تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وب اجتماعی

تاریخ ارسال: شنبه، 25 تیرماه 1390  

 

رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی آنلاین و کسب‌وکارهای کوچک

 
 

رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی فضای مجازی در سال‌های اخیر، دنیای تجارت و بازاریابی را تحت تأثیر قرار داده‌اند. آمارها نشان می‌دهد در میان شیوه‌های گوناگون بازاریابی آنلاین، به‌کارگیری انواع مختلف رسانه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر رو به‌رشد بوده است. 

 
 

محمدمهدی مولایی - رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی فضای مجازی در سال‌های اخیر، دنیای تجارت و بازاریابی را تحت تأثیر قرار داده‌اند. آمارها نشان می‌دهد در میان شیوه‌های گوناگون بازاریابی آنلاین، به‌کارگیری انواع مختلف رسانه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر رو به‌رشد بوده است.

یکی از جدیدترین آمارها در این حوزه را امریکن اکسپرس اوپن (American Express OPEN) به‌تازگی منتشر کرده است. این آمار بخشی از پژوهشی است که در ده سال گذشته به‌طور منظم هر سال دوبار درباره کسب‌وکارهای کوچک (Small Businesses) در امریکا انجام می‌شود.

در جدیدترین نوبت این پژوهش پیمایشی، از ۷۲۸ نفر از مدیران یا صاحبان شرکت‌های کوچک (با تعداد کارکنان کمتر از ۱۰۰ نفر) به‌عنوان نمونه به‌صورت تلفنی درباره انواع شیوه‌هایی که برای بازاریابی در فضای مجازی به‌‌کار می‌برند پرسیده شده است.

نتایج نشان دهنده‌ افزایش استفاده از انواع مختلف رسانه‌های اجتماعی است. در بهار سال ۲۰۱۱ حدود ۴۴ درصد کسب‌وکارهای کوچک امریکا از انواع مختلف رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.


تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین

در این گزارش مهم‌ترین شیوه‌های بازاریابی اینترنتی به‌کارگیری وب‌سایت برای شرکت، بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو، ارسال ایمیل‌های گروهی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی آنلاین، تبلیغاتِ پرداخت به ازای کلیک، تبلیغاتِ بنری، تبلیغاتِ پاپ‌آپ، استفاده از وبلاگ‌ها و پادکست‌ها برشمرده شده‌اند.

آمارها نشان می‌دهند به‌کارگیری همه‌ این تاکتیک‌های بازاریابی در سه سال گذشته رشد داشته است (آمار کامل رشد هر کدام از شیوه‌های بازاریابی آنلاین در جدول شماره ۱ نشان داده شده است).

در این میان بیشترین افزایش استفاده مربوط به انواع رسانه‌های اجتماعی است. استفاده از انواع شبکه‌های اجتماعی آنلاین که در سال ۲۰۰۹ در حدود ۱۵ درصد بوده است، در کمتر از دو سال به حدود ۳۵ درصد رسیده که رشدی بیش از دو برابر را نشان می‌دهد. استفاده شرکت‌ها از وبلاگ‌ها هم در دو سال گذشته از سه درصد به حدود ۱۲ درصد رسیده که نشان‌دهنده‌ افزایشی چهار برابری است.


کدام رسانه‌های اجتماعی در صدر هستند؟

از میان تعداد بسیار زیاد شبکه‌های اجتماعی، آمار استفاده از فیس‌بوک در صدر قرار دارد. همان‌گونه که برای کاربران عادی اینترنت فیس‌بوک محبوب‌ترین شبکه‌ اجتماعی است، برای کسب‌وکارهای کوچک هم این وب‌سایت پرکاربردترین است.

درحالی که در پاییز سال ۲۰۱۰ حدود ۲۷ درصد شرکت‌های کوچک از فیس‌بوک استفاده می‌کردند، این آمار در بهار ۲۰۱۱ به‌حدود ۳۵ درصد رسیده است. پس از فیس‌بوک به‌ترتیب لینکدین، توییتر، وبلاگ‌ها، یوتیوب، مای‌اسپیس و فوراسکور در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در مجموع ۴۴ درصد کسب‌وکارهای کوچک امریکایی از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که نسبت به شش ماه گذشته رشد پنج درصدی داشته است.

در این پیمایش تلفنی همچنین از مدیران و صاحبان شرکت‌ها پرسیده شده که تصور می‌کنند چه کسی می‌تواند به تجارت آنها کمک بیشتری کند؟
۱۴ درصد پاسخ‌گویان گفته‌اند که ترجیح می‌دهد یک حسابدار را استخدام کنند، حدود ۹ درصد پاسخ‌شان یک متخصص رسانه‌های اجتماعی بوده است و حدود شش درصد نیز کارشناس بازاریابی و تبلیغات یا یک نماینده فروش را ترجیح داده‌اند.

این آمار نیز نشان‌دهنده رشد جایگاه شغلی متخصصان رسانه‌های اجتماعی هم‌زمان با رشد تعداد کاربران این رسانه‌هاست.

منبع: ماهنامه‌ی دنیای کامپیوتر و ارتباطات، شماره ۱۰۲، خرداد ۱۳۹۰
نویسنده: محمد مهدی مولایی

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed