تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- سهم ۶۸ درصدی اپل از بازار تبلت جهان
- تقدیر از ۱۰ خبرنگار در مراسم نماز جمعه تهران
- افزایش درآمد شبکه اجتماعی لینکدین
- شرط توزیع تجهیزات دفاع شخصی میان خبرنگاران
- نام‌نویسی بیش از دو هزار خبرنگار برای دریافت وام مسکن
- مذاکرات برای سرمایه‌گذاری اپل در توییتر بی‌نتیجه ماند
- المپیک لندن به «سوشیالمپیک» معروف شده است
- تعداد کاربران ویندوز ۷ در آستانه سبقت از ایکس.‌پی
- پیامک زدن گوسفندان به چوپان در هنگام خطر
- بازی ویدئویی برای درمان افسردگی در نوجوانان

 

گروه خبری: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاریخ ارسال: شنبه، 14 مردادماه 1391  

 

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد: سرممیزی ویژه برای محاسبه مالیات رسانه‌ها راه‌اندازی می‌شود

 
 

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از راه‌اندازی یک سرممیزی ویژه و مستقل برای محاسبه مالیات رسانه‌ها بر اساس توافقنامه‌ای با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد.  

 
 

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از راه‌اندازی یک سرممیزی ویژه و مستقل برای محاسبه مالیات رسانه‌ها بر اساس توافقنامه‌ای با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها صبح امروز شنبه 14 مرداد با حضور محمدجعفر محمدزاده معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پدرام پاک آیین مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی این وزارتخانه در محل سرای روزنامه نگاران ایران برگزار شد.

محمد زاده در این مراسم با اشاره به برگزاری 5 دوره جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: برای ما هم باورکردنی نبود که این جشنواره بتواند به سرعت جای خودش را تثبیت کند و به نهادی تاثیرگذار در راستای توسعه کیفی مطبوعات تبدیل شود.

وی افزود: امیدوارم آنچه در اختیار اهالی رسانه و ما هست ابزار هدایت و تکامل باشد. ما علاوه بر اینکه وظیفه داریم خودمان را در مسیر تکامل و رشد قرار دهیم نسبت به جامعه هم متعهد هستیم و باید آن را به سمت پیشرفت رهنمون باشیم.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد توسعه کیفی رسانه‌ها و تهذیب آنها را دو هدف اصلی معاونت متبوعش عنوان کرد و یادآور شد: توسعه کیفی به معنی ارتقای ابزار رسانه ای از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب است. ارتقای خبرنگاران از جهت علمی و عملی و نیز مطبوعات از جهت کمی و کیفی از جمله اهداف ما در این بخش است.

محمد زاده تعداد روزنامه‌ها ، نشریات و خبرگزاری‌های کشور را مطلوب و قابل قبول خواند اما گفت: نیاز جدی ما توسعه کیفی رسانه‌هاست و این هدف با برپایی جشنواره‌هایی مثل جشنواره فصلی مطبوعات اتفاق می‌افتد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد همچنین با اشاره به شیوه ارزیابی داوران جشنواره‌های زیر پوشش این معاونت گفت: داوران ما هم نگاه کیفی به آثار مطبوعاتی دارند مثلا در بحث مصاحبه، مصاحبه‌هایی انتخاب می‌شوند که چارچوب‌های اخلاقی و حرفه ای را رعایت کرده باشند.

وی همچنین وضعیت فعلی سرمقاله‌های مطبوعات را نسبت به سال قبل از بعد کمی و کیفی بهتر ارزیابی کرد و گفت: امروزه کمتر روزنامه ای هست که سرمقاله نداشته باشد البته سرمقاله‌ها هم باید اصلاح شود.

محمد زاده همچنین به اضافه شدن بخش‌های مختلف در هر دوره از جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاریها اشاره کرد و گفت:به عنوان مثال در دوره پنجم این جشنواره بخش طنز به جشنواره افزوده شد و همین باعث توجه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها به این حوزه شده است؛ گواه این مدعا آن است که سال گذشته بیشتر از دو سه روزنامه ستون طنز نداشتند اما امروز بیش از 10 روزنامه و خبرگزاری ستون طنز دارند.

وی در عین حال با اشاره به برخی مشکلات زیرساختی مطبوعات کشور از جمله مسائل شبکه توزیع ، گرانی کاغذ و بحث بیمه و مالیات خبرنگاران گفت: متاسفانه این قبیل مشکلات مدیریت رسانه‌های ما را آزار می‌دهد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در ادامه با بیان اینکه در این حوزه امروز خبرهای خوشی برای شما خبرنگاران عزیز دارم تاکید کرد: یکی از مشکلات حوزه مطبوعات بحث مالیات است مطبوعات و در واقع همه امور فرهنگی بر اساس قانون از پرداخت مالیات معاف هستند اما ادارات مالیاتی به شیوه متداول خود برای آنها برگه‌های اخذ مالیات ارسال می‌کنند که این نگرانی‌هایی را برای اهالی مطبوعات به وجود آورده بود اما خوشبختانه اخیرا به همت آقای پاک آیین ( مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی ) با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور توافقنامه ای منعقد شد که بر اساس آن یک سر ممیزی ویژه برای محاسبه مالیات رسانه‌ها ایجاد خواهد شد.

به گفته محمد زاده بر اساس این توافقنامه از این پس مدیران رسانه‌ها نیازی به مراجعه به شعب مختلف ادارات امور مالیاتی ندارند و تنها کافی است به سرممیزی مستقل حوزه رسانه و مطبوعات مراجعه و نسبت به انجام امور مربوطه اقدام کنند.

معاون امور مطبوعاتی تاکید کرد: ما موظفیم دیگر زیرساخت‌های بحث مطبوعات را بهبود ببخشیم و امیدوارم تا زمانی که در این مسئولیت هستم بتوانیم بخشی از مشکلات اهالی مطبوعات را برطرف کنیم و آنها را به عنوان میراث خود برای مسئول بعدی باقی نگذاریم. البته این یک واقعیت است که همه مشکلات مطبوعات در یک مقطع دو یا چند ساله حل نمی‌شود و نیاز به همفکری و پیگیری مستمر این مشکلات است.

وی همچنین از برخی تغییرات در جشنواره سراسری مطبوعات و خبرگزاری‌ها سخن گفت و تاکید کرد: تمهیدی که اندیشیده ایم این است که جشنواره سالانه مطبوعات برآیندی از جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره فصلی، جشنواره‌های منطقه ای و جشنواره‌های موضوعی و مناسبتی باشد یعنی آثار برگزیده هر یک از این جشنواره‌ها به دبیرخانه جشنواره سراسری بیاید و در یک مجموعه مستقل دوباره بررسی شوند.

محمد زاده تاکید کرد: این برنامه دو حسن دارد اول اینکه موجب ارتقای آثار راه یافته به مراحل پایانی می‌شود ثانیا تعداد شرکت کنندگان در جشنواره افزایش می‌یابد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد همچنین از تلاش دست اندرکاران جشنواره سراسری برای افزایش مبلغ جوایز این جشنواره نسبت به سال خبر داد و گفت: من قبلا هم گفته ام جوایز مادی جشنواره مطبوعات و خبرگزاریها باید در حدی باشد که یکی از مشکلات یا گوشه ای از گرفتاریهای شخص برگزیده را برای همیشه حل کند.

گزارش تکمیلی این مراسم و اسامی برگزیدگان پنجمین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها متعاقبا ارسال می‌شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed