یوتیوب از بزرگترین طراحی مجدد این سایت رونمایی کرد که بسیار شبیه یک شبکه اجتماعی است.
به گزارش ایسنا، این سایت ویدیویی، خوراک وب (یک قالب داده است که به کاربران اجازه میدهد محتویاتی که بهطور مرتب بهروز میشوند را بهراحتی پیگیری کنند) واحدی را در مرکز صفحه اصلی نشان میدهد که ویدیوهایی که دوستان یک کاربر در گوگلپلاس بارگذاری کردهاند، نمایان میکند.
یک خوراک کانالی (channel feed) در سمت چپ صفحه وجود دارد که کاربران را به اشتراکگذاری کانالها و برنامههای یوتیوب محبوب خود ترغیب میکند که میتواند بهمعنای افزایش شبکههای تلویزیونی و همچنین کاربرانی باشد که کانالهای خود را در این سایت دارا هستند.
همچنین در ستون سمت چپ کلیدهای بزرگ فیسبوک و گوگلپلاس نیز وجود دارند؛ بنابراین کاربران میتوانند بهراحتی محتواهایی از این سایت ویدیویی را از طریق انتخاب شبکه اجتماعی خود ببینند و به اشتراک بگذارند.
در سمت راست نیز یک خوراک پیشنهادات (‘Recommendations’ feed) وجود دارد که ویدیوهایی را نمایان میکند که امکان دارد کاربران برمبنای تاریخچه اشتراکات و تماشای فیلمهای متداول خود خواهان آن باشند.
با این اوصاف یوتیوب جدید بیشتر شبیه به یک شبکه اجتماعی شده است تا یک سایت ویدیویی تک بعدی.