یک روز پس از راه اندازی یک سایت توسط گوگل برای تشویق کاربران سرویس های ایمیل ثالث برای مهاجرت به جیمیل، مایکروسافت یک ویدیوی تبلیغاتی طراحی کرده و در آن سوءاستفاده ها و ضعف های جیمیل را به تمسخر گرفته است.
به گزارش فارس به نقل از اینترنت ویک، این ویدیو اولین بار در یکی از همایش های سالانه مایکروسافت به نمایش درآمده است. این آگهی که در ابتدا و بخش پایانی همراه با شعر و موسیقی است مردی را نشان می دهد که وظیفه تحویل دادن محتوای نامه های تبادل شده در جیمیل را در عمل بر عهده دارد.
ویدیوی یاد شده نشان می دهد که اگر قرار باشد بر مبنای سیستم تبلیغاتی AdWords گوگل، واقعاً محتوا یا بسته هایی تحویل کاربران جیمیل شود نتیجه کار تا چه حد مضحک خواهد بود. در این آگهی چنین القا می شود که این سیستم تبلیغاتی بسیار مکانیکی و غیرهوشمند عمل می کند و آگهی هایی که برای کاربران نمایش می دهد در عمل هیچ ارتباطی با سلائق و نیازهای آنها ندارد.
گفتنی است که سیستم تبلیغاتی AdWords جیمیل با بررسی محتوای ایمیل های ارسالی و دریافتی کاربران خود آگهی های متنی را برای آنها به نمایش درمی آورد.
در این آگهی همچنین به ظرافت از بررسی محتوای ایمیل کاربران توسط جیمیل بدون کسب اجازه از آنها و نقض حریم شخصی کاربران انتقاد شده است.
در پایان این اگهی این پیام درج می شود: ایمیل شما به خود شما مربوط است، اما گوگل آن را به نفع کسب و کار دیگران به خدمت گرفته است. با استفاده از آفیس 365 راه حلی بهتر برای کسب و کارتان بیابید.
سرویس آنلاین مایکروسافت 365 که فعلا به طور آزمایشی راه اندازی شده امکانات نرم افزارهایی مانند Exchange e-mail و Lync پلاتفروم ارتباطی مایکروسافت را در خود دارد.