تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- آمار نشریات در حال انتشار در كشور
- آمار دارندگان موبایل در سراسر دنیا
- پیامک زدن مهارت‌های دستور زبان را تهدید می‌کند
- وزیر سابق ارتباطات رئیس کمیته فناوری‌های نوین مجلس شد
- نخستین دوره ام.بی.ای مدیریت رسانه در ایران
- روسیه؛ پوتین تبلیغ الکل را ممنوع کرد
- نخستین جشنواره ملی شهرنگار برگزار می‌شود
- استفاده از یک چهارم ترافیک اینترنت خاورمیانه برای مشاهده فایل‌های ویدیوئی
- دسترسی به کتابخانه صوتی از طریق اینترنت خودرو
- ممنوعیت استفاده از عنوان خبرگزاری در وب‌‌سایت‌ها

 

گروه خبری: پیامک

تاریخ ارسال: دوشنبه، 9 مردادماه 1391  

 

پیامک زدن مهارت‌های دستور زبان را تهدید می‌کند

 
 

محققان آمریکایی اعلام کردند پیامک به عنوان راهی که به جوانان این امکان را می دهد که پیامهای فوری و کوتاهی به دوستان و خانواده خود ارسال کنند، می تواند به تنزل سطح زبان و مهارتهای دستور زبان منتهی شود.  

 
 

محققان آمریکایی اعلام کردند پیامک به عنوان راهی که به جوانان این امکان را می دهد که پیامهای فوری و کوتاهی به دوستان و خانواده خود ارسال کنند، می تواند به تنزل سطح زبان و مهارتهای دستور زبان منتهی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان اعلام کردند که براساس نتایج تحقیقات آنها کودکان 8 تا 12 ساله ای که اغلب از زبان اقتباسی یا زبان فناوری در پیامهای کوتاه خود و یا گفتگوهای اینترنتی استفاده می کنند، در آزمونهای دستورزبان از بدترین نتایج برخوردارند.

در زبان فناوری یا techspeak اغلب از میانبرهایی کلامی یا کلماتی استفاده می شود که تنها صدای صحیح را منتقل می کنند و کلمه به طور کامل نوشته نمی شود و یا در اغلب موارد حروف غیر ضروری حذف می شوند تا نوشتن یک متن به عنوان پیام کوتاه تر، سریع تر و موثرتر باشد.

براساس اظهارات درو سنیجل از دانشگاه پنسیلوانیا و دانشجوی دکترا در رشته رسانه در دانشگاه نورث وسترن، بسیاری از جوانان در پیامهای متنی خود از حروف مخفف برای انتقال معنا استفاده می کنند و در نوشتن پیامهای خود از تایپ تمام حروفی که نوشته می شود اما خوانده نمی شود پرهیز می کنند.

سینجل اظهار داشت: استفاده آنها از این میانبرها توانایی افراد را در تغییر کلام خود بین کلام عادی و قوانین عادی دستور زبان و زبان فناوری جدید به خطر می اندازد.

این دانشجوی رسانه با انجام تحقیقات و به عمل آوردن آزمون دستورزبان از کودکان یک مدرسه متوسطه در مرکز پنسیلوانیا اقدام به ارزیابی وتحلیل نتایج کرده است.

محققان پس از انجام تحقیقات خود اعلام کردند که ارسال و دریافت پیامهای متنی که طی آن از نوشتن حروف اضافه خودداری می شود و برای اکثر کلمات مخفف در نظرگرفته می شود می تواند عملکرد دستورزبان را برای کودکان ضعیف کند.

سینجل یادآور شد: به طوری کلی هر چقدر فرد در نوشتن این پیامها از واژگان مخفف و تغییر یافتنه بیشتری استفاده کند به همان میزان اشتباهات دستورزبانی بیشتری خواهد داشت.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed