تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: شنبه، 1 مردادماه 1390  

 

ضرورت تفکیک رپورتاژ‌آگهی‌ها از مطالب تولیدی تحریریه‌‌ رسانه‌ها

 
 

مدیر‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تفکیک و مجزا شدن بخش "رپورتاژ‌آگهی " رسانه‌ها از مطالب تولیدی تحریریه رسانه‌ها و مطبوعات شد. 

 
 

خبرگزاری فارس - مدیر‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تفکیک و مجزا شدن بخش "رپورتاژ‌آگهی " رسانه‌ها از مطالب تولیدی تحریریه رسانه‌ها و مطبوعات شد.

پدرام پاک‌آیین در گفت‌وگو با فارس‌ درباره درج رپورتاژ‌آگهی از فیلم «خماری2» توسط یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار و یکی از خبرگزاری‌ها با وجود محتوای غیراخلاقی و مستهجن این فیلم اظهار داشت: لازم است مصادیقی که به آن اشاره کردید توسط کارشناسان اداره‌کل مطبوعات داخلی بررسی و احصاء شود.

وی ادامه داد: در صورت لزوم این موارد در هیئت نظارت بر مطبوعات مطرح می‌شود و چنانچه تخلفی در این خصوص احراز شود که بر خلاف قانون مطبوعات مطلبی منتشر شده باشد، قطعا تذکر لازم و برخورد قانونی با رسانه متخلف انجام خواهد شد.

اهمیت رپورتاژ‌آگهی از خود آگهی و تبلیغات بیشتر است

مدیر‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتشار برخی رپورتاژ‌آگهی‌ها در رسانه‌ها و عدم توانایی مخاطبان در تفکیک این نوع از آگهی‌ها از تبلیغات مرسوم رسانه‌ای خاطرنشان کرد: از منظر کار حرفه‌ای، اهمیت رپورتاژ‌آگهی یا همان "گزارش‌‌آگهی " از خود آگهی و تبلیغات بیشتر است به این دلیل که در رپورتاژ‌آگهی از قالب‌های رسانه‌ای و خبری استفاده می‌شود.

پاک‌آیین تصریح کرد: اعتماد مخاطبان رسانه‌ها به رپورتاژ‌آگهی به دلیل ارتباطی که بین این حوزه با مواضع رسانه‌ها برقرار می‌شود، بیشتر از آگهی و تبلیغات است لذا اهمیت و تأثیرگذاری رپورتاژ‌ آگهی‌ها نیز بیشتر و برجسته‌تر می‌شود.

وی با خطاب قرار دادن رسانه‌ها در خصوص انتشار رپورتاژ‌آگهی‌ها متذکر شد: توصیه ما به مطبوعات و رسانه‌ها این است که از نقطه نظر حرفه‌ای، بخش رپورتاژ‌آگهی‌های خود را از مطالب اصلی تحریریه نشریه یا رسانه خود تفکیک کنند.

لزوم دقت رسانه‌ها در نحوه درج رپورتاژ‌آگهی

مدیر‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: رسانه‌ها و مطبوعات اگر قصد انتشار رپورتاژ‌آگهی دارند باید در صفحه‌آرایی و چینش مطالب خود حتما به گونه‌ای این مطالب را منتشر کنند که مخاطبان بتوانند به راحتی رپورتاژ‌آگهی بودن آن را تشخیص دهند؛ یعنی در بالای صفحه، عنوان رپورتاژ‌آگهی درج شود تا مخاطب این مطالب را با مطالب اصلی نشریه یا سایر تولیدات رسانه خلط نکند.

پاک‌آیین در خاتمه تصریح کرد:‌ خلط حوزه تبلیغات و آگهی‌ها با مطالبی که توسط تحریریه‌ها تولید می‌شود، تهدیدی برای رسانه‌ها در اعتمادسازی مخاطبان محسوب می‌شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed