تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: شنبه، 22 مردادماه 1390  

 

اپل، «ثروتمندترین کمپانی» جهان با ۳۳۷ میلیارد دلار سرمایه

 
 

کمپانی اپل، تولیدکننده بزرگ محصولات انقلابی کامپیوتری، در سی‌وپنجمین سال عمر خود با به حاشیه راندن همه کمپانی‌های غول دنیا در همه حوزه‌های بزرگ پول‌ساز، ثروتمندترین و ارزشمندترین کمپانی موجود در جهان شد. 

 
 

دویچوله - کمپانی اپل، تولیدکننده بزرگ محصولات انقلابی کامپیوتری، در سی‌وپنجمین سال عمر خود با به حاشیه راندن همه کمپانی‌های غول دنیا در همه حوزه‌های بزرگ پول‌ساز، ثروتمندترین و ارزشمندترین کمپانی موجود در جهان شد.

اپل که در سال ۱۹۷۶ توسط استیو جابز پایه‌گذاری شد، حالا در سال ۲۰۱۱ با کنار زدن اگزون موبیل، غول نفتی آمریکا، عنوانی را از آن خود کرده که پیش از این کمپانی‌های دیگری نظیر مایکروسافت و جنرال‌الکتریک در اختیارش داشتند.

از سال ۲۰۰۵ تا کنون، این عنوان در اختیار اگزون موبیل بوده. پترو چاینا، بزرگ‌ترین کمپانی چینی در حوزه انرژی و پترو براس، کمپانی نفتی برزیلی، از دیگر رقبای جدی اپل برای کسب عنوان «ثروتمندترین کمپانی جهان» بوده‌اند. به همین خاطر می‌توان این رکورد اپل را سبقت تاریخی نوآوری‌های تکنولوژیک از کمپانی‌های نفتی و غول‌های‌ حوزه انرژی در جهان دانست.

این ارزش سهام کمپانی اپل است که امروز نشان می‌دهد از همه رقبای جهانی خود پیشی گرفته است. به‌رغم سقوط ارزش سهام در هفته‌های اخیر در بازارهای بورس جهان، هر سهم این کمپانی نزدیک به ۳۶۴ دلار ارزش دارد و سرمایه تجاری آن چیزی در حدود ۳۳۷ میلیارد دلار برآورد شده است.

اپل سال گذشته، با سبقت گرفتن از مایکروسافت، تبدیل به بزرگ‌ترین، قدرتمندترین و موثرترین بازیگر حوزه فن‌آوری در آمریکا شد و حالا کمپانی استیو جابز که ۱۵ سال پیش برای بقا می‌جنگید و با شرایطی دشوار روبرو شده بود، در صدر جایگاه کمپانی‌های متمول دنیا قرار گرفته است.

اپل؛ متمول‌تر از دولت آمریکا

اپل در دهه ۱۹۹۰ رو به افول بود، تا این‌که در سال ۱۹۹۷ با بازگشت دوباره استیو جابز به این کمپانی‌که با ارائه محصولاتی بی‌نظیر همراه بود، دوباره احیا شد و با شتابی فزاینده تا امروز، چنان پیش رفته که هیچ کمپانی تکنولوژیک دیگری توان رقابت با آن را ندارد.

در شرایطی که دولت آمریکا با بحران افزایش سقف بدهی‌ها روبرو است، خبری درباره کمپانی اپل چشم اقتصاد جهان را خیره کرد: اپل حتی از دولت آمریکا هم نقدینگی بیشتری در اختیار دارد. بر اساس گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا، ذخایر نقدی دولت این کشور که متمول‌ترین دولت جهان است، ۷۳/۸ میلیارد دلار است، در حالی که این رقم در پایان ماه ژوئن برای کمپانی اپل، بزرگ‌ترین کمپانی تکنولوژیک موجود در جهان ۷۶/۲ میلیارد بوده است.

تنها در سه ماه گذشته، اپل بیش از ۳۰ میلیارد دلار درآمد داشته و ۹/۳ میلیون دستگاه آی‌پد و ۲۰/۳ میلیون دستگاه آی‌فون فروخته است. به این ترتیب در سه ماه گذشته سود اپل نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۵ درصد افزایش یافته است. در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ در حالی که جهان با بحران شدید اقتصادی دست به گریبان بود، درآمد اپل ۵۲ درصد افزایش یافت و به ۶۵ میلیارد دلار رسید.

راز موفقیت: «سس محرمانه» و جادوی استیو جابز

موفقیت اپل از زمانی در روندی همواره فزاینده و در سیری اکیدا صعودی قرار گرفت که برنامه‌ریزی‌های استراتژیک خود را تغییر داد. اپل حالا بر اساس نیاز کاربران و تقاضای موجود در بازار برنامه‌ریزی نمی‌کند. اپل برای کاربران جهان نیازهای جدید تعریف می‌کند.

استراتژی‌های اپل و «سس محرمانه»ای که کمپانی بر اساس آن اداره می‌شود، از عوامل اصلی این موفقیت همواره فزاینده‌اند. «سس محرمانه» همان منشا طراحی‌های بی‌نظیر و هوش‌ربای محصولات اپل است که استیو جابز از آن با عنوان «هنر و تکنولوژی لیبرال» یاد می‌کند.

آی‌فون، گوشی هوشمند این کمپانی و آی‌پد، تبلت جادویی استیو جابز که پیش‌بینی می‌شود فروش آن تا پایان سال ۲۰۱۱ به ۴۴ میلیون دستگاه برسد، نشان داد که چگونه این کمپانی می‌تواند محصولاتی انقلابی به جهان عرضه کند و در چشم‌بهم‌زدنی همه دنیا را وسوسه کند که یکی از آنها را تهیه کنند.

گذشته از این، آن‌طور که برایان مارشال، تحلیلگر اقتصاد تکنولوژی به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفته «اپل سودی به سرمایه‌گذاران خود می‌دهد که پیش از این هرگز دیده نشده بود.»

اما چرا رقابت با اپل تقریبا غیرممکن است؟ بن باجارین، تحلیلگر دنیای فن‌آوری در مجله تایم می‌نویسد: «اپل در واقع متشکل از چهار کمپانی مستقل است: بخش نرم‌افزار، بخش سخت‌افزار، بخش خدماتی و بخش خرده‌فروشی از طریق اپل استور. اکثر کمپانی‌های تکنولوژیک حداکثر می‌توانند در یک یا دو بخش از آنها موفق عمل کنند، در حالی که در اپل هر چهار بخش به‌طور هارمونیک مشغول کارند.»

رشد اپل با رشد کمپانی‌های نفتی قابل مقایسه نیست. اپل مانند اگزون موبیل وابسته به بهای نفت و اکتشاف میادین جدید نفتی نیست. آن‌چه این کمپانی را به این‌جا رسانده، فقط و فقط نوآوری‌های تکنولوژیک است و ساخت ابزارهایی که مردم برای داشتن‌اش به هر دری می‌زنند؛ فارغ از این‌که جهان گرفتار رکود اقتصادی باشد یا نه، اپل مشتری‌های خاص خود را در سراسر جهان خواهد داشت. مشتری‌هایی چنان پروپاقرص، که اپل را به جایگاه «ثروتمندترین کمپانی موجود در جهان» رسانده‌اند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed