در حالی که شبکه اجتماعی گوگل موسوم به گوگل پلاس در چند روز اول راه اندازی به علت کنجکاوی و ذوق زدگی برخی کاربران با استقبال مواجه شده بود، در روزهای اخیر شاهد کاهش ترافیک بازدیدکنندگان بوده است.
به گزارش فارس به نقل از کریستین پست، گوگل مدعی شده بود در سه هفته اخیر حدو 20 میلیون نفر کاربر گوگل پلاس شده اند، اما بعد از استقبال اولیه استقبال از این سرویس گوگل کاهش یافته و به نظر نمی رسد گوگل در این زمینه بتواند موفقیت چندانی کسب کند.
بررسی های آماری موسسه Experian Hitwise نشان می دهد که در روزهای اخیر ترافیک بازدیدکنندگان گوگل پلاس بیش از 3 درصد کاهش یافته است . در کنار کاهش تعداد بازدیدکنندگان مدت زمانی که کاربران در این شبکه اجتماعی صرف می کنند هم کمتر شده است.
در حالی که دو هفته قبل 1.86 میلیون نفر از امریکا وارد این سرویس شده و از آن بازدید کرده بودند این رقم در هفته گذشته به 1.79 میلیون نفر کاهش یافته است. مدت زمان حضور در این سرویس شبکه های هم از رقم 5 دقیقه و 50 ثانیه به رقم 5 دقیقه و 15 ثانیه کاهش یافته است.
با توجه به اعمال محدودیت گوگل در زمینه ثبت نام در این سایت، حذف شناسه های کاربری با نام مستعار و سابقه بد این شرکت در حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران به نظر نمی رسد گوگل پلاس به تجربه موفقی برای گوگل مبدل شود.
گوگل قبلا سرویس مشابهی به نام گوگل ویو را هم راه اندازی کرده بود که چندان مورد توجه قرار نگرفت. کارشناسان می گویند با توجه به حضور دیرهنگام گوگل در بازار شبکه های اجتماعی این شرکت شانس زیادی برای موفقیت ندارد.