تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلویزیون

تاریخ ارسال: شنبه، 1 مردادماه 1390  

 

تلویزیون‌های سیاه سفید، رنگ خواب‌ها را می‌دزدند!

 
 

نتایج تازه ترین بررسیهای محققان ژاپنی نشان می دهد که تلویزیونهای سیاه و سفید قدیمی موجب می شوند که افراد کمتر خوابهای رنگی ببینند. 

 
 

نتایج تازه ترین بررسیهای محققان ژاپنی نشان می دهد که تلویزیونهای سیاه و سفید قدیمی موجب می شوند که افراد کمتر خوابهای رنگی ببینند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج گزارشی با عنوان "تفاوتهای سن در خوابهای رنگی" که در مجله علمی "انجمن روانشناسی آمریکا" منتشر شده است، نشان می دهد که تلویزیونهای سیاه و سفید بیش از آنچه که تاکنون تصور می شد با نسلهای گذشته در ارتباط هستند. به طوریکه حتی خوابها و رویاهای این افراد نیز تحت تاثیر این نوع تلویزیونها قرار دارد.

این بررسیها نشان می دهد که تنها یک پنجم افراد بالای 60 سال رویاهای روشن و واضحی دارند. درحالی که 80 درصد افراد زیر 30 سال تائید کردند که خوابهای آنها مملو از رنگهای مختلف است.

این گزارش توضیح می دهد: "زمانی که ما از دانشجویان پرسیدیم که آیا خوابهای رنگی می بینند بیشتر آنها پاسخ دادند که خوابهایشان کاملا مثل زندگی روزانه رنگی است. درحالی که تحقیق بر روی افراد سالمند نشان داد که اکثریت آنها خوابهای سیاه و سفید می بینند."

براساس گزارش تایمز هند، این دانشمندان اظهار داشتند که علت این مسئله می تواند به تجربه تماشای تلویزیونهای رنگی و یا سیاه و سفید بستگی داشته باشد. هرچند برای یافتن توضیحی برای این پدیده، تلویزیون به تنهایی نمی تواند نقش داشته باشد.

این محققان به منظور دستیابی به این نتایج، با بیش از هزار و 300 نفر در دو نوبت در سالهای 1993 تا 2009 مصاحبه کردند.

نتایج این بررسیها تایید کرد که الگوی غالب رویاهای افراد 20، 30 و 40 ساله رنگی و الگوی خوابهای افراد بالای 60 سال سیاه و سفید است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed