کاربران اینترنت با اجرای دستورالعملهای جدیدی که توسط اتحادیه استانداردهای تبلیغاتی اروپا ارائه شده، میتوانند از اینکه تبلیغکنندگان با استفاده از شیوههای ردیابی، اقدامات آنها را بهصورت آنلاین دنبال کنند، جلوگیری کنند.
به گزارش ایسنا، بهدنبال افزایش شکایتها درباره تبلیغات آنلاین هدفمند، آیکون جدیدی که برروی صفحه اینترنت ظاهر میشود، کاربران را قادر خواهد ساخت تا تبلیغات مورد علاقه خود را از میان آنهایی که در حین کار با اینترنت برایشان فرستاده میشود، انتخاب کنند.
بر اساس طرحهای این اتحادیه که تا تابستان به اجرا درمیآیند، این آیکون جدید، حرف “I” را درون یک مثلث برروی آگهیهای آنلاین نمایان میکند.
این علائم توسط شرکتهای اینترنتی برای ایجاد پروفایلهای مبتنی بر عادتهای خرید و بازدید کاربران در اینترنت مورد استفاده قرار میگیرند. این اطلاعات سپس برای تبلیغات رفتاری آنلاین مورد استفاده قرار میگیرد.