تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تبلیغات محیطی

تاریخ ارسال: جمعه، 28 بهمنماه 1390  

 

مردم را به شرکت‌های تبلیغاتی نفروشید

 
 

تونل‌های مترو جدیدترین عرصه تبلیغاتی است که در دست شرکت‌های بازرگانی و تبلیغات افتاده است 

 
 

مهدی جلیلی - زنگ خانه ات را که می‌خواهی بزنی دیوار پراست از برچسب‌های تبلیغاتی، صبح که موبایلت را روشن می‌کنی پشت سر هم پیامک‌های پشت خط مانده می‌رسد از شرکت‌های تبلیغاتی، از خانه که بیرون می‌روی در و دیوار شهر و خیابان و اتوبان پر است از آگهی‌های تبلیغاتی، در اتوبوس، مترو، تاکسی، اداره، دانشگاه و حتی بر سر اهل قبور و بر سنگ‌های مزار مردگان هم تبلیغات امان نمی‌دهد؛ تبلیغاتی که این روزها حتی از ایستگاه‌های زیر زمینی مترو فراتر رفته و به شکل عجیبی به تونل‌های مترو نفوذ کرده‌ است.

چند روز قبل که در مسیر حرکت مترو از میرداماد به میدان هفت تیر می‌رفتم، در کمال تعجب و برای اولین بار در داخل تونل‌ها تابلوهایی را مشاهده کردم که با نمایش متوالی تصاویر کالایی را تبلیغ می‌کردند.

تونل‌های مترو جدیدترین عرصه تبلیغاتی است که در دست شرکت‌های بازرگانی و تبلیغات افتاده و نحوه پخش آگهی در آنها نمونه کامل فروش مردم به شرکت‌های تبلیغاتی است که در ادبیات رسانه‌ای از آن با نام اسپم یا پیام‌های ناخواسته یاد می‌شود.

ای کاش شهرداری تهران که تمام بزرگراه‌ها، خیابان‌ها، کوچه ها، ایستگاه‌های مترو، بدنه اتوبوس ها، سقف تاکسی‌ها و نمای ساختمان‌ها را از تابلوهای تبلیغاتی پر کرده است، اندکی هم به آسایش چشم و روان شهروندانش توجه می‌کرد و لااقل در تونل‌های تاریک مترو آنها را راحت می‌گذاشت تا برای لحظاتی هم که شده، آسوده باشند.

پخش پیام بازرگانی در تونل‌های مترو اگرچه در ظاهر از جنس تبلیغاتی مانند بیلبوردهای خیابانی است، اما در نهایت در دسته پیام‌های تبلیغاتی ناخواسته قرار می‌گیرد که پیامک‌های تبلیغاتی و ایمیل‌های ناخواسته از نمونه‌های آنهاست و این روزها کم موجب ایجاد مزاحمت برای مردم نمی‌شود. پیام‌های ناخواسته‌ای که در بعضی مواقع واقعا موجب سلب آسایش مردم می‌شود.

ای کاش مسوولان مخابرات، شهرداری، وزارت راه و ترابری و حتی شرکت‌های تبلیغاتی یک روز به این نتیجه برسند که آرامش مردم ارزشمند است و انسان‌های معاصر کالایی نیستند که بشود آنها را به شرکت‌های تبلیغاتی فروخت و بابت چشم و گوش و وقت و ذهنشان از شرکت‌های تبلیغاتی پول گرفت.

روزنامه جام جام
مهدی جلیلی

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed