تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: حقوق ارتباطات

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 27 بهمنماه 1390  

 

کتاب «حقوق مطبوعات در جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا» رونمایی شد

 
 

کتاب "حقوق مطبوعات در جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا" در محل سرای روزنامه‌نگاران رونمایی شد.  

 
 

کتاب "حقوق مطبوعات در جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا" در محل سرای روزنامه‌نگاران رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی کتاب "حقوق مطبوعات در جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا" با حضور محمدمهدی انصاری، مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، محمد سرشار، عضو گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و مولف کتاب و دکتر محسن اسماعیلی، رییس دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق (ع) رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم محمد سرشار، مولف این کتاب به بررسی مقدمات ذهنی طی شده برای تالیف این کتاب پرداخت و گفت: این کتاب براساس جهان‌بینی که سه رابطه‌ی میان انسان و خدا، انسان با انسان و انسان با طبیعت است، شکل گرفت.

مولف کتاب در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در این اثر به دنبال نشریه‌ی مطبوع تمدن اسلامی هستیم که یکی از ویژگی‌ آن پرداختن به علم حقوق است که به پدیده‌های اجتماعی می‌پردازد.

سرشار در ادامه به مباحث موجود در کتاب اشاره کرد و گفت: پرداختن به رشته‌ی زیرمجموعه‌ی حقوق با نام «جرم‌شناسی» ما را به سیاست جنایی نزدیک کرد و یکی از دلایل پرداختن به آن، بررسی انحرافات بود تا نگاه پیش‌گیرانه در این باره داشته باشیم و مجموعه تدابیری که باید در برابر مطبوعات باشد نیز تدوین شود. این مجموعه باعث شد تا کتاب «حقوق مطبوعات» با این فکر اولیه آغاز شود.

عضو گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به این‌که تاکنون بیش‌تر به حقوق کشور‌های غربی به‌عنوان سردمدار فعالیت رسانه‌ها پرداخته شده است، گفت: تالیف این کتاب برای زمینه‌سازی الگوی پیشرفت مطبوعات کشور خودمان است، چراکه باید به آزادی مطبوعات نگاه ویژه‌ای شود.

وی در پایان گفت: شاید این کتاب نخستین اثری باشد که یک دوره از مطبوعات را بررسی کرده و از اندیشمندان کشور‌های ایالات متحده و کشور‌ ایران بهره گرفته شده است.

در ادامه محسن اسماعیلی - رییس دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق (ع) - از انتظار خود برای انتشار این کتاب صحبت کرد و افزود: از انتشار این کتاب هم در حوزه مطبوعات و هم در حوزه حقوقی کشور خرسندم.

او بیان کرد: در میان رسانه‌های مدرن و آن‌هایی که حس پویایی به خواننده می‌دهند، مطبوعات از قدیمی‌ترین رسانه‌ها هستند و این انتظار می‌رود که دارای قدیمی‌ترین قانون نیز باشند اما قانون مطبوعات در کشور ما پنج یا شش بار دچار تغییر شده است.

اسماعیلی با ابراز خرسندی از تحول در عرصه‌ی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات و ورود رسانه‌های جدیدتر تصریح کرد: مطبوعات توانسته است ضریب نفوذ خود را حفظ کند و هم‌چنان با افت‌ و خیز‌هایی در جامعه تاثیر‌گذاری خود را داشته باشد.

وی افزود: جنجال‌برانگیز ‌بودن مطبوعات،‌ یکی از دلایل تاثیر‌گذاری مطبوعات در سیاست، فرهنگ و اجتماع است و هنگامی که مولفه‌ای با این مشخصات وجود دارد، نظرات متفاوتی به آن وارد می‌شود.

استاد راهنمای مولف کتاب حقوق مطبوعات تاکید کرد: یکی از مشکلات ایرانی‌ها به ویژه در حوزه‌ی رسانه، افراط و تفریط است که باعث شده با گرایش‌های مختلف با مشکلاتی مواجه شود هم‌چنین دیده شده که قانون مطبوعات در مواقع بحرانی مورد تجدید‌نظر واقع شده است.

اسماعیلی در ادامه با ابراز تاسف از نبود منابع مکتوب درباره حقوق مطبوعات گفت: سال‌ها پیش به دنبال کتابی در این باره بودم که مطالب زیادی به چشم نخورد و خود به یادداشت مقاله‌ای در این باره پرداختم و در مطالعات خود به تغییراتی در مطبوعات برخورد کردم که این تغییرات در قانون در قبل و بعد از انقلاب به چشم می‌خورد.

وی درباره‌ی قانون مطبوعات گفت: گاهی دیده می‌شود خود روزنامه‌نگاران و اهالی مطبوعات از مزایا و خدماتی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، اطلاعی ندارند و باید این حقوق برمبنای کار آن‌ها باشد و از آن‌ها برای تکمیل این قانون استفاده شود.

استاد راهنمای مولف کتاب حقوق مطبوعات در ادامه تصریح کرد: یکی از نقاط قوت این کتاب پرداختن به مسائلی از قبیل آزادی در نگارش و به ویژه با مطالعات دقیق در مطبوعات کشورهای ایالات متحده آمریکا و ترجمه آن‌هاست.

رییس دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق (ع) در پایان گفت: مباحث متعددی که در این کتاب آمده است، به خوبی بیانگر مطالعه‌ی گسترده‌ی مولف است و این نشان‌دهنده‌ی امید برای آینده مطبوعات کشور است و امید می‌رود جلد‌های دیگر این کتاب با مطالعات دقیق، به بازار مطبوعات و حقوق کشور عرضه شوند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed