تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- فیلم‌های روز سینمای ایران از «رادیو» پخش می‌شوند
- مبارزه پرندگان خشمگین در فضا: آزمایش یک فضانورد در جاذبه صفر
- یکی از بنیانگذاران فیس‌بوک، نشریه مشهور سیاسی را خرید
- سامسونگ باز هم اپل را به تقلید از خود متهم کرد
- «شورای‌عالی فضای مجازی چیزی شبیه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است»
- انتقام‌گیری هکرهای ناشناس از شرکت همکار پلیس نیویورک
- چگونگی بهره‌مندی خبرنگاران از بیمه تکمیلی
- تبانی اپل با برخی ناشران برای بالابردن قیمت کتب الکترونیک
- تونی بلر از اینکه اینترنت، یک ابزار دولتی نیست اظهار تاسف کرد
- سامسونگ و عرضه گلکسی جیبی

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: یکشنبه، 21 اسفندماه 1390  

 

گوگل با سیاست‌های جدید حفظ اسرار چه اثری برروی شما می‌گذارد؟

 
 

گوگل، سیاست جدید حفظ اسرار خود را در اول ماه مارس به اجرا درآورد و این سوال مطرح شد كه تغییرات سیاست این غول فناوری برای كاربران به چه معناست و برروی آن‌ها چه اثری می‌گذارد.  

 
 

گوگل، سیاست جدید حفظ اسرار خود را در اول ماه مارس به اجرا درآورد و این سوال مطرح شد كه تغییرات سیاست این غول فناوری برای كاربران به چه معناست و برروی آن‌ها چه اثری می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، سیاست حفظ اسرار ادغام شده گوگل برای این غول فناوری امكان ادغام و دستكاری اطلاعات از تمام 60 سرویس رایگان آن را فراهم كرد، كاری كه تحت سیاست‌های پیشین آن امكان‌پذیر نبوده است.

سایت CNET با ارایه گزارشی در این باره سوالاتی مبنی بر اینكه این تغییرات دقیقا چگونه برروی كاربران تاثیر می‌گذارند را مطرح و در مقابل چندین راه‌حل را برای چگونگی رفتار با این موضوع بیان كرده است كه در زیر می‌آید:

1. گوگل اطلاعات بیش‌تری را جمع‌آوری نمی‌كند و تنها از آن‌ها به نحو متفاوتی استفاده می‌كند؛ این تصور كه گوگل به طور ناگهانی به انبوهی از اطلاعاتی كه پیش از آن در اختیار نداشته دسترسی پیدا می‌كند، اشتباه است.

واقعیت این است كه این غول جست‌وجو همواره اطلاعات كاربردی شما برای تمام سرویس‌هایش هم‌چون گوگل‌پلاس، جی‌میل، یوتیوب و غیره را جمع‌آوری كرده است و در حال حاضر برخی از آن اطلاعات را برای شخصی كردن تجربه شما مورد استفاده قرار می‌دهد.

2. شما ردیابی خواهید شد؛ در چند مدت اخیر، متخصصان فناوری به شما پیشنهاد داده‌اند كه تاریخچه وب گوگل خود را پاك كنید. این مساله روشن است كه این كار اقدام خوبی است و گوگل را از جمع‌آوری اطلاعات شما باز نمی‌دارد.

هم‌چنین با پاك كردن و بازداری از ردیابی رسمی فعالیت وبگردی، شما تنها مانع از این می‌شوید كه گوگل اطلاعات جمع آوری شده را با حساب كاربری گوگل‌تان مرتبط سازد.

3. آیا این تغییر سیاست، حقیقتا اقدامی بسیار بزرگ است؟ بله و خیر؛ با وجود اینكه، متخصصان حفظ اسرار، نسبت به این تغییرات اظهار نگرانی می‌كنند، دیگر افراد هیچ‌گونه نگرانی از خود نشان نداده‌اند، كه هر دوی این واكنش‌ها درست است.

این تغییرات از یك سو، اقدام حیرت‌انگیزی نیست، چراكه گوگل همان اطلاعاتی كه همواره در اختیار داشته را جمع‌آوری می‌كند، اما در حال حاضر این اطلاعات برای بهبود تجربه كاربران مورد استفاد قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر، متخصصان حفظ اسرار و قانون‌گذاران با این سیاست سرسختانه مبارزه كرده‌اند چراكه آن‌ها بر این باورند كه امكان دارد سیاست حفظ اسرار جدید گوگل قوانین حفاظت اطلاعات اتحادیه اروپا را نقض كند.

4. چندین راه‌حل وجود دارد؛ به‌جای اینكه استفاده از سرویس‌های گوگل را متوقف سازید؛ این رهنمودها را برای به حداقل رساندن میزان اطلاعاتی كه گوگل جمع‌آوری می‌كند، دنبال كنید: - جست‌وجوهای گوگل را بدون ثبت ورود انجام دهید. - از این ابزار برای جلوگیری از به جای گذاشتن هرگونه اثری از خود در زمان استفاده از سرویس‌های گوگل استفاده كنید. - گوگل را از طریق ایجاد چندین حساب كاربری و استفاده از آن‌ها برای كارهای مختلف، گیج كنید. - "do not track" را به مرورگرهای خود اضافه كنید.

دستورالعمل‌های كامل بنیاد مرز الكترونیك را برای حفاظت از اسرار خود مطالعه كنید، اما در صورتی كه با هیچ كدام از این روش‌ها به نتیجه نرسیدید، می‌توانید همواره اطلاعات گوگل خود را بك‌آپ كرده و حساب كاربری خود را ببندید.

5. گوگل بوكس (Google Books)، گوگل كروم (Google Chrome) و گوگل والت (Google Wallet)، سیاست های فرعی را حفظ خواهند كرد.

در هر حال سیاست‌های حفظ اسرار 60 سرویس گوگل یكی می‌شوند اما گوگل والت، بوكس و كروم، با وجود اینكه با سیاست حفظ اسرار یكی شده گوگل تطابق دارند، سیاست‌های مستقل خود را حفظ خواهند كرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed