تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- راه‌اندازی نخستین موزه مطبوعات کشور در تبریز
- تیراژ روزانه مطبوعات ایران به زحمت به بیش از دو میلیون نسخه می‌رسد
- مقاومت آمریکا در برابر واگذاری کنترل اینترنت به سازمان ملل
- تصمیم به احداث دانشکده خبر در بروجرد
- تاثیر شایعات توییتری بر قیمت نفت
- اپل یوتیوب را تحریم کرد
- تمدید ثبت‌نام جشنواره رسانه‌های دیجیتال
- حامیان بشار اسد حساب توییتری رویترز را هک کردند
- ایجاد اتاق فکر ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی
- باند «داف‌های تهران» در فیس‌بوک متلاشی شد

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: شنبه، 21 مردادماه 1391  

 

راه‌اندازی نخستین موزه مطبوعات کشور در تبریز

 
 

رئیس شورای ثبت آثار فرهنگی و تاریخی استان آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی از راه‌اندازی نخستین موزه مطبوعات کشور در خانه حریری یکی از زیباترین خانه‌های تاریخی شهر تبریز خبر داد. 

 
 

رئیس شورای ثبت آثار فرهنگی و تاریخی استان آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی از راه‌اندازی نخستین موزه مطبوعات کشور در خانه حریری یکی از زیباترین خانه‌های تاریخی شهر تبریز خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، تراب محمدی صبح امروز در بازدید از مرمت خانه حریری تبریز که به همراه مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان و رئیس انجمن صنفی‌روزنامه‌نگاران آذربایجان شرقی صورت گرفت، اظهار کرد: خانه حریری تبریز محلی است که پس از اتمام عملیات مرمتی بخشی از آن به موزه مطبوعات تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای مراحل پایانی عملیات مرمت این بنا افزود: مرمت خانه حریری تبریز بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار سال 91 و قدردانی از تلاش اصحاب رسانه، از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به جامعه مطبوعاتی آذربایجان‌شرقی هدیه می‌شود.

محمدی با اشاره به زیبایی‌ها و موقعیت ممتاز این خانه خاطرنشان کرد: تعداد زیاد نقاشی‌های دیواری، تنوع طرح و نقش و رنگ و موضوعات جالب توجه عصر قاجار و وجود سبک نگارگری دوره قاجار تبریز خانه حریری را در میان خانه‌های تاریخی آذربایجان‌شرقی و حتی کشور دارای جایگاه ویژه کرده است.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به مرمت‌های صورت گرفته روی این بنا تصریح کرد: عملیات استحکام بخشی، ایزوگام سقف، مرمت بخش‌های الحاقی و نیز مرمت نقاشی‌ها و نگارگری‌های دیواره‌های این خانه توسط متخصصان انجام گرفته است.

محمدی با بیان اینکه هم‌اکنون عملیات کف‌سازی و ادامه مرمت نقاشی‌ها در حال انجام است، تصریح کرد: پس از پایان مرمت خانه حریری، این بنا با تجهیز و انتقال اسناد به موزه مطبوعات و بخشی دیگر از آن به دلیل گسترده بودن فضا و وجود نقاشی‌ها و نگارگری‌های منحصر بفرد حیاط اندرونی به موزه نقاشی و نگارگری مبدل می‌شود.

خبرنگاران تصویرگر زمان خویش هستند

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت روز خبرنگار، بسیاری از موفقیت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی را مدیون اصحاب رسانه و همکاری و دقت به موقع آنها دانست.

محمدی خبرنگاران را وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش خواند و گفت: خبرنگاران با حضور در جامعه و حساسیت‌ها و رسالت خود می‌توانند بهترین همیار در حفاظت از میراث فرهنگی، آثار تاریخی، میراث معنوی و گسترش و توسعه صنایع دستی باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نقش اصحاب رسانه در جلوگیری از تخریب‌ها و اتفاقات ناگوار حوزه میراث فرهنگی و تاریخی استان را کلیدی و موثر خواند و گفت: راه‌اندازی نخستین موزه مطبوعات کشور در تبریز به عنوان شهر اولین‌ها، هدیه‌ای به منظور سپاس و قدردانی از فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی آذربایجان‌شرقی است.

وحید زینالی، رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی نیز در این بازدید ضمن اشاره به گذشته پرافتخار مطبوعات در این خطه افزود: هم‌اکنون بسیاری از اسناد و روزنامه‌های سده گذشته به ویژه در عصر مشروطه در زیرزمین‌های نهادها و اشخاص مختلف خاک می‌خورد.

وی یادآور شد: قطعا جمع‌آوری مطبوعات یک و نیم قرن گذشته کشور و آذربایجان در چنین موزه‌ای ضمن حفظ و نگهداری این اسناد مکتوب برای آیندگان، محل مناسبی برای انجام تحقیقات و پروژه‌های مختلف در خصوص تاریخ مطبوعات خواهد بود.

زینالی در ادامه از خدمات و احساس مسئولیت مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در رابطه با راه‌اندازی موزه مطبوعات برای حفظ پیشینه تاریخی و مطبوعات استان و ارتقای جایگاه شهر اولین‌ها و روزنامه‌نگاران این شهر تقدیر کرد و گفت: ایجاد نخستین موزه مطبوعات ایران در تبریز در روز خبرنگار هدیه‌ای ارزشمند برای اصحاب رسانه استان آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود.

خانه حریری که در خیابان تربیت تبریز واقع شده، به شماره 2242 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و با 70 درصد پیشرفت فیزیکی، آخرین ماه‌های عملیات مرمتی خود را سپری می‌کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed