تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- «ویکی‌لیکس» از کار افتاد
- تولید تی‌شرت الکترونیکی که توییت‌های دریافتی را نشان می‌دهد
- ناسا هم هنوز از ویندوز اکس.پی استفاده می‌کند
- نیویورک‌تایمز یکی از وب‌سایت‌هایش را می‌فروشد
- رابطه معکوس تعداد کاربران با سهام فیس‌بوک
- قطعی چند ساعتی ویکی‌پدیا در سرتاسر جهان
- راه‌اندازی نخستین موزه مطبوعات کشور در تبریز
- تیراژ روزانه مطبوعات ایران به زحمت به بیش از دو میلیون نسخه می‌رسد
- مقاومت آمریکا در برابر واگذاری کنترل اینترنت به سازمان ملل
- تصمیم به احداث دانشکده خبر در بروجرد

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: شنبه، 21 مردادماه 1391  

 

تیراژ روزانه مطبوعات ایران به زحمت به بیش از دو میلیون نسخه می‌رسد

 
 

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت: در حوزه تیراژ روزنامه باید روزانه بیش از ۷ میلیون تیراژ داشته باشیم در حالی که آمار واقعی تیراژ روزانه به زحمت به بیش از ۲ میلیون نسخه می‌رسد.  

 
 

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت: در حوزه تیراژ روزنامه باید روزانه بیش از ۷ میلیون تیراژ داشته باشیم در حالی که آمار واقعی تیراژ روزانه به زحمت به بیش از ۲ میلیون نسخه می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سرای روزنامه نگاران ایران پدارم پاک‌آیین گفت: از لحاظ تعداد عناوین و آمار کمی مطبوعات، ما از بسیاری از کشورها جلوتر هستیم. البته این آمار علاوه بر این‌ که می‌تواند ظرفیتی برای رقابتی‌تر شدن فضای رسانه‌یی باشد اما نباید مجزا از شاخص‌های دیگری مانند تیراژ سرانه سنجیده شود.

وی ادامه داد: ما با داشتن 5086 مجوز رسانه و 3267 نشریه در حال انتشار، آمار بالایی داریم اما از لحاظ تیراژ سرانه با وضعیت مطلوب فاصله داریم چرا که حداقل در حوزه تیراژ روزنامه باید روزانه بیش از هفت میلیون تیراژ داشته باشیم در حالی که آمار واقعی تیراژ روزانه به زحمت به بیش از دو میلیون نسخه می‌رسد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌‌های داخلی وزارت ارشاد مهم‌ترین علت پایین بودن آمار تیراژ مطبوعات را نبود نگاه جامع اقتصادی به فعالیت رسانه‌یی و عدم رویکرد علمی به بازار رسانه دانست و افزود: اگر یک نگاه تخصصی و علمی درباره رسانه داشته باشیم و قبل از راه‌اندازی یک روزنامه ظرفیت‌های مخاطب‌سازی و توزیع را محاسبه کنیم، قطعا مخاطب‌سازی بیشتری خواهیم داشت و در نتیجه این نگاه به تیراژ سرانه بیشتری منتهی خواهد شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed