نتایج یک بررسی نشان میدهد که رسانههای اجتماعی از مهمترین منابع خبری برای انگلیسیهای زیر 25 سال است.
به گزارش ایسنا، اولین گزارش موسسه دیجیتال رویترز از آن حكايت دارد که 43 درصد از افراد 16 تا 24 ساله در انگلیس اخبار روزانه خود را به جای جستجو در موتورهای جستجو، از شبکههای اجتماعی نظیر توئیتر و فیسبوک دریافت میکنند.
این در حالی است که تنها 11 درصد از انگلیسیهای بالای 45 ساله از شبکههای اجتماعی برای در جریان اخبار قرار گرفتن بهره میبرند. 33 درصد از این افراد بالای 45 سال موتورهای جستجو را به عنوان ابزاری آنلاین برای خواندن اخبار انتخاب میکنند.
برای به اشتراک گذاشتن اخبار، در میان رسانههای اجتماعی فیسبوک محبوبتر از دیگران است و بیش از 55 درصد از مردم اخبار خود را در این شبکه اجتماعی به اشتراک میگذارند. ایمیل با سهم 33 درصدی در مکان دوم و توئیتر با سهم 23 درصدی در مکان سوم جای گرفته است.
این بررسیها نشان میدهد که افراد کمتری به طور مرتب از گوگل پلاس و لینکدین استفاده میکنند.