نشان کرد: در بخش حمایتی، مطبوعاتی که در ایام تبلیغات انتخاباتی به طرح دیدگاه‌های گوناگون در راستای برنامه‌ریزی کارآمد‌تر می‌پردازند و آن را جایگزین منازعات و تضاد‌های جناحی می‌کنند از ضریب کیفی بیشتری در ارزیابی‌ این اداره‌کل برخوردار خواهند شد و از حمایت بیشتری نیز بهره‌مند می‌شوند.

تخلفات انتخاباتی رسانه‌ها

پاک‌آیین در ادامه با اشاره به تخلفات انتخاباتی در حوزه مطبوعات و رسانه‌ها متذکر شد: مطبوعات حق ندارند آگهی و یا مطلبی را علیه هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی درج کنند و یا برخلاف واقع از انصراف اشخاص و گروه‌هایی از نامزدان انتخابات خبر دهند.

وی یادآور شد: در هر صورت نامزدهای انتخابات حق دارند پاسخ‌های خود را به مطالبی که درباره آنها در رسانه ها منتشر می‌شود ظرف مدت ۱۸ ساعت پس از انتشار به نشریه مذکور ارائه کنند و آن نشریه موظف به چاپ فوری آن براساس قانون مطبوعات است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در صورت عدم انتشار نشریه‌ای که مطلب را درج کرده است، مدیرمسئول آن نشریه موظف است با هزینه شخصی خود پاسخ واصله نامزد انتخاباتی را به نشریه مشابه دیگری ارسال کند و آن نشریه مکلف به درج آن در اولین نوبت انتشار خود است.

ممنوعیت تبلیغ علیه سایر نامزدان انتخابات

وی در ادامه اظهار داشت: داوطلبان نمایندگی و طرفداران آنها به هیچ وجه مجاز به تبلیغ علیه سایر داوطلبان انتخابات از طریق نشریات و رسانه‌ها نیستند و صرفا می‌توانند شایستگی‌های خود یا داوطلبان مورد نظر خود را مطرح کنند.

ممنوعیت استفاده از نشریات دولتی به نفع نامزدان انتخاباتی

پاک‌‌آیین یادآور شد: از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، هیچ یک از مطبوعات متعلق به سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، نهادها و مؤسساتی که به دولت، شهرداری‌ها وابسته هستند همچنین نشریات مؤسساتی که حتی یک ریال از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، حق تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی به هیچ شکلی را ندارند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بدیهی است که تبیین شاخصه‌های کلی داوطلبان اصلح و تحلیل برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های مختلف در صورتی که شائبه تبلیغ برای نامزد یا نامزدهای خاصی را نداشته باشد در این گروه از نشریات نیز بلامانع است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed