تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- سخنرانی «حکمرانی اینترنت» برگزار می‌شود
- تشكیل شورای عالی فضای مجازی و انتصاب اعضای حقیقی و حقوقی آن
- رشد بی‌نظیر تعداد کاربران اینترنتی در دنیای عرب
- کمک دو میلیارد پوندی فیس‌بوک به اقتصاد بریتانیا
- گسترش تبلیغات بر روی فناوری‌های همراه توسط توئیتر
- همکاری ویکی‌لیکس و هکرهای ناشناس برای افشای اسرار دولت آمریکا
- کاربران اینترنت زیرک‌تر می‌شوند یا ابله‌تر؟
- تاجیکستان هم فیس‌بوک را فیلتر کرد
- تلاش آمریکا برای استرداد مالک سایت مگاآپلود
- غلام‌رضا آذری: ۱۲ مکتب در حوزه فلسفه رسانه و ارتباطات وجود دارد

 

گروه خبری: سخنرانی

تاریخ ارسال: شنبه، 20 اسفندماه 1390  

 

سخنرانی «حکمرانی اینترنت» برگزار می‌شود

 
 

حکمرانی اینترنت (internet governance) عنوان یک سخنرانی تخصصی است که یکشنبه 21 اسفند 90 توسط پیمان سعادت؛ کارشناس ارشد و برجسته موضوع حکمرانی اینترنت در تهران ایراد می‌شود. 

 
 

همشهری‌آنلاین - حکمرانی اینترنت (internet governance) عنوان یک سخنرانی تخصصی است که یکشنبه 21 اسفند 90 توسط پیمان سعادت؛ کارشناس ارشد و برجسته موضوع حکمرانی اینترنت در تهران ایراد می‌شود.

حکمرانی اینترنت که در ادبیات عرصه جامعه اطلاعاتی از آن با عناوین حاکمیت اینترنت و راهبری اینترنت نیر یاد می‌شود از جمله مفاهیمی است که هنوز در ایران آنچنانکه باید طرف توجه قرار نگرفته است.

سخنرانی پیمان سعادت که خود از کارشناسان برجسته این عرصه است برای علاقمندان به مباحث جامعه اطلاعاتی و فضای سایبر از ارزش بسیاری برخوردار خواهد بود.

پیمان سعادت در این سخنرانی که از سوی مؤسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا در دانشکده مطالعات جهان برگزار می‌شود به بحث و بررسی پیرامون زمینه‌های زیر می‌پردازد:

تکوین اجلاس سران جامعه اطلاعاتی؛ ضرورت تحول در نظام حکمرانی اینترنت؛ چالش‌های مرتبط با حکمرانی اینترنت از جنبه ‌های اصول حاکم بر تحول و الگوهای عملی تحول؛ اجماع اجلاس سران جامعه اطلاعاتی در مورد نظام پیگیری تحول در حکمرانی اینترنت و نظام پیگیری تحول در حکمرانی اینترنت در مرحله اجرا.

موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا در کنار امور پژوهشی خود در مسیر شناسایی هر چه بیشتر قلمروهای مطالعاتی خود؛ سخنرانی‌های مفهومی ماهانه نیز برگزار می‌کند.

در این نشست‌ها؛ کارشناسان و پژوهشگران برجسته؛ به طرح تازه‌ترین یافته‌ها و به مرور مفاهیم و قلمروهای کلیدی عرصه‌های مرتبط می‌پردازند و متن کامل سخنرانی‌ها نیز به عنوان اسناد علمی موسسه منتشر می‌شود.

مریم احمدی کارشناس موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا به همشهری آنلاین گفت پیش از این نشست‌های پارادایم؛ نظریه و روش تحقیق بین رشته‌ای: رویکرد دو فضایی به مطالعات جهان (دکتر سعید رضا عاملی)؛ جامعه اطلاعاتی چیست؟ (دکتر یونس شکرخواه)؛ قرارداد اجتماعی در ایالت متحده آمریکا: گذشته، حال و آینده (دکتر حسن حسینی)؛ تحول اتحادیه اروپا پس از پیمان لیسبون (دکتر علی صباغیان)؛ حاکمیت جهانی و سازوکارهای نقش آفرینی ایران در یونسکو (دکتر محمدرضا سعیدآبادی)؛ پارادایم‌های تئوریک روابط بین‌الملل در مطالعات منطقه‌ای و بین رشته‌ای: نقدی بر دیدگاه اروپایی و آمریکایی (دکتر حسام الدین واعظ زاده) از سوی این موسسه برگزار شده بود که با استقبال چشمگیر جامعه علمی کشور مواجه شد.

وی افزود: سمینار ملی فضای مجازی، ملاحظات اخلاقی، حقوقی واجتماعی هم از دیگر اقدامات موسسه بود که با همکاری مرکز پژوهش سیاست‌های فضای مجازی و با حمایت سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و همکاری کمیسیون ملی یونسکو دنبال شد و نتایج آن زیر نظر دکتر شکرخواه در قالب یک کتاب با مقدمه دکتر کاظم معتمدنژاد تحت عنوان فضای مجازی از سوی انتشارات دانشگاه تهران روانه بازار نشر شد

سخنرانی حکمرانی اینترنت در روز یکشنبه 21 اسفند1390 ساعت 10 صبح در دانشکده مطالعات جهان در تهران برگزار می‌شود. این دانشکده در خیابان کارگر شمالی در پردیس شمالی دانشگاه تهران (ورودی غربی) قرار دارد.

موسسه مزبور شرکت در این سخنرانی را برای همگان آزاد اعلام کرده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed