تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- آمار نشریات در حال انتشار در كشور
- نخستین دوره ام.بی.ای مدیریت رسانه در ایران
- روسیه؛ پوتین تبلیغ الکل را ممنوع کرد
- نخستین جشنواره ملی شهرنگار برگزار می‌شود
- استفاده از یک چهارم ترافیک اینترنت خاورمیانه برای مشاهده فایل‌های ویدیوئی
- دسترسی به کتابخانه صوتی از طریق اینترنت خودرو
- ممنوعیت استفاده از عنوان خبرگزاری در وب‌‌سایت‌ها
- مرداك روزنامه‌های انگلیسی خود را می‌فروشد
- امكان دسترسی به شبكه‌های تلویزیونی از طریق خطوط تلفن فراهم شد
- ارزان‌ترین اینترنت دنیا: لوكزامبورگ، ایسلند و دانمارك

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: دوشنبه، 9 مردادماه 1391  

 

آمار نشریات در حال انتشار در كشور

 
 

علاقه‌مندان به مطالعه نشریات متعدد در هر جامعه‌ای هر روزه به دنبال انتشار نشریه مورد علاقه‌شان هستند و شاید كمتر كسی از آن‌ها از روند انتشار نشریات و اخذ مجوز آن‌ها از هیات نظارت بر مطبوعات معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعی داشته باشد.  

 
 

علاقه‌مندان به مطالعه نشریات متعدد در هر جامعه‌ای هر روزه به دنبال انتشار نشریه مورد علاقه‌شان هستند و شاید كمتر كسی از آن‌ها از روند انتشار نشریات و اخذ مجوز آن‌ها از هیات نظارت بر مطبوعات معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، مدیر كل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی درباره وضعیت رسانه‌های داخلی كشور به خبرنگار رسانه ایسنا، گفت:‌ از لحاظ تعداد عناوین و آمار كمی، ما از بسیاری از كشورها جلوتر هستیم. البته این آمار علاوه بر این‌ كه می‌تواند ظرفیتی برای رقابتی‌تر شدن فضای رسانه‌یی باشد اما نباید مجزا از شاخص‌های دیگری مانند تیراژ سرانه سنجیده شود.

وی ادامه داد: ما با داشتن 5086 مجوز رسانه و سه هزار و 3267 نشریه در حال انتشار، آمار بالایی داریم اما از لحاظ تیراژ سرانه با وضعیت مطلوب فاصله داریم چرا كه حداقل در حوزه تیراژ روزنامه باید روزانه بیش از هفت میلیون تیراژ داشته باشیم در حالی كه آمار واقعی تیراژ روزانه به زحمت به بیش از دو میلیون نسخه می‌رسد.

از دیدگاه پاك‌آیین مهم‌ترین علت پایین بودن آمار تیراژ نبود نگاه جامع اقتصادی به فعالیت رسانه‌یی و عدم رویكرد علمی به بازار رسانه است و اگر یك نگاه تخصصی و علمی درباره رسانه داشته باشیم و قبل از راه‌اندازی یك روزنامه ظرفیت‌های مخاطب‌سازی و توزیع را محاسبه كنیم، قطعا مخاطب‌سازی بیشتری خواهیم داشت و درنتیجه این نگاه به تیراژ سرانه بیشتری منتهی خواهد شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed