تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: جمعه، 21 مردادماه 1390  

 

جوانان با شبکه‌های اجتماعی، «خودشیفته‌» اما «معاشرت‌پذیرتر» می‌شوند

 
 

محققان می‌گویند: رسانه‌های اجتماعی دارای معایب و مزایایی برای کودکان هستند؛ بنابراین والدینی که فقط مخفیانه سعی در کنترل کارهای کودکانشان دارند، زمان خود را هدر می‌دهند.  

 
 

محققان می‌گویند: رسانه‌های اجتماعی دارای معایب و مزایایی برای کودکان هستند؛ بنابراین والدینی که فقط مخفیانه سعی در کنترل کارهای کودکانشان دارند، زمان خود را هدر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به گفته محققان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، هیچ کس قادر نیست این موضوع را تکذیب کند که شبکه‌های اجتماعی، دورنمای تعامل اجتماعی مخصوصا در میان جوانان را تغییر می‌دهند.

محققان در حال حاضر، بررسی پژوهش‌های روانشناسی که هر دو، جنبه‌های مثبت و منفی استفاده از شبکه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد را آغاز کرده‌اند و معتقدند شبکه‌های اجتماعی می‌توانند هم به کودکان کمک کنند و هم به آنها آسیب برسانند.

محققان عوارض جانبی بالقوه شبکه‌های اجتماعی را نیز تشریح کرده‌اند : نوجوانانی که از فیس‌بوک استفاده می‌کنند بیشتر، تمایلات «خودشیفتگی» از خود نشان می‌دهند؛ همچنین جوانانی که حضور پا برجایی در فیس‌بوک دارند، علائم بیشتری از اختلالات روانی از جمله رفتارهای ضد اجتماعی، هیجان بی‌دلیل و زیاد و تمایلات پرخاشگرانه دارند.

استفاده روزانه بیش از حد از رسانه و تکنولوژی اثری منفی بر روی سلامتی تمام کودکان و نوجوانان می‌گذارد؛ چرا که آنها را مستعد ابتلا به اضطراب، افسردگی و دیگر اختلالات روانی و همچنین بسیار حساس نسبت به مشکلات سلامتی در آینده می‌سازد.

فیس‌بوک می‌تواند موجب حواس پرتی کودکان هم بشود و بر یادگیری آنها اثری منفی بگذارد.

تحقیقات در این زمینه نشان داده است که دانش‌آموزان مقطع دبیرستان و دانشجویان دانشگاه‌ها که حداقل یک بار در هر 15 دقیقه فیس بوک را باز بینی می‌کنند در طول دوران تحصیل خود نمرات پایین‌تری را کسب می‌کنند.

اما شبکه‌های اجتماعی با همه این آسیب‌ها، به گفته محققان اثرات مثبت هم در پی دارند: جوانانی که زمان بیشتری را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند، همدلی مجازی بهتری را نسبت به دوستان آنلاین خود نشان می‌دهند.

شبکه اجتماعی آنلاین می‌تواند به نوجوانان درونگرا در یادگیری این که «چگونه پشت صفحه‌های نمایش ایمن مختلف، از گوشی‌های هوشمند دو اینچی گرفته تا لپ‌تاپ 17 اینچی به معاشرت بپردازند» کمک کند؛ بنابراین اگر والدین بخواهند برای کنترل شبکه اجتماعی فرزندان خود از برخی برنامه‌های کامپیوتری استفاده کنند، زمان خود را هدر داده‌اند. فرزند آنها در عرض چند دقیقه راه حلی برای آن پیدا می‌کنند.

والدین باید بیشتر درمورد تکنولوژی مناسب با آنها صحبت و در این زمینه برایشان اعتماد ایجاد کنند، به طوری که هر زمان مشکلاتی از قبیل انجام رفتارهای خودخواهانه یا دیدن یک تصویر نگران‌کننده پیش آید، فرزند در مورد آن با والدین خود صحبت کند.

محققان والدین را تشویق می‌کنند که به ارزیابی کارهای فرزندانشان در سایت‌های شبکه اجتماعی بپردازند و محتوای نامناسب و یا ارتباطات نامناسب با افرادی که به نظر مشکل‌زا می‌رسند را از بین ببرند.

همچنین نیاز است که والدین به گرایش های آنلاین و آخرین تکنولوژیها، وب‌سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی که کودکان از آنها استفاده می کنند، توجه داشته باشند.

ارتباط ، معمای والدین است. آنها باید با فرزندان خود گفت‌وگو کنند و یا به جای این کار به حرف های آنها گوش دهند.

نسبت گوش دادن به گفت‌وگو کردن باید حداقل پنج به یک باشد. باید یک دقیقه صحبت و پنج دقیقه گوش کرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed