تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: موسیقی

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 19 آبانماه 1390  

 

وداع سی.دی با موسیقی تا پایان سال ۲۰۱۲

 
 

شرکتهای تهیه کننده موسیقی تصمیم گرفتند که تولید آلبوم روی CD را تا پایان سال 2012 متوقف و محتواهای موسیقی را تنها از راه فروشگاههای آنلاین عرضه کنند.  

 
 

شرکتهای تهیه کننده موسیقی تصمیم گرفتند که تولید آلبوم روی CD را تا پایان سال 2012 متوقف و محتواهای موسیقی را تنها از راه فروشگاههای آنلاین عرضه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از نوارهای کاست، نوارهای ویدیو و فلاپی دیسکها اکنون نوبت CD رسیده است تا از گردونه دنیای چندرسانه ای خارج شود.

دیسکهای حافظه نوری (CD) قدیمی تر از آن چیزی هستند که بتوان فکر کرد به طوری که قدمت آنها به دهه 60 می رسد.

تولید آنها با پروژه هایی آغاز شد که در ذهن پیشگامانی چون شرکت "پایونر"، سونی و فیلیپس شکل گرفت. هرچند تنها از آغاز دهه 80 بود که اولین دستگاه CD ROM کارآمد و قابل استفاده به بازار عرضه شد.

بنابراین فناوری CD از یک سو قدیمی تر از آن چیزی است به نظر می رسد و از سوی دیگر برای بسیاری از کاربردها برای مثال ذخیره و انتقال محدود اطلاعات همچنان جوان است.

عمر متوسط این دستگاه نوری بین 25 تا 50 سال است. این درحالی است که CD ها نسبت به خراش و بسیاری دیگر از آسیبها حساس هستند و همچنین استفاده مداوم و حمل تعداد بالای آنها نیز مشکلاتی را برای کاربر به وجود می آورد.

به همین دلیل شرکتهای تهیه کننده موسیقی تصمیم گرفته اند به طور قطعی تولید موسیقی بر روی CD را تا پایان سال 2012 متوقف کنند و محتواهای موسیقی خود را تنها از طریق سرویسهای دیجیتالی برای مثال "آی- تیونز" ارائه کنند.

براساس گزارش وب نیوز، در حقیقت به نظر می رسد در عصر مدرنی که در آن علاوه بر رایانه های شخصی، تلفنهای همراه هوشمند، تبلتها و پخش کننده های MP3 نیز وجود دارند حمل دستگاههای سخت افزار پخش کننده CD برای مصرف کنندگان دشوار باشد. همین مسئله موجب شده است که فروش محتواهای در فرمت دیسک نوری کاهش یابد.

از سویی دیگر، ترک این فرمت به تهیه کنندگان اجازه می دهد که تاحد قابل توجهی در هزینه ها و زمان صرفه جویی کنند و مجبور نباشند بودجه ای را برای تضمین عرضه تجاری، توزیع مناسب و انبار CD ها اختصاص دهند.

بی شک این امر موجب نابودی فروشگاههای کوچکی می شود که تنها از راه فروش CD کسب درآمد می کنند اما در عوض موجب می شود که شرکتهایی چون آمازون و اپل منافع بسیاری از این تصمیم به دست آورند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed