تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلویزیون دیجیتالی

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 17 آذرماه 1390  

 

راه‌اندازی آی.پی تی.وی در تهران، مشهد و تبریز

 
 

راه‌اندازی آی.پی تی.وی تا چند ماه آینده در تهران، مشهد و تبریز عملیاتی می‌شود. 

 
 

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران از راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی در سه شهر تهران، مشهد و تبریز با همکاری سازمان صدا و سیما تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی تمام محتوای اینترنتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

مقدمات راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی به عنوان یکی از سرویس‌های ACS – خدمات ارتباطی پیشرفته – از اواخر سال 88 در دستور کار شرکت مخابرات ایران قرار گرفت و پس از آن گفته شد که کانال‌های انتقال تصویر شبکه برای ارائه این سرویس آماده و مذاکرات با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای تولید محتوا بر روی این شبکه آغاز شده است.

سید مصطفی سید هاشمی نائب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در گفتگو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت راه‌اندازی این پروژه از همکاری با سازمان صدا و سیما خبر داد و تاکید کرد که IP-TV تا چند ماه آینده در تهران، مشهد و تبریز عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به شبکه گسترده فیبرنوری شرکت مخابرات ایران و سرمایه‌گذاری کلانی که در این بخش انجام گرفته است، اظهار داشت: تلویزیون اینترنتی را از طریق شبکه فیبرنوری پیاده سازی کرده‌ایم و به تدریج این پروژه در مابقی استان‌های کشور نیز راه‌اندازی خواهد شد.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه مخابرات در توسعه شبکه فیبرنوری به شدت فعال است گفت: با راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی تمامی محتواهای اینترنتی، ویدیو درخواستی – VOD – و انواع بازی‌های رایانه‌ای برای کاربران قابل استفاده خواهد بود. به این معنی که امکان استفاده از بازی‌های رایانه‌ای به صورت آنلاین برای مشترکان و کاربران فراهم شده و سایر کاربران از دیگر کشورها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

این در حالی است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طبق توافق‌های صورت گرفته با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز اجرای پروژه تلویزیون اینترنتی مبتنی بر شبکه باند وسیع را آغاز کرده که قرار است براساس این توافقات، سازمان صدا و سیما مسئولیت تولید محتوای این تلویزیون کابلی را عهده‌دار شود.

براساس اهداف مندرج در برنامه پنجم توسعه، تلویزیون کابلی باید تا پایان این برنامه در کشور راه‌اندازی شود که با توجه به اقدامات صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود این امر تا سال چهارم برنامه پنجم توسعه محقق و بیش از 7 میلیون نفر در کشور مشترک تلویزیون کابلی شوند.

پدیده جهانی تلویزیون اینترنتی فرصتی برای شرکت‌های مخابراتی در جهت استفاده بهتر از زیرساخت‌های خود برای ارسال ویدئو و محتوای دیجیتال روی شبکه‌های IP فراهم کرده و به همین دلیل امروزه بسیاری از سرویس‌دهندگان باند وسیع، ارائه سرویس‌های نوین تلویزیونی را روی شبکه‌های IP آغاز کرده‌اند.

در اکثر کشورها به علت توسعه باند وسیع و پیشرفت‌های چشمگیر در ارائه فناوریهایی چون ADSL+ 2 که توان پخش محتوای چند‌رسانه‌ای را با کیفیت بالا دارند بازار IP-TV پتانسیل بسیار خوبی برای رشد پیدا کرده است.

پخش دیجیتالی تلویزیون، ویدئو برطبق تقاضا، فیلم برطبق تقاضا که کاربران از یک" بانک فیلم" فیلم مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند، برنامه‌ها و محتواهای ذخیره ‌شده‌ای که لزومی به مشاهده بهنگام آنها نیست و کاربر می‌تواند آنها را دانلود و سپس مشاهده کند، سرویس‌های تلفنی گوناگون، دسترسی به اینترنت و آموزش از راه دور از جمله کاربردهای IP-TV عنوان شده که قرار است همگام با دیگر کشورها در ایران نیز راه‌اندازی شود.

آی.پی تی.وی چیست؟

خبرآنلاین - IPTV یا Internet Protocol Television، یک فن‌آوری برای پخش برنامه‌های تلویزیونی بر بستر شبکه‌ کامپیوتری است.

اولین و مهم‌ترین حاصل استفاده از این فن‌آوری بالا رفتن کیفیت تصاویر تلویزیونی و کاهش هزینه‌های پخش برنامه‌هاست.

در این فن‌آوری بیننده می‌تواند در نحوه اجرای برنامه‌ها دخل و تصرف داشته باشد. در تلویزیون‌ها کابلی قدیمی بیننده فقط گیرنده یک سری امواج رادیویی است که شرکت‌های تلویزیونی تولید می‌کنند. اما برای مثال با استفاده از IPTV کاربر می‌تواند علاوه بر تصاویر ویدئویی داده‌های دیجیتالی دیگری را نیز دریافت کند.

برای توضیح دقیق‌تر این فن‌آوری بیایید نگاهی به مفهوم IP یا Internet Protocol بیندازیم که محور و بستر اصلی IPTV را تشکیل می‌دهد.

پروتکل اینترنت یا Internet Protocol در حقیقت زبان استاندارد ارتباطی کامپیوتر در شبکه‌های کامپیوتری امروزی است. در اینترنت نیز مانند هر شبکه‌‌ای، زبان رایج IP است.

حاصل استفاده از این پروتکل، این است که تمام دستگاه‌هایی که قرار است به یک شبکه متصل شوند زبان مشترکی دارند؛ از لپ‌تاپ و موبایل گرفته تا تلویزیون. در فن‌آوری IPTV نیز از همین زبان برای ارتباط با مرکز تولید محتوای تلویزیون استفاده می‌شود.

حاصل استفاده از بستر اینترنت برای پخش برنامه‌ها، امکان ارسال داده‌های دیگر علاوه بر تصاویر برنامه‌هاست. از این طریق به دلیل بالا بودن پهنای باند و سرعت، اطلاعات نظیر زمان پخش برنامه‌ها، تبلیغات چندرسانه‌ای و اخبار روزانه نیز قابل ارسال به گیرنده است.

دستگاه‌های تلویزیونی سازگار با IPTV نیز با تلویزیون‌های قدیمی تفاوت ساختاری دارد. علاوه بر این بعضی دستگاه‌های مجزا نیز قادر به دریافت برنامه‌ها از طریق IPTV و پخش آن برروی تلویزیون‌های قدیمی هستند.

در اینجا باید به این نکته اشاره کرد که IPTV با تلویزیون‌های اینترنتی که به Steaming Internet Television معروف هستند تفاوت دارد. تلویزیون‌های اینترنت برروی اینترنت و با اتصال به سرور‌های اینترنتی یک سایت یا شرکت کار می‌کنند. در حالی که خطوط ارتباطی IPTV توسط شرکت‌های تلویزیونی و فقط برای همین امر ایجاد می‌شوند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed