بر اساس یافته های موسسه Pew Internet استفاده از ایمیل و جستجوی اینترنتی مجددا ًبه مهم ترین فعالیت کاربران اینترنت مبدل شده اند.
به گزارش فارس به نقل از سرچ انجین لند، در حالی که در سال 2002 حدود 93 درصد از کاربران اینترنت از آن برای تبادل ایمیل استفاده می کردند در سال 2011 هم این رقم 92 درصد است. استفاده از موتور جستجوها که در سال 2002 معادل 85 درصد بوده هم اکنون به 92 درصد رسیده و رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
اما رتبه سوم به کسب اخبار و اطلاعات اختصاص دارد. این رقم در سال 2002 معادل 68 درصد و در سال 2011 معادل 76 درصد بوده است. رتبه چهارم هم با 71 درصد به خرید آنلاین مربوط می شود.
در سال 2002 تنها 61 درصد از کاربران اینترنت از آن برای خرید کالا استفاده می کردند.
تحول اساسی در استفاده از اینترنت به کاربران شبکه های اجتماعی برمی گردد. در سال 2002 چنین فعالیتی در اینترنت وجود نداشت و در سال 2004 یعنی سال آغاز فعالیت شبکه های اجتماعی تنها 11 درصد از کاربران اینترنت از این شبکه ها استفاده می کردند، اما هم اکنون به 65 درصد رسیده است.
البته برخی تحلیل گران معتقدند ناامنی و سوءاستفاده های بی شمار از این شبکه ها ممکن است در آینده از تعداد کاربران آنها بکاهد.
از میان کاربران اینترنت 61 درصد به طور روزانه از ایمیل استفاده کرده و 59 درصد هم به طور روزانه از موتورهای جستجو استفاده می کنند. این ارقام در سال 2002 به ترتیب 49 و 29 درصد بوده است.