تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 13 بهمنماه 1390  

 

مواضع چامسکی درباره تکنولوژی: باید بدانید در اینترنت دنبال چه هستید

 
 

نوآم چامسکی در سخنرانی اخیرش به طرح دیدگاه‌های خود درباره تکنولوژی و چگونگی استفاده از اینترنت پرداخته و تکنولوژی را ابزاری خنثی برشمرده است. 

 
 

همشهری‌آنلاین - نوآم چامسکی در سخنرانی اخیرش به طرح دیدگاه‌های خود درباره تکنولوژی و چگونگی استفاده از اینترنت پرداخته و تکنولوژی را ابزاری خنثی برشمرده است.

نوآم چامسکی بنیانگذار زبان شناسی مدرن و استاد بازنشسته دانشگاه MIT آمریکا در سخنرانی اخیر خود برای برنامه "یادگیری بدون مرز" در لندن به بیان دیدگاه‌های خود درباره تکنولوژی پرداخت.

چامسکی در این سخنرانی تأکید کرد که تکنولوژی یک ابزار خنثی است و انسان زمانی باید از آن استفاده کند که طرح و برنامه‌ای داشته باشد.

وقتی باید به سراغ تکنولوژی رفت که برای استفاده از آن طرح و برنامه مشخص داشته باشید. به عبارت دیگر باید بدانید که دنبال چه هستید و برای مثال در اینترنت دنبال چه چیزی هستید.

تکنولوژی مانند یک چکش است. گاهی از آن می‌توان برای ساختن استفاده کرد و گاهی می‌توان آنرا به کله کسی زد!

شبکه اینترنت زمانی مثمرثمر و ارزشمند است که بدانید دنبال چه هستید. این امر زمانی محقق می‌شود که چارچوبی از درک و فهم را دارا باشید. اما همیشه این پرسش مطرح است که چگونه این چارچوب درست خواهد بود.

او جستجوی نظام مند در اینترنت را ضرورتی مهم می‌داند و معتقد است که برنده جایزه نوبل از این حیث برنده این جایزه نشده که تعداد مقالات زیادی را مطالعه کرده و خوانده بلکه از این جهت برنده این جایزه شده که می‌دانسته دنبال چه بگردد و چه چیزی را مطالعه کند.

وی در ادامه سخنرانی خود به دو مکتب آموزشی اشاره کرد و گفت: دو نوع مکتب آموزشی وجود دارد. یکی مکتبی که خلاقیت در افراد را شکوفا می‌کند و آنها را افرادی نوآور و خلاق بار می‌آورد.

مکتب دوم مکتبی است که فقط آنها را مقلد بار می‌آورد و به آنها افکاری را تلقین می‌کند. چنین مکتبی نمی‌تواند خلاقیت در افراد را بارور و تقویت کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed