بررسیهای انجام شده نشان دادهاند كه مردم آمریكا از موتورهای جستوجوی آنلاین، مخصوصا گوگل، بیشتر از هر زمان دیگری استفاده میكنند، اما تعداد بسیاری از آنها نگرانند كه ردیابی فعالیتهای آنلاین، تجاوز به حریم خصوصیشان باشد.
به گزارش ایسنا، مركز تحقیقاتی پیو اعلام كرد: 73 درصد از كاربران گفتهاند كه احساس خوبی نسبت به اینكه یك موتور جستوجوی آنلاین، پرسشهای آنها را ردیابی كند، نخواهند داشت و 68 درصد اعلام كردند كه نسبت به تبلیغات هدفمند نیز احساس خوشایندی ندارند، چراكه آنها مایل نیستند فعالیتهای آنلاینشان ردیابی و تحلیل شود.
این گزارش میتواند انتقاد از جانب كاربران و مقامات دولتی را درباره سیاستهای حفظ اسرار شركتهایی چون گوگل، مایكروسافت، یاهو و فیسبوك دو چندان كند.