تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- یوتیوب، یکی از مهم‌ترین منابع خبری در جهان
- تصمیم پادشاه عربستان سعودی برای خرید کامل فیس‌بوک
- خبرگزاری‌ بین‌المللی جنبش عدم تعهد راه‌اندازی شد
- علی مطهری ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مطبوعات شد
- خودداری گوگل از حذف اطلاعات شخصی شهروندان فرانسوی
- وعده تغذیه رایگان به کارمندان یاهو برای افزایش روحیه
- امواج بی‌سیم و لوازم خانگی الکترونیک عامل چاقی نوزادان
- به پیامک‌هایی با مضمون «برنده شدن در قرعه کشی» توجه نکنید
- محبوب‌ترین رهبران جهان در توییتر
- فعالیت ۸۵۰۰ فروشگاه اینترنتی در ایران

 

گروه خبری: اشتراک محتوا

تاریخ ارسال: شنبه، 14 مردادماه 1391  

 

یوتیوب، یکی از مهم‌ترین منابع خبری در جهان

 
 

اشتراک ویدئوهای خبری و شکل‌گیری روابط جدید بین شهروندان و رسانه‌ها در یوتیوب، شیوه جدیدی از روزنامه‌نگاری ویدئویی به شمار می‌رود.  

 
 

اشتراک ویدئوهای خبری و شکل‌گیری روابط جدید بین شهروندان و رسانه‌ها در یوتیوب، شیوه جدیدی از روزنامه‌نگاری ویدئویی به شمار می‌رود.

بررسی‌های جدید از تبدیل شدن سایت یوتیوب به یکی از منابع مهم خبری در جهان حکایت دارد.

به گزارش شماران سیستم به نقل از الشروق، موسسه آمریکایی پیو در گزارش اخیر خود با اشاره به این موضوع، گفت در فاصله زمانی ژانویه ۲۰۱۱ تا مارس ۲۰۱۲، بیشترین چیزی که در سایت یوتیوب جست‌وجو شده، «خبر» بوده است.

در این پانزده ماه، ویدئوهای مربوط به سونامی ژاپن، انتخابات روسیه و بهار عربی در کشورهای خاورمیانه جزو پربیننده‌ترین‌های سایت یوتیوب بوده است.

برخی خبرگزاری‌ها و مراکز خبررسانی سنتی، اخبار خود را با استفاده این ویدئوها تکمیل می‌کنند و به همین دلیل یوتیوب، در واقع کمک کار این مراکز به شمار می‌رود.

در عین حال یوتیوب می‌تواند رقیب خبررسان‌های سنتی محسوب شده و مخاطبان آنها را به سمت خود بکشاند.

بنا به اطلاعاتی که موسسه پیو به دست داده است، ۳۹ درصد فایل‌های ویدئویی مورد بحث توسط کاربران و ۵۱ درصد آن توسط رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها آپلود شده است.

همچنین میزان محبوبیت ویدئوهای ویرایش‌شده، بیش از فیلم‌های خام و بدون ویرایش است و این محبوبیت، به ترتیب ۵۸ و ۴۲ درصد می‌باشد.

کارشناسان معتقدند اشتراک ویدئوهای خبری و شکل‌گیری روابط جدید بین شهروندان و رسانه‌ها در یوتیوب، شیوه جدیدی از روزنامه‌نگاری ویدئویی به شمار می‌رود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed