تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دسترسی به اینترنت

تاریخ ارسال: جمعه، 25 آذرماه 1390  

 

راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی با کدام اینترنت؟

 
 

یادداشتی به‌ بهانه راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی تبریز 

 
 

امروزه درحالی اخباری مانند راه اندازی تلویزیون اینترنتی توسط شهرداری تبریز منتشر می شود که هنوز زیرساختهای مخابراتی پاسخگوی استقبال شهروندان از خدمات بسیار معمولی هم نیست چه برسد به اینکه امکان دیدن برنامه های تلویزیونی از طریق نت وجود داشته باشد!

سرعت و سهولت کار با اینترنت شرکت ها و بیش از آن بانک ها و سازمان های دولتی را به ورود در دنیای مجازی سوق داده تا با بهره گیری از این فضا خدمات و امکانات مربوطه را در کمترین زمان ممکن در اختیار شهروندان قرار دهند؛ این درحالیست که زیرساختهای مخابراتی تبریز پاسخگوی این استقبال نیست.

امروزه بسیاری از مشاغل و امورات جاری و اداری در کشور به اینترنت و فضای مجازی وابسته شده است و این درحالیست که تقریبا روزی نیست کاربران با خیالی آسوده و بدون نگرانی از اشکالات فنی وارد فضای مجازی شوند.

مشکلاتی مانند قطع و وصلهای مکرر و نوسانات سرعت اینترنت در کنار خدمات پرفراز و نشیب شرکتهای اینترنتی از یکسو و پاسخگو نبودن مسئولان شرکت مخابرات به ویژه در شهرستانها همه و همه دست به دست هم داده اند تا اینترنت به جای پدیده ای تسهیل کننده و تحول ساز، باعث سردرگمی و هدر رفت زمان شود.

هر روزه شاهد روی آوردن بیش از پیش سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی به اینترنت بوده به طوریکه عرصه ای برای رقابت شده است و بانک ها در رقابت با یکدیگر مجهز به انواع خدمات اینترنتی شده، سازمان های دولتی تلوزیون اینترنتی راه اندازی کرده و خدمات دولتی را از این طریق در اختیار شهروندان قرار می دهند و این درحالیست که سیستم مخابراتی تبریز یارای تحمل خیل عظیم کاربران اینترنتی و بندبازی آنها بر روی کابل های مخابراتی را ندارد!

نوسان بی وقفه اینترنت، قطعی های مکرر، قطع سیستم ارتباطی بانکها، قطع فیبر نوری توسط لنگر کشتیها و خرابکاری کوسه ها گرفته تا آسیب دیدن مسیر به دلیل فعالیتهای عمرانی و حتی اشکال در دستگاه های ارائه دهنده اینترنت دلایل اشکالات این سیستم عنوان شده و به هیچ وجه قصوری متوجه مسئولان شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات نیست!

مسئولان درحالی وعده راه اندازی تلوزیون اینترنتی و تولید و پخش برنامه های متنوع و جامع، ارائه آخرین و تازه ترین اطلاعات، اخبار و گزارش های روز، فیلم ها و برنامه های متنوع آموزشی و سرگرمی، پخش فیلم های کوتاه آموزشی در حوزه های مربوطه و ده ها امکان دیگر را می دهند که کاربران اینترنتی که دیگر با سرعت پایین و نوسان و قطعی اینترنت اخت گرفته اند با بی توجهی از دیدن چنین خوابهای شیرین و خوشی عبور می کنند.

این درحالیست که ارائه خدمات دولتی و شهروندی از طریق اینترنت در دنیای کنونی که تکنولوژی و سرعت حرف اول را می زند به امری بدیهی تبدیل شده اما نبود زیر ساخت های لازم و کافی کاربران ایرانی و تبریزی را با دلسردی تمام مواجه کرده است.

قطعی های مکرر کابلهای ارتباطی در حالی در کشور ما به پدیده ای طبیعی تبدیل شده که در زمان حاضر بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر در دنیا کاربر اینترنت هستند و به جرات می توان گفت 32 درصد جمعیت فعال دنیا به اینترنت دسترسی دارند.

صرفنظر از میزان دسترسی فعلی اینترنت در جهان، میزان رشد این پدیده بین سالهای 2000 تا 2008 در برخی کشورها بسیار جالب توجه است. برای مثال ضریب رشد اینترنت در کشور الجزایر شش هزار و 900 درصد، کنگو 46 هزار درصد و سومالی 49 هزار درصد اعلام شده که این توسعه با هیچ صنعتی قابل مقایسه نیست.

گفته می شود سرعت خطوط اینترنت در کشوری مانند کره جنوبی چهار هزار برابر بیشتر از سرعت اینترنت در کشور ما است و بعضی کشورها مانند سنگاپور پهنای باند یک گیگا - هزار مگابیت در ثانیه - یعنی 200 هزار برابر بیشتر از آنچه که امروز ما در منزل داریم را در برنامه دارند.

آمار دیگر ارائه شده حجم اطلاعات مبادله شده در جهان در سال 2007 را بیش از 40 اگزا بایت تخمین زده که به گفته کارشناسان این حجم اطلاعات، بیشتر از همه اطلاعات ارائه شده در طول پنج هزار سال پیش از آن است.

باید توجه داشت که 40 اگزا بایت معادل چهار میلیون کتابخانه در حد و اندازه کتابخانه کنگره آمریکا - بزرگترین کتابخانه جهان- با 19میلیون جلد کتاب است که این اطلاعات در تمامی کشورها از طریق اینترنت مبادله می شود.

اما در ایران آنچه بیش از همه مورد توجه است ایجاد امکانات بدون فراهم کردن بستر مناسب و آماده کردن زیر ساخت ها بوده که همواره تمامی اعتبارات اختصاص داده شده و دستاورد های چشمگیر را با هاله ای از ابهام مواجه می کند که در چنین مواقعی تنها کوسه ها و لنگرها و بیلهای مکانیکی و....باید پاسخگو باشند!

منبع: خبرگزاری مهر
یاسمین السادات مولانا

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed