تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- فیلم‌های روز سینمای ایران از «رادیو» پخش می‌شوند
- مبارزه پرندگان خشمگین در فضا: آزمایش یک فضانورد در جاذبه صفر
- یکی از بنیانگذاران فیس‌بوک، نشریه مشهور سیاسی را خرید
- سامسونگ باز هم اپل را به تقلید از خود متهم کرد
- شورای‌عالی فضای مجازی چیزی شبیه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است
- انتقام‌گیری هکرهای ناشناس از شرکت همکار پلیس نیویورک
- چگونگی بهره‌مندی خبرنگاران از بیمه تکمیلی
- تبانی اپل با برخی ناشران برای بالابردن قیمت کتب الکترونیک
- تونی بلر از اینکه اینترنت، یک ابزار دولتی نیست اظهار تاسف کرد
- سامسونگ و عرضه گلکسی جیبی

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: یکشنبه، 21 اسفندماه 1390  

 

خودروهایی که شبکه اجتماعی می‌شوند

 
 

صنعت خودروسازی ترکیب شبکه های اجتماعی را به واسطه پیشبرد سیستمهای طراحی آموزش مبتنی بر سرگرمی (Infotainment) که می تواند استفاده از فعالیتهای اجتماعی مجازی را در خودروها از طریق کنترل صوتی امکان پذیر سازد، با خودروهای مدرن آغاز کرده است.  

 
 

صنعت خودروسازی ترکیب شبکه های اجتماعی را به واسطه پیشبرد سیستمهای طراحی آموزش مبتنی بر سرگرمی (Infotainment) که می تواند استفاده از فعالیتهای اجتماعی مجازی را در خودروها از طریق کنترل صوتی امکان پذیر سازد، با خودروهای مدرن آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در همین راستا شرکت فورد برنامه ای به نام "هکاتون" را راه اندازی کرده است تا چشمه ای از کاربرد شبکه های اجتماعی درون خودروها را به جهان نمایش دهد، برنامه ای که به صورت همزمان ترسناک و گیج کننده است.

خودروها در روزگاری بسیار دور مفهوم ابتدایی برای اجتماعی شدن بودند و ابزاری برای ورود به اجتماع و محبوب شدن در جمع دوستان و اقوام به شمار می رفتند. به صورت خلاصه خودرو ابزاری برای ملاقات نزدیک افرادی که در زندگی انسان مهم به شمار می رفتند بود.

امروزه با وجود ابزارهایی مانند تلفن همراه که می تواند تمامی نیازهای ارتباطاتی انسان را با اطرافیانش برطرف سازد، خودروها چهره قدیمی خود را به عنوان یک ابزار اجتماعی سازی از دست داده اند، در واقع مطالعات جدید نشان داده اند که افراد جوان تلفنهای هوشمند را به خودرو ترجیح می دهند و به این شکل به نظر می آید عصر طلایی خودروها رو به پایان گذاشته است.

خودروسازان با آگاهی کامل از این وضعیت بحرانی در تلاشند تا با اجتماعی سازی دوباره خودروها تهدید موجود را از صنعت خودروسازی دور کنند. شرکت فورد، برای مثال با ایجاد برنامه هماهنگ سازی، قابلیتهایی مانند ارسال پیامک با کمک صدا و ترکیب برنامه های جانبی تلفنهای هوشمند در خودرو را برای مصرف کنندگان فراهم آورده است.

این شرکت با استفاده از برنامه جدید خود "هکاتون" برنامه هماهنگسازی خود را وارد مرحله ای جدید از اجتماعی سازی داخل خودرو کرده است. در واقع فورد خودرویی خلق کرده است که ترکیب شبکه اجتماعی در آن چیزی بیش از شنیدن یک صدای روباتیک است و شبکه اجتماعی در سیستمهای داخلی و همیشگی خودرو از قبیل GPS تلفیق شده است.

یکی از برنامه هایی که فورد در حال تکمیل آن است ایجاد سیستم مسیریابی است که نه تنها می تواند موقعیت مکانهای مختلف را به راننده نشان دهد، بلکه آنها را بر اساس میزان محبوبیت در میان دوستان در شبکه اجتماعی رتبه بندی کند. برنامه دیگر می تواند جدیدترین اطلاعات را از موقعیت دوستان فرد به سیستم موقعیت یاب خودرو انتقال داده و خودرو به صورت خودکار فرد را به سوی دوستانش خواهد برد. همچنین برنامه موسیقی در این خودرو می تواند بر اساس آنچه که در شبکه اجتماعی به عنوان موسیقی مورد علاقه دوستان فرد انتخاب شده، آهنگی را انتخاب کرده و برای فرد پخش کند.

بر اساس گزارش گیزمگ، با این همه استفاده از شبکه اجتماعی تلفیق شده با خودرو می تواند خطراتی را نیز در پی داشته باشد که مهمترین آن برهم خوردن تمرکز راننده در هنگام رانندگی خواهد بود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed