پیشبینی شده است که در سال 2011 میلادی شبکههای اجتماعی در اینترنت از محل آگهیهای تبلیغاتی بیش از 5 میلیارد و 500 میلیون دلار درآمد کسب کنند که از رشد 55.6 درصدی نسبت به سال گذشته نشان دارد.
به گزارش ایسنا در اروپای شرقی، بیش از نیمی از این درآمد برای شبکه اجتماعی فیس بوک تخمین زده شده و پس از آن توییتر و گوگل قرار دارند.
همچنین با ادامه روند افزایشی در استفاده از شبکههای اجتماعی در میان کاربران در سراسر جهان، پیشبینی شده تا سال 2013 میلادی درآمد حاصل از تبلیغات شبکههای اجتماعی از مرز 10 میلیارد دلار هم عبور کند.
هماکنون سایتهای شبکههای اجتماعی، بعد از پرتالهای بزرگی مثل یاهو و گوگل، به پراستفادهترین سرویسهای خدماتی اینترنت تبدیل شدهاند.
هرچند به عقیده گردانندگان این شبکهها، هدف از راهاندازی این سایتها جنبه تجاری و تبلیغاتی آن است، اما کارشناسان بر این عقیدهاند که در پس اینگونه شبکهها، اهداف سیاسی دولتها و سرویسهای اطلاعاتی آنان برای تاثیرگذاری و هدایت مردم در کشورهای مختلف نهفته است.