تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- رشد بی‌نظیر تعداد کاربران اینترنتی در دنیای عرب
- کمک دو میلیارد پوندی فیس‌بوک به اقتصاد بریتانیا
- گسترش تبلیغات بر روی فناوری‌های همراه توسط توئیتر
- همکاری ویکی‌لیکس و هکرهای ناشناس برای افشای اسرار دولت آمریکا
- کاربران اینترنت زیرک‌تر می‌شوند یا ابله‌تر؟
- تاجیکستان هم فیس‌بوک را فیلتر کرد
- تلاش آمریکا برای استرداد مالک سایت مگاآپلود
- غلام‌رضا آذری: ۱۲ مکتب در حوزه فلسفه رسانه و ارتباطات وجود دارد
- صد و یازدهمین شماره ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات منتشر شد
- تصاویر بخش جدیدی از دیوار چین که گوگل کشف کرد

 

گروه خبری: مسائل صنفی

تاریخ ارسال: سه شنبه، 16 اسفندماه 1390  

 

بازنشستگی ۲۰ ساله خبرنگاران در گروی ابلاغ آیین‌نامه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری

 
 

مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان و خبرنگاران گفت: اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور و بازنشستگی 20 ساله خبرنگاران در گروی تصویب نهایی و ابلاغ "آیین‌نامه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری" است.  

 
 

مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان و خبرنگاران گفت: اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور و بازنشستگی 20 ساله خبرنگاران در گروی تصویب نهایی و ابلاغ "آیین‌نامه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری" است.

سید ‌مهدی شجاعی در گفت‌وگو با فارس با بیان این مطلب اظهار داشت: قانون سخت و زیان‌آور بودن حرفه خبرنگاری چندین سال است که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

عدم توانایی دست‌اندکاران بیمه برای تعیین مصادیق حرفه خبرنگاری

وی خاطر‌نشان کرد: قرار بود این قانون پس از تصویب، اجرایی شود اما سازمان‌های دست‌اندرکار امر بیمه از جمله وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی به دلیل عدم توانایی تخصصی در تطبیق مصادیق حرفه روزنامه‌نگاری و خبرنگاری با قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، عملا این قانون به اجرا درنیامده است.

تصویب آیین‌نامه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در کمیسیون فرهنگی دولت

مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان و روزنامه‌نگاران با بیان اینکه تعیین مصادیق خبرنگاران بر اساس قانون مشاغل سخت برای سازمان تأمین اجتماعی ممکن نبوده و وحدت رویه‌ای نیز در این خصوص وجود نداشته است، تصریح کرد: برای حل این مشکل سال گذشته "آیین‌نامه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری" توسط معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری صندوق حمایت از نویسندگان و روزنامه‌نگاران تنظیم و تدوین نهایی شد.

شجاعی یادآور شد: در سال گذشته و با تدوین نهایی آیین‌نامه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری، این آیین‌نامه به هیئت دولت ارسال شد و با پیگیری‌های که توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت این آیین‌نامه در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسیده است.

منتظر امضای احمدی‌نژاد هستیم

وی متذکر شد: در حال حاضر منتظر طرح آیین‌نامه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در هیئت دولت و امضای نهایی رئیس‌جمهور برای ابلاغ این آیین‌نامه هستیم.

مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان و روزنامه‌نگاران با بیان اینکه امیدواریم تا پیش از پایان سال جاری، آیین‌نامه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری به تصویب نهایی و ابلاغ برسد، اظهار داشت: با تصویب و ابلاغ این آیین‌نامه، زمینه اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور فراهم می‌شود و تمامی خبرنگاران می‌توانند با ۲۰ سال سابقه کار خبری بازنشسته شوند.

تعریف دقیق حرفه خبرنگاری در آیین‌نامه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری

شجاعی یادآور شد: در آیین‌نامه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری به صورت دقیق و جزء به جزء تمام حرفه‌های مرتبط با کار مطبوعاتی و خبرنگاری در روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، سایت‌های اطلاع‌رسانی و خبری تعریف شده و در این آیین‌نامه وضعیت خبرنگاران رسانه‌ ملی نیز روشن شده است.

وی درباره نحوه اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور گفت: برای ایجاد زمینه اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، کارگروه ویژه‌ای با حضور "خبرگان بیمه" در صندوق حمایت تشکیل شده و از ادارات کل ارشاد استان‌ها نیز کارشناسانی دعوت شده‌اند تا در کارگروه ویژه‌ای که تشکیل شده، آموزش‌های لازم را ببینند و نسبت به نحوه اجرای این قانون کاملا توجیه شوند تا بتوانند از حقوق خبرنگاران در استان‌های مختلف کشور صیانت کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed