تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلفن همراه

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 5 بهمنماه 1390  

 

پیش‌بینی وضعیت تلفن همراه در سال ۲۰۱۲

 
 

فن‌آوری تلفن‌های همراه روز به روز پیشرفت می‌کند،گوشی‌ها باریک‌تر، پرقدرت‌تر و محتوای آن‌ها غنی‌تر می‌شود اما همه این‌ها برای گوشیهای تلفن همراه که در سال 2012 تولید می‌شوند تنها حدس و گمان یا پیش‌بینی است. 

 
 

فن‌آوری تلفن‌های همراه روز به روز پیشرفت می‌کند،گوشی‌ها باریک‌تر، پرقدرت‌تر و محتوای آن‌ها غنی‌تر می‌شود اما همه این‌ها برای گوشیهای تلفن همراه که در سال 2012 تولید می‌شوند تنها حدس و گمان یا پیش‌بینی است.

به گزارش ایسنا، همه چیز در سال 2012 پرسرعت‌تر خواهد شد و این تنها چیزی است که قطعیت دارد؛ پردازنده تلفن‌های همراه تا پایان سال 2012 سریع‌تر از گوشی‌های سال 2011 و قبل‌تر از آن خواهد بود. گوشی‌های جدید بی‌شک اطلاعات را با سرعت بیش‌تری دریافت و ارسال می‌کند. هرچند كه سرعت به تنهایی جالب نیست اما کارهایی که می‌توان با سرعت بالا انجام داد، از اهمیت بیشتری برخوردارند.

لزوم سرعت

بنا بر اعلام روابط عمومی نوكیا، درباره لزوم سرعت بالاتر باید گفت كه این روزها بحث‌های بسیار منطقی در مورد سرعت پردازنده‌ها و اهمیت آنها وجود دارد. اما تنها سرعت پردازنده‌ در اجرای برنامه‌ها مهم نیست، اگر این امکان وجود داشته باشد که نرم‌افزارها را با بازده بالاتری تولید کرد، معقول‌تر بود که سرعت پردازنده را کم کرده و چند ساعت عمر باتری بیشتر که طی دو یا سه سال اخیر ناپدید شده‌اند را به چنگ آورد و بتوان عمر باتری محدود را برای استفاده‌های بهتر کاربران به کارگرفت.

اما خیلی‌ها بر این باورند که سرعت بالاتر برای انتقال اطلاعات از طریق به حقیقت پیوستن فن‌آوری‌هایی نظیر LTE هیجان‌انگیزتر است. به عنوان مثال پخش زنده ویدیویی مراسم‌ با استفاده از قابلیت سرعت بالای شبکه.

پوشش ابری

پوشش ابری نیز یكی دیگر از وقایع می‌تواند باشد چراكه سرویس‌های ابری هنوز خیلی مانده تا کاملا برای تلفن‌های همراه تحقق پیدا کنند، زیرا سرعت انتقال اطلاعات بسیار پایین است. مفهوم کلی ضمائم باید طوری باشد که دسترسی به اسناد واقعی، تصاویر و ویدئوها کم‌رنگتر شود و دسترسی به آنها از طریق سرورهای ابری ممکن شود.

اما شواهد نشان می‌دهد که برنامه‌ها هم کم‌کم دارند به انتهای دوران باشکوه خود می‌رسند؛ چرا باید در گوشی برنامه‌ای را اجرا کنید، در حالی که می‌توان نوع بهتر و بزرگتر آن را در کلاود اجرا کرده و به باتری و پردازنده گوشی خود کمتر فشار آورد؟

نبرد بین کلاینت‌های چاق و لاغر (thin and fat clients) در لپ‌تاپ و کامپیوتر دسکتاپ در حال شدید شدن است، زیرا در آنجا دیگر قدرت و عمر باتری مشکل به حساب نمی‌آید.

گوشی‌های تلفن همراه هم تین کلاینت‌های معمولی هستند: همه انتظار دارند که آن‌ها سبک و بادوام باشند. سرویس‌های کلاود درواقع برای تلفن‌های همراه نسبت به دسکتاپ‌ها مناسب‌تر هستند.

تین‌کلاینت (Thin Client) به کامپیوتر یا برنامه کامپیوتری اطلاق می‌شود که برای تحقق وظایف محاسباتی خود به کامپیوترهای دیگر وابسته است. این مفهوم در برابر فَت کلاینت (Fat Client) قرار می‌گیرد که طوری طراحی شده تا تمام نیازهای خود را خودش به‌طور مستقل و بدون نیاز به سِروِر مرکزی برآورده کند.

سرویس‌های محلی

دومین زمینه که در سال 2012 بهتر است در مورد آن تجدید نظر شود، استفاده از سرویس‌های مبتنی بر مکان یا موقعیت است؛ اینجاست که به نظر می‌رسد امکانات جالبی ایجاد خواهد شد.

در حال حاضر، مفیدترین سرویس محلی هنوز مسیریابی است. راهکارهای حمل و نقل عمومی نیز در حال بهتر شدن هستند. امکانات دیگر مانند بررسی مکان‌ها، رستوران‌ها و غیره ممکن است استفاده زیادی نداشته باشد.

نوکیا یکی از پیشگامان در ارائه خدمات و سرویس‌های مسیریابی است. نقشه‌های نوکیا ابزاری قدرتمند و محلی است که کاربران می‌تواند با استفاده از آن‌ها به راحتی در هر جایی که باشند از امکانات نقشه استفاده کنند.

این نقشه‌ها برای شهرهای مختلف ایران در دسترس است و در آینده نوکیا امکانات بیشتری را برای کاربران با نقشه‌ها در دسترس قرار می‌دهد.

برندگان واقعی فن‌آوری موبایل در آینده به احتمال زیاد هم‌اکنون در اطراف ما هستند اما فقط یه قطعه نهایی کم دارند تا کامل شوند یا هنوز به روش هوشمندانه از آن استفاده نشده است، تا هنگامی که کسی در واقعیت به آن فن‌آوری فکر می‌کند، کاملا بدیهی به نظر برسد.

این همان وقوع چیزهایی است که هیچ کس انتظارش را ندارد. آینده گرایشات عجیبی پیدا می‌کند که باعث می‌شود فن‌آوری تازه و هیجان‌انگیز باقی بماند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed