تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: جمعه، 31 تیرماه 1390  

 

ابراز نگرانی روزنامه‌نگاران از گوگل‌پلاس

 
 

در بحبوحه‌ی اقبال عمومی به "گوگل ‌پلاس" و امکانات تازه‌ای همچون امکان ویدیو چت گروهی، امکان دسته‌بندی ساده‌ی دوستان در حلقه‌های مجزا و پروتکل‌های آزادی که امکان نوشتن برنامه‌های تازه برای این شبکه‌ی اجتماعی را بسیار آسان کرده است، نگرانی‌هایی هم درباره‌ی امنیت این سرویس تازه‌ی گوگل وجود دارد. 

 
 

در بحبوحه‌ی اقبال عمومی به "گوگل ‌پلاس" و امکانات تازه‌ای همچون امکان ویدیو چت گروهی، امکان دسته‌بندی ساده‌ی دوستان در حلقه‌های مجزا و پروتکل‌های آزادی که امکان نوشتن برنامه‌های تازه برای این شبکه‌ی اجتماعی را بسیار آسان کرده است، نگرانی‌هایی هم درباره‌ی امنیت این سرویس تازه‌ی گوگل وجود دارد.

به گزارش ایسنا، کمی پیش‌تر "کمیته حمایت از خبرنگاران" با انتشار مطلبی در وب‌سایت خود نسبت به حفره‌های امنیتی "گوگل پلاس" ابراز نگرانی کرده بود.

این سازمان مدافع حقوق روزنامه‌نگاران به‌ویژه از خبرنگارانی که در کشورهایی با نظام‌های سرکوب‌گر و تحت کنترل زندگی‌می‌کنند، خواسته است تا با احتیاط بیش‌تری در این شبکه‌ی اجتماعی تازه فعالیت کنند.

بنا بر اظهارات کمیته‌ی حمایت از خبرنگاران، شرکت‌های اینترنتی جوان و جاه‌طلب گاهی حواس‌شان چندان به اهمیت حفظ حریم شخصی برای کاربران در نقاط بحران‌زده نیست.

این نهاد خبرنگاران می‌افزاید که بخش مربوط به تنظیمات حریم شخصی محصولات آن‌ها، گاه با حفره‌های امنیتی جدی مواجه است.

این سازمان مدافع حقوق و امنیت روزنامه‌نگاران می‌گوید بسیاری از گفت‌وگوهای خبرنگاران کشورهای سرکوب‌گر با شاهدان عینی، از طریق ای‌میل و مسنجر صورت می‌گیرد و در بسیاری موارد این شاهدان مایل نیستند نام واقعی آن‌ها افشا شود.

از نظر این نهاد، اگر امنیت مکالمات ای‌میلی و چت‌ها بالا نباشد و اسامی این افراد به دلیل ارتباط‌های ای‌میلی، در سرویس تازه ظاهر شود، ممکن است هم برای آن‌ها و هم خبرنگاران مشکلات امنیتی جدی به بار بیاورد.

کمیته حمایت از خبرنگاران به ویژه به تجربه‌ی قبلی شرکت گوگل یعنی سرویس "گوگل‌باز" اشاره دارد که حفره‌های امنیتی جدی داشته است.

"گوگل‌باز" تمامی لیست ای‌میلی کاربران را به طور خودکار در معرض دید سایر کاربران قرار داده و امکانات تنظیم حریم شخصی آن بسیار پایین و ابتدایی بوده است.

مدیران و مسوولان پروژه‌ی تازه‌ی گوگل اما این‌بار به این حفره امنیتی دقت کرده‌اند و "گوگل پلاس" برخلاف "گوگل باز" همه‌ی اعضای لیست کاربران را به طور خودکار اضافه نمی‌کند.

شرکت گوگل با همه‌ی سرویس‌های زیرمجموعه‌اش، تا به حال بالاترین میزان رشد را میان شرکت‌های اینترنتی داشته است. با این‌حال فیس‌بوک با بیش از هفتصد میلیون کاربر در سراسر جهان، بیشترین میزان رشد و محبوبیت را در میان شبکه‌های اجتماعی دارد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed