تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تبلیغات محیطی

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 4 اسفندماه 1390  

 

فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند

 
 

اخیراً در شهر لندن از شیوه جدیدی برای پخش تبلیغات در معابر عمومی استفاده می‌شود که در آن از فناوری تشخیص چهره کمک گرفته می‌شود. این فناوری‌های می‌توانند چهره عابران پیاده‌ای را که در یک محل تردد می‌کنند تشخیص دهند و برای هر فردی بسته به جنسیت او تبلیغات متفاوتی پخش کنند. 

 
 

وب‌سایت همکاران سیستم - اخیراً در شهر لندن از شیوه جدیدی برای پخش تبلیغات در معابر عمومی استفاده می‌شود که در آن از فناوری تشخیص چهره کمک گرفته می‌شود. این فناوری‌های می‌توانند چهره عابران پیاده‌ای را که در یک محل تردد می‌کنند تشخیص دهند و برای هر فردی بسته به جنسیت او تبلیغات متفاوتی پخش کنند.

به گزارش وب سایت digitaltrends در یکی از ایستگاه‌های اتوبوس منطقه آکسفورد لندن یک دستگاه رایانه کار گذاشته شده است که مجهز به دوربینی با قابلیت تشخیص چهره است. این دوربین با تمرکز بر چهره عابرانی که در اطراف ایستگاه تردد می‌کنند، جنسیت آن‌ها را تشخیص می‌دهند و بر مبنای جنسیت هر فرد برای او تبلیغات جداگانه‌ای پخش می‌کنند.

پیش بینی می‌شود در آینده‌ای نه چندان دور این فناوری‌ها به حدی پیشرفت کنند که علاوه بر جنسیت بتوانند سن،‌ نژاد و حتی چاقی و لاغری افراد را تشخیص دهند و بر مبنای ویژگی‌هایی از این دست، عابران را هدف آگهی‌های تبلیغاتی خود قرار دهند.

اولین آگهی تبلیغاتی که با این روش در منطقه آکسفورد لندن پخش شده بود، مربوط به یک موسسه خیریه کمک به کودکان دختر بود. هر‌گاه زنی از مقابل دوربین این دستگاه تردد می‌کرد، تصویری مربوط به این موسسه برایش پخش می‌شد و هر‌گاه دوربین تشخیص می‌داد که مردی در حال عبور از آن نزدیکی است، پیام کوتاهی برای او پخش می‌شد که حاوی آدرس اینترنتی و اطلاعاتی در مورد این موسسه خیریه بود. این موسسه که (Plan UK) نام دارد اخیراً کمپین تبلیغاتی برای کمک به آموزش دختران مناطق فقیرنشین برپا کرده است.

این ابتکار تبلیغاتی حدود ۳۰ هزار پوند (۶۰ هزار دلار) خرج روی دست این موسسه خیریه گذاشته است، اما انتظار می‌رود اثرگذاری این تبلیغ در چند ماه آینده باعث جمع آوری صد‌ها هزار پوند کمک‌های خیریه شود.
گفتنی است این فناوری به ابتکار دو شرکت Clear Channel UK و 3D Exposure طراحی شده است. این دو شرکت می‌کوشند از فناوری‌های تشخیص چهره در صنعت تبلیغات استفاده کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed