شاید برای شما هم پیش آمده كه در مكانی باشید و امكان مكالمه با نهاد و یا سازمان مربوطه را برای ارائه درخواست شكایت و یا بیان مشكلات و یا آگاهی از اطلاعات ضروری نداشته باشید.
به گزارش ایسنا، شركت مخابرات ایران امكانی را برای تعدادی از سازمانهای خدماترسان به مردم فراهم كرده است تا برای برطرف شدن برخی مشكلات شهری به شمارههای مشخص شده به این نهادها پیامك ارسال و اطلاعات مربوطه را دریافت كنند.
مشتركان میتوانند برای درخواست رسیدگی به مشکلات شهری (شهرداری) به شماره تلفن 3000137 پیامك ارسال كنند. همچنین مشتركان خواستار رهگیری نامه پستی میتوانند ابتدا حرف R و بعد شماره روی رسید پستی را به شماره 2000441 ارسال كنند.
اطلاعات پرواز با ارسال پیامك فرمت filight – cod به شماره 2000444 و همچنین نرخ ارزهای رایج با فرمت currency-name به شماره 2000444 قابل دریافت هستند.
اطلاعرسانی تخلف تاکسی در صورتی كه شماره پلاک ماشین به شماره 30004246 ارسال شود، امكانپذیر است. همچنین اخذ خلافی ماشین با ارسال عدد عمودی کنار کارت ماشین به شماره 30005151 ممكن میشود و برای استعلام کارت سوخت میتوان عدد عمودی کنار کارت ماشین را به شماره 30005050 ارسال كرد.
مشتركان برای اطلاع از اوقات شرعی نیز میتوانند به شماره 2000916 پیامك ارسال كرده و از اوقات شرعی باخبر شوند.
برای دریافت اطلاعات هوا، پیششماره شهر مورد نظر را بدون وارد كردن صفر به شماره 1000305 ارسال كرده و از اطلاعات آن باخبر شوید.
اگر میخواهید درباره بازی، سرگرمی و مکانهای دیدنی اطلاعات دریافت كنید، برای اطلاع از مكانهای دیدنی هر شهر به شماره 1000394، و مسافت بین شهرها 1000396، آخرین بازیهای کامپیوتری 1000400 و جدیدترین نرمافزارها به شماره 1000401 پیامك ارسال كنید.
همچنین درصورت نیاز به اطلاع از ساعت کشورها باید نام کشور را به شماره 1000392 ارسال كنید.