تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: شنبه، 22 بهمنماه 1390  

 

تحولات اخیر گوگل: امکانات جدید جست‌وجوگر و تهدید حریم شخصی

 
 

گوگل در روزهای اخیر به خاطر تغییر و تحولاتی که در سرویس جستجو خود و قوانین حریم شخصی کاربران انجام داده است به یکی از سوژه های خبرساز سایتهای اطلاع رسانی ویژه اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات تبدیل شده است. 

 
 

گوگل در روزهای اخیر به خاطر تغییر و تحولاتی که در سرویس جستجو خود و قوانین حریم شخصی کاربران انجام داده است به یکی از سوژه های خبرساز سایتهای اطلاع رسانی ویژه اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "لری پیج"، یکی از دو بنیانگذار گوگل از ماه آوریل در سمت "مدیر اجرایی"، ریاست گوگل را در دست گرفت.

اکنون پس از گذشت 6 ماه از روی کار آمدن شماره 1 جدید مانتین ویوو، گوگل خبر از تغییر و تحولاتی داده است که اول مارس 2012 اجرا می شوند طیف وسیعی از اقدامات را در بر می گیرد که نگرانی تحلیلگران بازار IT و سیاستمداران به ویژه مقامات کمیسیون اروپا را برانگیخته اند.

17 امکان جدید برای جستجو در گوگل

گوگل در راستای تحولات خود خبر از 17 تغییر جدید داد که موجب بهبود عملکردهای موتور جستجو می شوند. این امکانات جدید به کاربر اجازه می دهند که حتی با یک تصحیح بسیار کوچک در کلمات کلیدی خود به نتایج تازه تر و سازگارتری دست یابد.

همچنین جستجوگر می تواند با سرعت بیشتری کلمات کلیدی اشتباه را تصحیح کند و نتایج مناسب تری را به عنوان جایگزین ارائه کند.

گوگل خاطر نشان کرده است که عملکردهای تصحیح دیکته کلمات کلیدی در بخش تصحیح خودکار بهتر شده و پیشنهاداتی که جستجوگر در این خصوص عرضه می کند نسبت به قبل قابل اطمینان تر شده اند. جستجوگر از این پس، قبل از تصحیح کلمات کلیدی سئوالات کمتری را از کاربر می پرسد.

از دیگر امکانات جدیدی که برای بهبود عملکرد جستجوگر گوگل ارائه شده، شناسایی بهتر صفحات مربوط به وقایع است. به این ترتیب، کاربر قبل از دریافت صفحات قدیمی مرتبط با کلمات کلیدی، صفحاتی را به عنوان نتیجه اولیه دریافت می کند که با اخبار و رویدادهای روز دنیا و پارامترهای موقتی ارتباط دارند.

علاوه بر این، الگوریتم پاندا نیز حداکثر یکپارچگی با جستجوگر را به دست آورده است و تصحیح کلمات کلیدی در زبانهای مختلف نیز بهبود یافته است. برای مثال، جستجوی یک واژه فرانسوی روی گوگل آلمانی می تواند به یک نتیجه فرانسوی برسد.

همچنین عملکردهای جستجوی انگلیسی در نسخه گوگل عربستان سعودی تعریف شده و جستجوی عکس بهبود یافته است.

نامه کمیسیون اروپا به گوگل؛ حریم شخصی بررسی می شود

در هفته های اخیر کاربران گوگل ایمیلهایی را از شرکت مانتین ویوو دریافت کرده اند که خبر از تغییرات جدیدی می دهند که می تواند حریم شخصی کاربر را تهدید کند.

به نظر می رسد که این تغییرات اخیر موجب می شوند که اطلاعات کاربر بیش از گذشته با دیگران (سایر دوستان، اکانتهای دیگر خود و یا شرکتهای تبلیغاتی) به اشتراک گذاشته شده و جستجوگر بیش از قبل با سلایق کاربر در جستجوها آشنا می شود.
در این راستا، کمیسیون اروپا نگرانی خود را نسبت به نقص حریم شخصی کاربران گوگل اعلام کرد و در این راستا، طی نامه ای از "لری پیج" خواست تا در این خصوص توضیحاتی را ارائه کند.

در این نامه آمده است: "جناب آقای لری پیج، نظر به اینکه تعداد وسیعی از سرویسها را ارائه می کنید و در راستای محبوبیت این سرویسها، هر گونه تغییری در مقررات شما در بخش نظارت بر حریم شخصی می تواند تاثیراتی را روی بسیاری از شهروندان هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برجای بگذارد.

بنابراین، ما به منظور حفاظت از اطلاعات شخصی این شهروندان خواهان بررسی عواقب ممکن این تغییرات هستیم. از این رو، از سازمان حافظت از اطلاعات شخصی فرانسه (CNIL) تقاضا کرده ایم که در این خصوص وارد عمل شود. CNIL احتراماً این تکلیف را پذیرفته است و از سوی سازمان حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا با شما تماس خواهد گرفت."

پاسخ گوگل به اتحادیه اروپا؛ حریم شخصی شفاف سازی شده است

گوگل پس از دریافت این نامه بلافاصله به کمیسیون اروپا پاسخ داد و در آن، جزئیاتی را در خصوص فواید سیاستگذاریهای جدید شرکت درباره حریم شخصی ارائه کرد.

گوگل در این پاسخ با یادآوری اینکه روش حریم شخصی تغییر نکرده است، خاطر نشان کرد که شفافیت، امنیت، کنترل و ارتباطات مرتبط با حریم شخصی هدف اصلی گروه مانتین ویوو است. به طوریکه، این شرکت به تمام کاربران خود در سراسر دنیا ایمیلهایی را ارسال و در سطح وسیعی در خصوص این تغییرات اطلاع رسانی و شفاف سازی کرده است.

این اطلاع رسانی ها به کاربران توضیح می دهند که می توانند گزینه های مختلفی را برای کنترل اطلاعات خود انتخاب کنند. اما زمانی که کاربر با "اکانت" خود وارد سرویسهای مختلف گوگل از جمله "یو تیوب"، "جستجوگر" و یا مرورگر "کروم" می شود می تواند به نتایج دقیق تری که با سلایق شخصی وی سازگار است دست یابد.

سیاستگذاری جدید گوگل در مورد حریم شخصی تغییر نکرده است به طوریکه، اطلاعات خصوصی، خصوصی باقی می مانند و این اطلاعات همانند گذشته به صورت محرمانه خواهند بود.

سرویس بلاگر سانسور می کند

در شرایطی که گوگل در پاسخ به اتحادیه اروپا بر عدم تغییر درباره حریم شخصی کاربران تاکید می کند، سرویس وبلاگ نویسی مانتین ویوو (بلاگر) خبر از ارائه ابزارهای جدیدی داد که سانسور و حذف محتواهای محلی براساس درخواست دولتهای کشورهای مختلف را امکانپذیر می کند. این ابزارهای جدید، سرویس بلاگر را به دامنه های محلی انتقال می دهد.

در حقیقت در روزهای اخیر، توئیتر نیز اعلام کرده بود که توئیتهای کاربران را برپایه یک "سانسور انتخابی" حذف می کند.

به این ترتیب، گوگل از این پس می تواند محتوای منتشر شده روی بلاگر را در یک کشور خاص و براساس مقررات محلی حذف کند و یا حتی وبلاگ یک کاربر خاص را که از سوی مقامات کشور خود تحریم شده است مسدود کند.

در شرایطی که بسیاری از تحلیلگران وب معتقدند که مقامات مانتین ویوو در همان مسیر مقامات توئیتر قرار گرفته اند، گوگل در این خصوص توضیح داد: "انتقال بلاگر به دامنه های محلی به ما اجازه می دهد که به ترویج آزادی بیان و انتشار پستها به روشی مسئولیت پذیر ادامه دهیم و همزمان انعطاف پذیری بیشتری را در قبال درخواست حذف محتواهایی که برخلاف مقررات ملی کشورهای مختلف هستند داشته باشیم."

همانند توئیتر، گوگل نیز به اهمیت این ابزارهای جدید نسبت به درخواستهای قانونی و مشروع حذف محتوا تاکید می کند.

به گفته گوگل، برای مثال، محتواهای نازی- فاشیستی که توسط وبلاگ نویسان در بعضی از کشورهای اروپایی به ویژه آلمان در بلاگر گذاشته می شوند می توانند با درخواست مقامات قضایی این کشورها توسط گوگل حذف شوند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed